Η εβδομάδα μόδας στο Μιλάνο έφτασε στο τέλος της, ενώ ο μήνας ολοκληρώνεται με το Paris Fashion Week. Θαυμάσαμε πολλές νέες collection από όλα τα fashion weeks έως τώρα. Μερικά προκάλεσαν συζήτηση και μερικά απλώς εκτιμήθηκαν. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, το show της Gucci στο Μιλάνο σίγουρα ήταν μεταξύ αυτών που προξένησαν συζητήσεις.
Ας αναλύσουμε, λοιπόν, το πιο πολυσυζητημένο ζήτημα του φετινού MFW!
Πρώτο και βασικό ερώτημα αποτελεί το ποιος τελικά "did Gucci better". Το ερώτημα αφορά τον πρώην creative director του οίκου, τον Tom Ford, τον τέος δημιουργικό διευθυντή Alessandro Michele και τον νέο Sabato De Sarno. Μάλιστα, αξίζει να δώσουμε προσοχή στην αποχώρηση του δεύτερου, η οποία φάνηκε κάπως άδοξη με μια σειρά από διαφωνίες σχετικά με το μέλλον του brand. Λίγο αργότερα ακολούθησε η αποχώρηση και του Marco Pizzari, CEO της Gucci.
Λίγες μέρες μετά το ντεμπούτο του De Sarno, το διαδίκτυο έχει εκραγεί, με πολλούς να κατηγορούν τον νέο creative director της Gucci για αντιγραφή της "Miu Miu" - εξαιτίας του minimal style- και εξίσου πολλούς να ενθουσιάζονται με την μινιμαλιστική τροπή των σχεδίων. Πολλοί fashion experts προχώρησαν σε ανάλυση της κατάστασης εξηγώντας ότι τις περισσότερες φορές το απλό κοινό δεν ενδιαφέρεται τόσο για τον δημιουργικό διευθυντή και για το marketing ενός fashion brand, όσο για το πως θα φαίνονται τα ρούχα πάνω του στην πραγματική ζωή. Για αυτό, μόλις πραγματοποιήθηκε το twin show της Gucci, τα social media αντέδρασαν σε υπερβολικό βαθμό.
Σε βαθμό που ο Alessandro Michele αποχώρησε από τον οίκο λίγο αργότερα. Το κύριο πρόβλημα ήταν πως ο κόσμος δεν μπορούσε να αντιληφθεί σε ποιον ακριβώς απευθύνονταν αυτά τα σχέδια. Η τόσο γρήγορη δράση στο να απομακρυνθούν τόσο ο Michele όσο και Bizzari αποτέλεσε ένα τρανταχτό δείγμα του "fashion cliche" - τη μία μέρα είσαι μέσα και την άλλη εντελώς έξω.
Τώρα, λοιπόν, έχουμε το "new Gucci", το οποίο έκανε πολλούς να νιώσουν ότι ήταν σχεδόν σαν να επέστρεψε ο Tom Ford, με επιστροφή σε σχέδια όπως το top με τις χάντρες από την ανοιξιάτικη collection του 1999. Όσο για τα υπόλοιπα, κυριάρχησαν τα shorts και οι κρύσταλλοι. Διάφοροι fashion experts σχολίασαν πως στην πραγματικότητα δεν είναι σίγουροι για το εάν υπάρχει κάτι να σχολιάσουν, καθώς αποτέλεσε μια εξαιρετικά wearable collection με "normal" ρούχα.
Και τελικά, who did Gucci better; Η προσφορά του De Sarno ήταν μια σαφής απομάκρυνση από την ιδιόρρυθμη Gucci του προκατόχου του Alessandro Michele, αλλά η ικανότητά του να μοιραστεί ένα σαφές όραμα για το μέλλον της μάρκας μειονεκτούσε λόγω της αλλαγής τοποθεσίας την τελευταία στιγμή (ναι, η βροχή) από τους δρόμους της συνοικίας Brera του Μιλάνου σε ένα "μεγάλο κουτί" στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Via Mecenate.
Αλλά δεν πρέπει ποτέ να κρίνουμε έναν σχεδιαστή μόνο από την πρώτη του εμφάνιση - ειδικά για μια μάρκα του μεγέθους της Gucci, όπου τα κινούμενα μέρη είναι πολλά. Σε όποιον μπαίνει σε έναν τόσο μεγάλο ρόλο θα πρέπει να δίνεται ο χρόνος και ο χώρος για να αναπτύξει και να ξεδιπλώσει ένα όραμα για περισσότερο από μία σεζόν. Ανυπομονώ να δω περισσότερα από το όραμα του De Sarno για την Gucci τους επόμενους μήνες.