O Δημήτρης Κολιαδήμας και ο Δημήτρης Παπάζογλου, έχοντας σχεδιάσει για διεθνούς εμβέλειας αθλητικά, καλλιτεχνικά και εμπορικά γεγονότα κι έχοντας διακριθεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, εκθέτουν έργα τους στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, έως τις 31/7. Η έκθεση παρουσιάζει παράλληλα με τα τελικά παραχθέντα έργα, τα προσχεδιαστικά τους βήματα, πειραματικές έρευνες και στάδια παραγωγής των έργων. Εκδόσεις, έντυπα, γεωμετρικές ή υβριδικές φόρμες, υλικά της εκτυπωτικής διαδικασίας, χρωματικές παλέτες, μηνύματα, αμφίσημες εικόνες, υψηλού επιπέδου τυπογραφία, εφαρμογές, τρισδιάστατες κατασκευές και προσωπικά βιώματα φιλοξενούνται στο χώρο του Μουσείου.
Πώς προέκυψε η ανάγκη για την πραγματοποίηση της έκθεσης; Η έκθεση προέκυψε από μια πρωτογενή ανάγκη ενδοσκόπησης, να ξαναδούμε τις εργασίες μας στο νέο πλαίσιο που θέτει μια έκθεση -πολύ περισσότερο αν αυτή είναι μουσειακή-, να προεκτείνουμε το σχεδιασμό μας και να δημιουργήσουμε ένα πεδίο έρευνας για τα επόμενα βήματα.
Ποια είναι η κοινή φιλοσοφία που διατρέχει τις δημιουργίες σας; Προσπαθούμε να διατυπώνουμε μια οπτική γλώσσα που διέπεται από κοινές λογικές ανάπτυξης και διαφοροποιείται στοχευμένα σε ετερόκλητες εφαρμογές. Κοινός είναι ο τρόπος έκφρασης της φόρμας, της σύνθεσης και του χρώματος, ενώ η διαφοροποίηση έρχεται από την κάθε ξεχωριστή ιδεοληπτική και διαχειριστική διαδικασία.
Η τυπογραφία και η γραφιστική λειτουργούν ως τέχνες ή έχουν περισσότερο εμπορικό χαρακτήρα; Η τυπογραφία πάντα αποτελούσε μία ιδιαίτερη τέχνη. Επιπλέον, αποτελεί τη βάση του γραφιστικού σχεδιασμού. Το γεγονός ότι η τυπογραφία και η γραφιστική χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές επικοινωνίας για τις ανάγκες του εμπορικού κόσμου, δεν αναιρεί την ύπαρξη βαθιάς τεχνικής γνώσης και την καλλιτεχνική διάσταση της δομής τους. Άλλωστε, η οπτική επικοινωνία μετά το 1930, διαμορφώθηκε στη βάση της οργανικής σύνθεσης των αρχών που διέπουν τη ζωγραφική, τη γλυπτική, την αρχιτεκτονική.
Για ποια έργα σας νιώθετε ιδιαίτερα περήφανοι; Είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε, αφού η κάθε εργασία έχει δικά της χαρακτηριστικά. Σίγουρα, εργασίες πολύ υψηλών απαιτήσεων, τόσο σε επίπεδο διαχείρισης όσο και σχεδιασμού, αλλά και με μεγάλο βαθμό δυσκολίας ως προς την πολυπλοκότητα και το βαθμό ανάπτυξής τους, όπως το branding του ιστιοπολοϊκού αγώνα Volvo Ocean Race ή η σηματοδότηση των τελικών καλαθοσφαίρισης Εuroleague Final Four, ξεχωρίζουν.
Ποια είναι τα projects που ετοιμάζετε; Μεταξύ άλλων, συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε για το Volvo Ocean Race, που θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2011, στο Αλικάντε της Ισπανίας.
Πείτε μου ένα όνειρο επαγγελματικό που για εσάς θα ήταν αληθινή κατάκτηση; Το να δημιουργείς και να προσφέρεις τις ικανότητες και τις γνώσεις σου με επαγγελματισμό αλλά και αξιοπρέπεια είναι ίσως μια πολύ ειλικρινής κατάκτηση.
Η γραφιστική εξελίσσεται ταχύτατα τα τελευταία χρόνια. Πώς βλέπετε την πορεία της και στην Ελλάδα; Η ελληνική γραφιστική παρουσιάζει έντονα στοιχεία εξωστρέφειας, διεκδικώντας μία ανταγωνιστική θέση στο χάρτη της παγκόσμιας αγοράς design. Η βράβευση πολλών ελληνικών studios σε παγκόσμιας εμβέλειας διαγωνισμούς, η συμμετοχή Ελλήνων σε παγκόσμια συνέδρια τυπογραφίας και οπτικής επικοινωνίας και η συνεχώς εξελισσόμενη εγχώρια παραγωγή design σηματοδοτούν ένα νέο εξαγώγιμο προϊόν της χώρας. Πολλές εταιρίες αναγνωρίζουν τις δυνατότητες που προκύπτουν από τη χρήση του design και του branding ως αναπόσπαστο εργαλείο για την προβολή και προώθηση των προϊόντων τους. Από την άλλη, κρίνεται αναγκαίο να αναπτυχθεί σε ακόμα πιο στέρεες βάσεις ένα σύγχρονο ακαδημαϊκό μοντέλο εκπαίδευσης, εφάμιλλο πανεπιστημίων του εξωτερικού, ώστε να αξιοποιηθεί κατάλληλα το αποτέλεσμα της παρούσας φάσης του ελληνικού design, αλλά και η τεράστια παρακαταθήκη που έχουμε από προηγούμενες γενιές σπουδαίων ελλήνων γραφιστών. Ο οποιοσδήποτε εφησυχασμός θα λειτουργούσε αρνητικά.
www.designersunited.gr
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΟΝΙΑ ΤΑΛΑΝΤΙΝΟΥ