Αυτό το παριζιάνικο pied-à- terre στη rue de l’Université, σχεδιασμένο από την Aline Asmar d’Amman, στο 7ο διαμέρισμα του Παρισιού, αποτελεί ένα πραγματικό κόσμημα, ένα υπόδειγμα ριζικής ανακαίνισης ενός κτιρίου που κουβαλά πάνω του αιώνες Ιστορίας. Υπάρχει λόγος που η γαλλική πρωτεύουσα ονομάζεται και «Πόλη του Φωτός»: είναι το μοναδικό φως που αντανακλάται πάνω στις προσόψεις των ιστορικών Haussmannian κτισμάτων, το οποίο λούζει το εσωτερικό του με μια χρυσή λάμψη. Αυτό το φως υπήρξε και η αφετηρία της d’Amman, η οποία θέλησε να το «εγκλωβίσει» στο design του διαμερίσματος και να το αναδείξει σε πρωταγωνιστή.


Η αρχιτέκτονας αποτύπωσε ένα όραμά της που ενώνει την Τέχνη, τη φύση και την αρχιτεκτονική φινέτσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο ευαισθησία και χαρακτήρα. Η οδηγία ήταν σαφής: να αποκατασταθεί η αρχική αίγλη του χώρου, με τρόπο σύγχρονο που θα θυμίζει πολυτελή σουίτα ξενοδοχείου. Έτσι, αφαιρέθηκαν όλα τα χωρίσματα, αφήνοντας το σπίτι να «αναπνεύσει» και να αποκαλύψει τις αρετές του: τα ψηλοτάβανα δωμάτια, τις λεπτομέρειες εποχής, αλλά και την αστείρευτη κομψότητά του, που, παρά τους αιώνες του, δεν είχε χαθεί.

Ο επισκέπτης εισέρχεται σ’ έναν κόσμο όπου οι καθαρές γραμμές πολλαπλασιάζονται μέσα από καθρέφτες και ανοίγματα, τα οποία δημιουργούν κίνηση και βάθος. Οι επιφάνειες στο σαλόνι σε θερμούς τόνους ενισχύουν την αντανάκλαση του φυσικού φωτός, ενώ ένας τοίχος σε τολμηρό κίτρινο υποδέχεται μια κεραμική εγκατάσταση που παραπέμπει σε ανθισμένο δέντρο.

Στον ίδιο χώρο, η Τέχνη και η αρχιτεκτονική συναντιούνται με διακριτική μεγαλοπρέπεια. Το τραπέζι “Silver Surfer” του Max Lamb συνομιλεί με έναν custom καναπέ με πληθωρικές καμπύλες, ενώ η κεραμική εγκατάσταση της Carolein Smit με θέμα τη φύση συνδιαλέγεται με το ανάγλυφο έργο του Léon Indenbaum, προσφέροντας μια ποιητική διάσταση στον χώρο. Πάνω στα μαρμάρινα σκαλοπάτια του σαλονιού, εξέχουν ένα μπρούντζινο έργο του Maillol και ένα Murano βάζο με λουλούδια από τον Sam Baron, τα οποία ολοκληρώνουν το σκηνικό.


Η τραπεζαρία αποτελεί μια σύνθεση υψηλής αισθητικής και τεχνοτροπίας. Το μοναδικό μπρούτζινο τραπέζι της d’Amman, με ντεγκραντέ αποχρώσεις που περνούν από το χρυσό στο πορτοκαλί με κεχριμπαρένιες λάμψεις, γίνεται ο καμβάς μιας αφηρημένης σύνθεσης φωτός και χρώματος. Τα φωτιστικά με υφασμάτινες πτυχώσεις του Samuel Stewart στο ταβάνι προσθέτουν διάσταση και υφή, ενώ ο πίνακας με τις λεμονιές του Hugo Capron στον τοίχο φέρνει μια ανάσα μεσογειακής φρεσκάδας.


Οι ιδιωτικοί χώροι συνεχίζουν με την ίδια κομψότητα. Στο master bedroom, μια φωτεινή εσοχή με αυθεντικά βιτρό φιλοξενεί το γλυπτό “Le joueur de flûte” του Jean Touret, ενώ πίσω από συρόμενους ξύλινους τοίχους αποκαλύπτονται ένα βεστιάριο και ένα εντυπωσιακό μπάνιο. Το παιδικό δωμάτιο, «ντυμένο» με τις γαλάζιες και κρεμ ρίγες του οίκου Braquenié, διαθέτει ένα spot ανάγνωσης με την πολυθρόνα Georgia να δεσπόζει στον χώρο.

About the designer


Η Aline Asmar d’Amman είναι Λιβανέζα αρχιτέκτονας και σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων, γεννημένη το 1975 στη Βηρυτό. Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Λιβάνου και εργάστηκε με τον Jean-Michel Wilmotte. Το 2011 ίδρυσε το στούντιο “Culture in Architecture” στο Παρίσι και τη Βηρυτό, συνδυάζοντας πολιτιστική κληρονομιά με σύγχρονη αισθητική. Έχει σχεδιάσει -μεταξύ άλλων- το Hôtel de Crillon, το Le Jules Verne στον Πύργο του Άιφελ και το πολυτελές τρένο Dream of the Desert.
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: H περίτεχνη κεραμική εγκατάσταση "Arbre et Faune" της Carolein Smit από τη Galerie Michèle Hayem είναι η art πινελιά στον χώρο του living room, όπου πρωταγωνιστεί το coffee table Silver Surfer του Max Lamb από την Salon 94 Gallery
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ GIULIO GHIRARDI | STYLING SARAH DE BEAUMONT
ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025
