fbpixel

Search icon
Search
Κοινά λάθη που κάνετε σε μια νέα δουλειά και πώς να τα αποφύγετε
LIFE & CAREER

Κοινά λάθη που κάνετε σε μια νέα δουλειά και πώς να τα αποφύγετε

Συμβουλές και tips για ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον


Καταφέρατε να ξεχωρίσετε και να πάρετε τη θέση που επιθυμούσατε; Συγχαρητήρια! Δεν είναι και μικρό κατόρθωμα. Μπορείτε να χαρείτε ελεύθερα γιατί σας αξίζει. Τώρα, όμως, είναι η ώρα να προσέξετε μερικά πράγματα, που θα σας βοηθήσουν στη μετέπειτα επαγγελματική σας πορεία και θα σας εξασφαλίσουν μια ανοδική πορεία. 

Ο ενθουσιασμός της πρώτης δουλειάς ή μιας καινούριας θέσης μπορεί πολλές φορές να σας αποπροσανατολίσει και να χάσετε τον έλεγχο. Γι’ αυτό πρέπει να προσέξετε, για να μην πέσετε στην παγίδα και έρθετε αντιμέτωποι με κάποια κοινά λάθη που γίνονται στις νέες δουλειές. Αλλά ακόμη και να γίνει αυτό, μην ανησυχείτε. Πολλοί έχουν πέσει σε αυτήν την παγίδα πριν από εσάς και υπάρχουν πάντα τρόποι να σώσετε την κατάσταση.

Ποια είναι, όμως, αυτά τα λάθη που πολύ συχνά συμβαίνουν και πώς μπορείτε να τα διαχειριστείτε με υπευθυνότητα και αυτοπεποίθηση;

Να μην παραδέχεστε ότι χρειάζεστε βοήθεια

shutterstock-1226453746.jpg

Με άλλα λόγια, να υποδύεστε ότι τα ξέρετε όλα. Πολλές φορές, ξεκινώντας μια νέα δουλειά επιδιώκετε να δείξετε ότι τα έχετε όλα υπό έλεγχο και προσπαθείτε να αναδείξετε όλες τις ικανότητές σας από την αρχή. Έτσι, όταν αντιμετωπίζετε μια κατάσταση που δεν μπορείτε να διαχειριστείτε, πανικοβάλλεστε και δε ζητάτε βοήθεια για να μη φανεί ότι δεν μπορείτε να ανταπεξέλθετε σε δυσκολίες.

Tip: Μη διστάζετε να ρωτήσετε το αφεντικό σας ή τους συναδέλφους σας που είναι πιο παλιοί στον χώρο να σας καθοδηγήσουν και να σας βοηθήσουν. Κανείς δεν απαιτεί από εσάς να τα ξέρετε όλα και μόνο ρωτώντας και ζητώντας βοήθεια θα γίνετε καλύτεροι σε αυτό που κάνετε.

Να μην ακολουθείτε τα “office norms” 

shutterstock-593059799-YHrLp.jpg

Σε κάθε δουλειά υπάρχουν κάποιοι κανόνες ή κάποια πρότυπα, που μπορεί να είναι και άτυπα τις περισσότερες φορές, αλλά αποτελούν κοινό μυστικό. Το να φτάνετε μισή ώρα νωρίτερα στο γραφείο, το να μη μιλάτε στο κινητό, το να μη φωνάζετε και γελάτε με τους συναδέλφους εν ώρα εργασίας ή το να ακολουθείτε κάποιο συγκεκριμένο dress code. Ως καινούριοι στο χώρο, μπορεί να μην έχετε εξοικειωθεί ακόμη με όλα αυτά και πολλές φορές άθελά σας ή μη να μην τα ακολουθείτε.

Tip: Παρατηρήστε τους άλλους γύρω σας και ενημερωθείτε σχετικά με βασικά πράγματα που πρέπει να κάνετε για να παρουσιάσετε μια πιο τυπική εικόνα. Να θυμάστε ότι είναι πάντα καλό να φαίνεστε πρόθυμοι να προσαρμοστείτε στη ροή του γραφείου.

Να μιλάτε συνεχώς για την προηγούμενη δουλειά σας

shutterstock-593494403.jpg

Είναι πολύ εύκολο να κάνετε σύγκριση με προηγούμενες επαγγελματικές εμπειρίες και να φέρνετε ως παράδειγμα το τί κάνατε στην προηγούμενη δουλειά σας, ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό που δεν έχετε εξοικειωθεί πλήρως στη νέα σας θέση και στον νέο χώρο.

Tip: Προσπαθήστε να αποφύγετε τις πολλές αναφορές σε προηγούμενες εμπειρίες και επικεντρωθείτε σε αυτό που κάνετε τώρα. Επωφεληθείτε, φυσικά, από όσα είχατε μάθει στο παρελθόν και πάρτε παράδειγμα αλλά θυμηθείτε ότι κάθε νέα δουλειά είναι μια καινούρια ξεχωριστή εμπειρία.

Να απομονώνετε τον εαυτό σας

shutterstock-390162118.jpg

Είναι φυσικό τον πρώτο καιρό στη νέα σας δουλειά να είστε λίγο πιο κλειστοί και εσωστρεφείς, καθώς δε γνωρίζετε ακόμη ούτε τον χώρο ούτε τους συναδέλφους. Αυτό πολλές φορές σας παρακινεί να απομονώνετε τον εαυτό σας και να μην είστε ανοιχτοί στα υπόλοιπα μέλη του γραφείου, με αποτέλεσμα να μην γίνεστε μέλος της ομάδας και να μη βοηθάτε ούτε τον εαυτό σας ούτε τους άλλους.

Tip: Μια φιλική εικόνα είναι πάντα bonus! Δώστε τον απαραίτητο χρόνο στους συναδέλφους σας να σας γνωρίσουν και κρατήστε την πόρτα σας ανοιχτή σε προτάσεις από τους γύρω σας. Δε χρειάζεται να ταιριάζετε με όλους, αλλά είναι πολύ ωφέλιμο να δουλεύετε σε ένα ευχάριστο περιβάλλον και να νιώθετε άνετα με τους συνεργάτες σας. Δώστε τους μια ευκαιρία.