Τα τελευταία χρόνια το ιαπωνικό design εδραιώνεται όλο και περισσότερο τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους. Αυτό το νέο σπίτι στη Βομβάη είναι η απόδειξη ότι η ιαπωνική design φιλοσοφία haiku μπορεί να προσφέρει εξαιρετική αρμονία σε ένα σπίτι και να συμβαδίσει με τα γούστα και την προσωπικότητα του καθενός.
Η Kumpal Vaid, η ιδρύτρια του studio Purple Backyard, κατάφερε να αναδιαμορφώσει τη φιλοσοφία πίσω από το ιαπωνικό design και να την αποτυπώσει σε ένα σπίτι περίπου 250 τετραγωνικών μέτρων. Ένας διάδρομος χωρίζει το χώρο σε δύο ξεχωριστά διαμερίσματα όπου το ένα απευθύνεται στους γονείς και το άλλο στον γιο. Το design του κάθε σπιτιού αντανακλά και την προσωπικότητα του καθενός καθώς τα υλικά και που χρησιμοποιήθηκαν ταιριάζουν στον εκάστοτε χαρακτήρα.
Τα έπιπλα που εμπλουτίζουν τα δωμάτια έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε ο επισκέπτης να καθοδηγείται αυθόρμητα μέσα στο χώρο. Η πλευρά των γονιών σηματοδοτείται από την τοποθέτηση μίας κονσόλας, η μπεζ ταπετσαρία που ντύνει το σαλόνι δίνει τον χρωματικό τόνο σε όλο τους το χώρο, ενώ παράλληλα τα λουλουδάτα μοτίβα «κλείνουν το μάτι» στο ιαπωνικό στυλ.

Ένα λεπτό χαλί που αποτυπώνει την ιαπωνική χλωρίδα συμπληρώνεται αρμονικά από το βελούδινο καναπέ στο χρώμα της ελιάς. Ξύλινα έπιπλα και φυτά που συμφωνούν με το feng shui ζεσταίνουν περισσότερο το χώρο. Ο ημιτελής τοίχος από διαφανή υαλότουβλα συνδέει αρμονικά με έναν ιδιαίτερο τρόπο το καθιστικό με την τραπεζαρία. Τα ξύλινα αντικείμενα και οι πλούσιες υφές σε συνδυασμό με τα απαλά υφάσματα καθορίζουν μια ήρεμη συνολική αισθητική. Το επίκεντρο της τραπεζαρίας είναι φυσικά το τραπέζι με το χρυσό φινίρισμα από μέταλλο, το οποίο και οριοθετεί το χώρο του γονέα από το χώρο του παιδιού.



Στο κεντρικό υπνοδωμάτιο των γονιών οι ήπιοι και μπεζ τόνοι συνεχίζονται. Το ξύλινο κρεβάτι αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του δωματίου, ενώ τα φωτιστικά πάνω από τα διακριτικά κομοδίνα, αντιπροσωπεύουν τη σχέση της μητέρας και του παιδιού.

Από την άλλη μεριά της κατοικίας, την πιο νεανική, οι ευθείες γραμμές αντικαθιστώνται με καμπύλες και η μπεζ απόχρωση μετατρέπεται σε μια πολύχρωμη αλλά ήπια παλέτα. Η παιχνιδιάρικη διάθεση αποτυπώνεται από τα ζωγραφισμένα στο χέρι πλακάκια σε kumo μοτίβο, ένα παραδοσιακό ιαπωνικό σχέδιο για τα σύννεφα. Πιο πέρα, ένα μπαρ με χρωματικά μπλοκ εκτείνεται σε ένα μικρό μπαλκόνι με κεντρικό στολίδι ένα δέντρο Champa.

Στο παιδικό δωμάτιο το κρεβάτι αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του χώρου, ενώ το ξύλινο ταβάνι και το καμπυλωτό παράθυρο πλαισιώνουν αρμονικά τη θέα στο δέντρο Champa. Το μπάνιο και ο πάγκος του ντύνονται από ροδακινί, ανάγλυφα πλακάκια και έρχονται σε αντίθεση με το υπόλοιπο σπίτι, ενώ η επιτοίχια λάμπα σε σχήμα καρδιάς θυμίζει σε σχεδιασμό και εναρμονίζεται με αυτό που βρίσκεται στο μπάνιο.

Σύμφωνα με την Kumpal Vaid, «Το σπίτι είναι στην πιο ουσιαστική του έννοια δύο ποιήματα γραμμένα στην ίδια γλώσσα, αλλά με διαφορετικούς ρυθμούς». Η είσοδος του σπιτιού αποτελεί την ουδέτερη ζώνη όπου δεν υπάρχουν εμπόδια και επιτρέπει στην ατομικότητα και τη συλλογικότητα να συνυπάρχουν. «Είναι ένα σπίτι που αντιστέκεται στις τάσεις για χάρη του εαυτού του, δανειζόμενο ό,τι έχει σημασία και αφήνοντας τα υπόλοιπα». Το σπίτι Haiku, αποτελεί έναν φορέα της ομορφιάς και της αρμονία.
Με πληροφορίες: AD Middle East
