Μία ακόμα δυσάρεστη είδηση, σκόρπισε θλίψη στον καλλιτεχνικό χώρο και στον κόσμο της μόδας. Όπως ανακοινώθηκε από το ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεων Kyodo, η γιαπωνέζα στιλίστρια και σχεδιάστρια μόδας Hanae Mori, έφυγε από τη ζωή στις 11 Αυγούστου στο σπίτι της στο Τόκυο, πλήρης ημερών, σε ηλικία 96 ετών.
H γιαπωνέζα couturier αναδύθηκε από τα ερείπια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και έχτισε έναν οίκο μόδας 500 εκατομμυρίων δολαρίων που έκανε δημοφιλή το στιλ Ανατολής-Δύσης ενώ συμβόλιζε την άνοδο της μεταπολεμικής Ιαπωνίας. Έγινε γνωστή με το προσωνύμιο "Madame Butterfly" εξαιτίας των σχεδίων που παρουσίαζε, τα οποία ήταν εμπνευσμένα από τις πεταλούδες. Μετατράπηκε μέσα στις δεκαετίες σε σήμα-κατατεθέν της με τις δημιουργίες της να επιλέγονται από διάσημες γυναίκες, όπως η Nancy Reagan, Grace Kelly αλλά και μέλη της ιαπωνικής βασιλικής οικογένεια και της ιαπωνικής ελίτ. Μάλιστα, ήταν μία από τις ελάχιστες γιαπωνέζες, οι οποίες κατάφεραν να τεθούν επικεφαλής σε διεθνούς φήμης fashion brands.
Ήταν κόρη χειρούργου και έκανε το ντεμπούτο της σ' έναν ανδροκρατούμενο για την εποχή κλάδο, δημιουργώντας κοστούμια για τον κινηματογράφο στη Νέα Υόρκη και στο Παρίσι. Η πρώτη της συλλογή παρουσιάστηκε στη Νέα Υόρκη το 1965 και ήταν μία «γιορτή» για τη συνάντηση της Ανατολής με τη Δύση. Μετά από δεκαετίες σκληρής δουλειάς για να εξελιχθεί, να βελτιώσει και να προωθήσει τo στιλ της, έγινε δεκτή το 1977 στο Chambre Syndicale de la Haute Couture. Ήταν η πρώτη Ασιάτισσα που εντάχθηκε στη συντεχνία του Παρισιού των κορυφαίων σχεδιαστών του κόσμου. Ήταν επίσης η πρώτη που εισχώρησε στις τάξεις των Christian Dior, Chanel, Givenchy, Armani, Versace, Valentino και Karl Lagerfeld σε shows στο Παρίσι, όπου ο ανταγωνισμός ήταν πολύ υψηλός.
Η συλλογές χαρακτηρίζοντας από μια εκπληκτική σειρά από φορέματα και άλλα κομμάτια, σχεδιασμένα με το χαρακτηριστικό μείγμα δυτικού design από μετάξι και σιφόν, αποτυπωμένο με ιαπωνικά άνθη, θαλασσινά τοπία και φυσικά με τις πεταλούδες. Η κριτικός μόδας των New York Times Bernadine Morris δήλωσε τότε ότι η βιομηχανία της μόδας είχε ένα νέο αστέρι στα σκαριά.
Τα σχέδιά της ήταν στην πραγματικότητα αρκετά συντηρητικά. Σε αντίθεση με τον Issey Miyake - έφυγε από τη ζωή στις 5 Αυγούστου - ο οποίος άντλησε έμπνευση για τα σχέδια του από την ίδια, η Mori δεν προσπάθησε ποτέ να «σπάσει» τα καλούπια της μόδας. Αντιθέτως, κατάφερε να παρουσιάσει με τον καλύτερο τρόπο, τα δυτικά στοιχεία σε συνδυασμό με τις ιαπωνικές πινελιές, αμφισβητώντας τα στερεότυπα και επηρεάζοντας μια ολόκληρη γενιά σχεδιαστών και από τις δύο κουλτούρες.
Το 1997 είδε τον οίκο μόδας που ηγείτο να γίνεται ο πρώτος από την Ασία που εντάχθηκε στον κόσμο της υψηλής ραπτικής, ενώ μερικά χρονιά αργότερα, το 2002 της απονεμήθηκε το παράσημο της Λεγεώνας της Τιμής από τη γαλλική κυβέρνηση. Παρά το κλείσιμο του parisian atelier της το 2004 μετά το τελευταίο ντεφιλέ της στη γαλλική πρωτεύουσα, μπουτίκ της Hanae Mori παραμένουν ανοικτές στην ιαπωνική πρωτεύουσα. Τα αρώματά της πωλούνται σε όλο τον κόσμο.