Η επιτυχία ενός σχεδιαστή και καλλιτεχνικού διευθυντή έγκειται στο να καταφέρει να μεταφέρει αυτούσια στις μάζες την ταυτότητα του οίκου που εκπροσωπεί. Όταν βλέπουμε τον Alessandro Michele, αμέσως σκεφτόμαστε τον ιταλικό fashion house Gucci. Οι υπάρξεις των δύο είναι αλληλένδετες και αλληλεξαρτώμενες στην παρούσα φάση. Ακόμα ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και η σχέση του Γάλλου σχεδιαστή Olivier Rousteing με τον οίκο Balmain.
Ο 33χρονος creative director του οίκου έχει καταφέρει όχι μόνο να τον φέρει ξανά στο προσκήνιο, αλλά και να δημιουργήσει ένα καινούριο κύμα έμπνευσης και δημιουργίας στον χώρο της μόδας. Τολμηρός, εκκεντρικός και με φουτουριστική ματιά διαπρέπει behind the scenes. Έφερε τον Balmain στον χώρο του Instagram και τώρα ήρθε η ώρα να διηγηθεί τη δική του ιστορία, μέσα από το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ για τη ζωή του, με τίτλο Wonderboy. Μιλά για την υιοθεσία του, τους γονείς και το δημιουργικό μονοπάτι που ακολούθησε –σαν μια ματιά στην κλειδαρότρυπα ενός από τους πιο ταλαντούχους και promising σχεδιαστές της γενιάς μας.
Fairytales come true
Ο Olivier Rousteing υιοθετήθηκε από τους γονείς του σε ηλικία ενός έτους. Η μητέρα του είναι οπτικός, ενώ ο πατέρας του manager σε seaport. Μεγάλωσε στο Μπορντό, αλλά μετακόμισε στο Παρίσι για να σπουδάσει στο ESMOD (Ecole Supérieure des Arts et Techniques de la Mode). Το 2003 αποφοίτησε και άρχισε την καριέρα του ως σχεδιαστής στον Roberto Cavalli, όπου κι έγινε επικεφαλής του γυναικείου τμήματος του label.
Σε ηλικία 25 ετών αντικατέστησε τον Christophe Decarnin, που εκτελούσε χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή στον οίκο Balmain. Ο τότε άγνωστος Rousteing έφερε ένα νέο κύμα αλλαγής στον γαλλικό οίκο, με focus point την υψηλή, γαλλική αισθητική. «Ο κόσμος έλεγε πως μια μειονότητα ανέλαβε έναν French fashion house!», εκμυστηρεύτηκε το 2015 ο σχεδιαστής στο Out magazine. Ο ίδιος συμπληρώνει πως η καταγωγή, η ηλικία και η ανωνυμία του τον ώθησαν στο να αναπτύξει την ταυτότητα του οίκου όπως τον ξέρουμε σήμερα.
Από την «άφιξή» του στο δυναμικό του Balmain, η αντρική σειρά του brand έχει αυξήσει τα έσοδά της κατά 40%, ενώ πολλαπλασιάζονται και τα καταστήματα του οίκου παγκοσμίως. Celebrities όπως Kim Kardashian, Bella Hadid, Rihanna, Bjork και Justin Bieber «ορκίζονται» στις δημιουργίες τους –κάνοντας τον οίκο να ξεπερνά τους 1 εκ. ακολούθους στο Instagram.
Στη φετινή Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η συλλογή που επιμελήθηκε ο Rousteing για τον Balmain, έκλεψε τις εντυπώσεις. Επιβλητικό σκηνικό και μια εκθαμβωτική και πλουμιστή παλέτα χρωμάτων, έκαναν το show να ξεχωρίζει από τη μάζα. Ο Olivier δεν καθησυχάζεται σε πεπατημένες οδούς ή παλαιές φιλοσοφίες, αλλά τολμά να πειραματιστεί ακόμα και με τις δικές του δυνατότητες. Το 2017, μάλιστα, επιμελήθηκε τον σχεδιασμό των κοστουμιών της όπερας Renaissance σε χορογραφία του Sébastien Bertaud.
Up close to the designer
• Ανακάλυψε ότι ήταν υιοθετημένος σε ηλικία 11 ετών. Κατάλαβε πως διέφερε από τους γονείς του όταν τα παιδιά από το σχολείο ξεκίνησαν να τον πειράζουν για την εμφάνισή του.
• Ενώ προσπάθησε στα 15 του να ανακαλύψει την καταγωγή του, γρήγορα εγκατέλειψε την προσπάθεια. Τελικά, φέτος έμαθε πως η βιολογική του μητέρα είναι από τη Σομαλία και ο πατέρας του από την Αιθιοπία.
• Έχει δηλώσει πως η μόδα λειτουργεί ως τρόπος να ανακαλύψει την ταυτότητά του.
• Είναι ο 2ος νεότερος creative director που έχει υπηρετήσει ποτέ σε γαλλικό οίκο μόδας –ο πρώτος ήταν ο Yves Saint Laurent, όταν ανέλαβε χρέη καλλιτεχνικού διευθυντή στον οίκο Dior, σε ηλικία 21 ετών.
• Πριν αφοσιωθεί στη μόδα, σπούδασε Pre-Law, αλλά γρήγορα εγκατέλειψε αυτό το μονοπάτι.
• Η πιο ακριβή του δημιουργία είναι μια κεντημένη φούστα αξίας 20.500 δολαρίων.
• Έχει χορέψει ως go-go dancer κατά τη διάρκεια της πρακτικής του στον Roberto Cavalli για να αντεπεξέλθει οικονομικά.
• Λατρεύει να πηγαίνει διακοπές στη Μύκονο κάθε χρόνο από τα 18 του.
• Σχεδίασε μια lipstick line με τη L’ oreal το 2017.
• Έχει τους περισσότερους ακόλουθους στο Instagram από όλους τους Γάλλους σχεδιαστές της πλατφόρμας.
• Επιμελήθηκε τη γκαρνταρόμπα της Beyonce για το Coachella, το 2018.
• Δημιούργησε μια VR εμπειρία για τους επισκέπτες κάθε Balmain store, ώστε να ανακαλύψουν τη δημιουργική διαδικασία που ακολουθεί στις collections του.
Παρά το νεαρό της ηλικίας του, δεν ήταν ποτέ επιπόλαιος, ούτε καθησυχάστηκε σε εύπεπτες λύσεις. Έπλασε ένα όραμα εντελώς προσωπικό και το μετουσίωσε στις δημιουργίες που φέρουν την υπογραφή του οίκου Balmain. Αν και όλοι αναρωτιούνται γιατί δε δημιουργεί τον δικό του οίκο, εκείνος επιμένει στην προσωπική του εξέλιξη ασχέτως label και brand. Ο ίδιος αποτελεί την ταυτότητά του και δε χρειάζεται θεατρινισμούς και απερίσκεπτες πράξεις δύναμης για να επιβεβαιώσουν την αξία του στον χώρο της μόδας. Και γι' αυτό ξεχωρίζει.
Το μέλλον του Olivier Rousteing προμηνύεται λαμπρό και δικαίως τον αποκαλούν Wonderboy!