fbpixel

Search icon
Search
Costume Art: Το θέμα του Met Gala 2026 είναι ένας φόρος τιμής στο σώμα και την τέχνη
FASHION NEWS

Costume Art: Το θέμα του Met Gala 2026 είναι ένας φόρος τιμής στο σώμα και την τέχνη

Όλα όσα έγιναν γνωστά μέχρι στιγμής


Το Met Gala 2026 επιστρέφει στις 4 Μαΐου της νέα χρονιάς, με ένα θέμα που επιχειρεί να καταργήσει τα σύνορα μεταξύ μόδας και ιστορίας της τέχνης. Η φετινή έκθεση του Costume Institute, με τον τίτλο "Costume Art", θα ανοίξει στο κοινό στις 10 Μαΐου 2026 και προβλέπεται να τρέξει μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2027.

Η επιμέλεια της έκθεσης έχει ανατεθεί στον Andrew Bolton, ο οποίος περιγράφει ως κεντρικό άξονα την «κεντρικότητα του ντυμένου σώματος» στη συλλογή του Μητροπολιτικού Μουσείου: η μόδα παρουσιάζεται εδώ όχι ως συνοδευτικό στοιχείο της εικόνας, αλλά ως μορφή τέχνης που συνομιλεί με πίνακες, γλυπτά και επιστημονικές απεικονίσεις από 5.000 χρόνια πολιτισμού.

Μια έκθεση-διάλογος ανάμεσα στο ρούχο και τα έργα τέχνης

Η έκθεση θα οργανωθεί θεματικά γύρω από μορφές του σώματος -όπως το γυμνό σώμα, το κλασικό σώμα, το έγκυο σώμα και το γερασμένο σώμα- και θα τοποθετεί ιστορικά ρούχα δίπλα σε έργα ζωγραφικής, χαρακτικά και ανατομικές μελέτες για να φωτίσει τις αισθητικές, πολιτικές και κοινωνικές διαστάσεις του ενδύματος. Σε μια χαρακτηριστική αντιπαραβολή που αναφέρεται στα δημοσιεύματα, ένα χαρακτικό του Αλμπρεχτ Ντύρερ (1504) θα συνομιλεί με σύγχρονα κομμάτια όπως bodysuits.


Νέα, μόνιμη στέγη για τη μόδα στο Μet

13-georginagodleyfall1986.webp
“Pregnancy” dress, Georgina Godley (British, born 1955), fall/winter 1986–87, edition 2025; Purchase, Anthony Gould Fund, 2025. Photo: Anna-Marie Kellen © The Metropolitan Museum of Art


H έκθεση "Costume Art" θα εγκαινιάσει τη νέα πτέρυγα του Costume Institute, τις Condé M. Nast Galleries, έναν χώρο περίπου 12.000 τετραγωνικών ποδιών δίπλα στο Great Hall, σχεδιασμένο για να βελτιώσει την εμπειρία των επισκεπτών και να στεγάσει μόνιμα την παρουσία της μόδας στο μουσείο. Στην παρουσίαση της έκθεσης αναφέρονται και καινοτόμες μουσειογραφικές λύσεις - για παράδειγμα, μανεκέν σε βάθρα και κεφάλια-καθρέφτες της καλλιτέχνιδας Samar Hejazi που στοχεύουν σε μεγαλύτερη συμμετοχή και αυτοαντανάκλαση του θεατή.

10-lapoupeeca1936.webp
The Reclaimed Body: La Poupeé, Hans Bellmer (German, born Poland, 1902–1975), ca. 1936; Ford Motor Company Collection, Gift of Ford Motor Company and John C. Waddell, 1987 (1987.1100.333). © 2025 Artists Rights Society (ARS), New York. Image courtesy of The Metropolitan Museum of Art


H παραγωγή της έκθεσης και του Gala υποστηρίζεται από σημαντικούς χορηγούς. Στα Μέσα γράφτηκαν ονόματα όπως ο Jeff και η Lauren Bezos, καθώς και υποστήριξη από οίκους και μέσα (Condé Nast, Saint Laurent κ.ά.). Το έργο καταδεικνύει την τάση του μουσείου να αναβαθμίσει τη θέση της μόδας ως αντικείμενο μουσειακού ενδιαφέροντος και επένδυσης.

Το dress code

14-plate331728.webp
The Anatomical Body: Plate 33 in Govard Bidloo, Ontleading des menschlyken Lichaems, Abraham Blooteling (Dutch, 1640–1690) and Pieter van Gunst (Dutch, 1659–1724) After Gerard de Lairesse (Dutch, 1641–1711), 1728; Gift of Lincoln Kirstein, 1952 (52.546.5). Photo: Mark Morosse © The Metropolitan Museum of Art


Οι διοργανωτές δεν έχουν ανακοινώσει ένα πλήρες, επίσημο dress code, ωστόσο, δεδομένου του θέματος, αναμένονται εμφανίσεις που θα επιχειρήσουν γέφυρες μεταξύ ιστορικής αναφοράς και ριζοσπαστικού σχεδιασμού - κοστούμια που θα διεκδικήσουν την ανάγνωσή τους ως έργα τέχνης. Τα μέσα υπογραμμίζουν ότι το «Costume Art» πιθανότατα θα οδηγήσει σε πιο θεατρικές, μουσειογραφικές εμφανίσεις απ’ ό,τι σε πιο «απλά» red-carpet φορέματα.

6-fortuny1920s.webp
“Delphos” gown, Adèle Henriette Elisabeth Nigrin Fortuny (French, 1877–1965) and Mariano Fortuny y Madrazo (Spanish, 1871–1949) for Fortuny (Italian, founded 1906), 1920s; Gift of Estate of Lillian Gish, 1995 (1995.28.6a). Photo" Anna-Marie Kellen © The Metropolitan Museum of Art


Ανάμεσα στις πρώτες επιβεβαιώσεις υπάρχει και το όνομα της Misty Copeland -που αναφέρεταιως ένα από τα πρόσωπα με ρόλο-τιμής/συνδιοργάνωσης για το 2026-, γεγονός που υπογραμμίζει την επιθυμία των διοργανωτών να διασυνδέσουν τη μόδα με πεδία όπως ο χορός και η σκηνική τέχνη. Παράλληλα, οι επιμελητές υπόσχονται μια έκθεση με περίπου 200 ενδύματα σε διάλογο με αντίστοιχα έργα τέχνης από τις συλλογές του μουσείου.

Main photos: The Classical Body: Terracotta statuette of Nike, the personification of victory, Greek, late 5th century BCE; Rogers Fund, 1907 (07.286.23). Photo © The Metropolitan Museum of Art (left) | The Naked Body: Adam and Eve, Albrecht Dürer (German, 1471– 1528), 1504; Fletcher Fund, 1919 (19.73.1). Photo © The Metropolitan Museum of Art (right)