Στον πιο κεντρικό δρόμο της Αθήνας, στη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, ένα parking στάθμευσης αυτοκινήτων μεταμορφώθηκε για εφτά ημέρες σε έναν απόλυτο εκθεσιακό χώρο με φανταστικά έργα τέχνης, σημαντικών καλλιτεχνών. Στόχος της έκθεσης "Ephemeral Party", - η ιδέα ήταν του Φίλιππου Τσαγκρίδη Παναγόπουλου και την επιμελείται μαζί με την Κατερίνα Χατζή - ήταν η διερεύνηση μεταξύ τέχνης και δημόσιου χώρου, προτείνοντας μια εναλλακτική προοπτική για την αξιοποίησή του. Η έκθεση ολοκληρώνεται σήμερα, αποτελώντας την τελευταία ευκαιρία για να βιώσει κανείς αυτήν την ξεχωριστή εμπειρία.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε όλα όσα κάνουν αυτήν την πρωτοβουλία ξεχωριστή!
1. Ο χώρος
Λίγο πριν ξεκινήσει τη λειτουργία του, το Cargo Parking, μεταμορφώθηκε για πρώτη και τελευταία φορά σε ένα χώρο που φιλοξενεί μια ανεπανάληπτη καλλιτεχνική εμπειρία. Οι χώροι στάθμευσης είναι ένα μείζων θέμα συζήτησης για την Αθήνα, ωστόσο για επτά ολόκληρες ημέρες, αυτός ο διάλογος είχε εντελώς διαφορετικές βάσεις. Το parking μεταμορφώθηκε σε έναν καμβά, όπου η τέχνη αναδύεται απρόσμενα και ενσωματώνεται οργανικά στο περιβάλλον. Όπως δήλωσε ο Φίλιππος Τσαγκρίδης Παναγόπουλος, αυτή η έκθεση προέκυψε ως απάντηση σε θεμελιώδη ερωτήματα γύρω από την τέχνη που υπάρχουν στη δημόσια σφαίρα και ως ανάγκη να υπάρξουν περισσότερα στοιχεία σύγχρονης τέχνης σε δημόσιους χώρους, όπως είναι το μετρό.

2. Οι καλλιτέχνες και τα έργα
Στην έκθεση συμμετέχουν 19 καλλιτέχνες με δημιουργίες σε ποικίλα μέσα, όπως ζωγραφική, γλυπτική, βίντεο, εγκαταστάσεις και άλλες δράσεις. Έργα παλιότερων καλλιτεχνών μπλέκονται με νεότερων, για να δώσουν μια εικόνα του εφήμερου, μέσα από τα όνειρα, τον χρόνο και τις αναμνήσεις. Ανάμεσά τους, δημιουργίες των Γιώργου Μπουζιάνη και Γιάννη Τσαρούχη, καθώς και το ποίημα “Κεριά” του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη, τα οποία συνυπάρχουν με σύγχρονους δημιουργούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
3. Οι θεματικές

Η έκθεση εκτείνεται σε 3 ορόφους και φιλοξενεί τρεις διαφορετικές θεματικές:
- Πρώτος όροφος: Tο εφήμερο των ονείρων
- Δεύτερος όροφος: Το εφήμερο του χρόνου
- Τρίτος Όροφος: Το εφήμερο των αναμνήσεων
Τα έργα είναι τοποθετημένα στα πιο απίθανα σημεία και ο επισκέπτης καλείται να περιπλανηθεί στους χώρους του Carco Parking και να τα ανακαλύψει.
Ας δούμε αναλυτικότερα τι συμβαίνει σε κάθε ένα επίπεδο ξεχωριστά!
1ος Όροφος: Tο εφήμερο των ονείρων
Από την τρομακτική επιτελεστική δράση του Γιάννη Βαρελά που πραγματοποιείται ανά μία ώρα με τρεις περφόρμερ οι οποίοι παίζουν ένα τρομακτικό παιχνίδι bingo, τα εξωπραγματικά πλάσματα του Robert Nava, μέχρι τα σουρεαλιστικά έργα των Κωνσταντίνου Κακανιά, Δαυίδ Σαμπεθάι και Παναγιώτη Λουκά, οι επισκέπτες περιηγούνται σε κόσμους που ταλαντεύονται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίωσης.

2ος Όροφος: Το εφήμερο του χρόνου
Σε αυτό το δεύτερο επίπεδο, η έννοια του χρόνου και της ύπαρξης είναι παρούσα μέσω έργων που εξετάζουν τη ματαιότητα της ανθρώπινης εμπειρίας. Ο Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, μέσω του ποιήματος Κεριά, εισάγει το κοινό στο παράδοξο της ανθρώπινης ύπαρξης και συνομιλεί με την Μαλβίνα Παναγιώτιδη, τον Παναγιώτη Λουκά, την Ηλιοδώρα Μαργέλλου, την Ariana Papademetropoulos και τον Δημήτρη Γκέτση.
3ος Όροφος: Το εφήμερο των αναμνήσεων
Στο τελευταίο αυτό «στάδιο» η έκθεση εστιάζει στο εφήμερο των αναμνήσεων. Σε διάλογο με τον Γιώργο Μπουζιάνη και τον Γιάννη Τσαρούχη τα έργα των Plum Cloutman, Εμμανουήλ Μπιτσάκη, Απόστολου Γεωργίου, Στηβ Γιαννάκου, Χρύσας (Βαρδέα), Raed Yassin και Max Hooper Schneider εξετάζουν την ευθραυστότητα της μνήμης και την κατασκευή των αναμνήσεων.

Η έκθεση “Ephemeral Party” είναι μια μοναδική ευκαιρία να δούμε μία εικαστική παρέμβαση σε ένα χώρο δημόσιας χρήσης, να προβληματιστούμε για τη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης και να αναρωτηθούμε για τον τρόπο με τον οποίο η τέχνη μπορεί να ενσωματωθεί στην καθημερινότητα μας. Η σημερινή ημέρα αποτελεί την τελευταία ευκαιρία για να βιώσετε αυτήν την once in lifetime εμπειρία που δύσκολα θα ξεχαστεί.
Συντελεστές:
Σύλληψη ιδέας: Φίλιππος Τσαγκρίδης Παναγόπουλος
Επιμέλεια: Φίλιππος Τσαγκρίδης Παναγόπουλος & Κατερίνα Χατζή
Συμμετέχοντες Καλλιτέχνες: Χρύσα (Βαρδέα), Γιάννης Βαρελάς, Απόστολος Γεωργίου, Στηβ Γιαννάκος, Δημήτρης Γκέτσης, Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, Κωνσταντίνος Κακανιάς, Παναγιώτης Λουκάς, Ηλιοδώρα Μαργέλλου, Εμμανουήλ Μπιτσάκης, Γιώργος Μπουζιάνης, Μαλβίνα Παναγιώτιδη, Δαυίδ Σαμπεθάι, Γιάννης Τσαρούχης, Plum Cloutman, Max Hooper Schneider, Robert Nava, Ariana Papademetropoulos Raed Yassin
Περφόρμερ: Χάρης Δήμος, Άγγελος Λόκος, Τάσος Νίκας
Συντονισμός παραγωγής: Κατερίνα Χατζή
Φωτισμός: The Show Solution
Φωτογράφιση έργων: Γιάννης Χατζηασλάνης, Πηνελόπη Γερασίμου
Μεταφορά και ανάρτηση έργων τέχνης: Move Art
Συντήρηση έργων τέχνης: Βασίλης Αργυράτος, Φωτεινή Φραγκάκη
Ασφάλιση έργων τέχνης: DAES
Επιμέλεια κειμένων: Χριστίνα Πετκοπούλου Γραφιστικός
Σχεδιασμός: Ogust
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην Ειρήνη Παναγοπούλου
Ευχαριστίες: Ίδρυμα Ωνάση, Αλίκη Λαμπροπούλου, Χρήστος Ζαβιτσάνος, Ειρήνη Καλλιγά, Βασίλης Μπακάσης, Μάρη Σπανουδάκη και στους δανειστές που επιθυμούν να παραμείνουν ανώνυμοι,
Κεντρική φωτογραφία: Από αριστερά προς τα δεξιά: Απόστολος Γεωργίου (γεν. 1952), Χωρίς τίτλο, 2016, ακρυλικό σε καμβά, 40 x 50 εκ. - Χωρίς τίτλο, 1986, ακρυλικό σε καμβά, 169,5 x 175 εκ. Συλλογή Ειρήνης Παναγοπούλου. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου