Φαντασία που τολμά να ξεφύγει από την comfort zone, γεύσεις και αρώματα μεταμοντέρνας αισθητικής που εξιτάρουν και τον πιο απαιτητικό ουρανίσκο, σύγχρονες προτάσεις που προκαλούν τον ανταγωνισμό των εστιατορίων υψηλής πολυτέλειας αποτελούν το πιο ενδιαφέρον challenge γαστρονομίας της φετινής χρονιάς.
Η κρίσιμη διετία που προηγήθηκε αποτέλεσε ένα ακριβό και ταυτόχρονα εντατικό «φρονιστήριο» που, όμως, κατάφερε να αναβαθμίσει τις γνώσεις της μαγειρικής εμπειρίας. Από την μια πλευρά, κάνοντας μια σύντομη επανάληψη, το δύσκολο σκαλοπάτι της χρονικής αυτής περιόδου ταυτίστηκε με τον περιορισμό. Ιδιοκτήτες της εστίασης και ξενοδοχειακού κλάδου βίωναν καθημερινά ένα ρίσκο, παίζοντας κάθε εβδομάδα «κορώνα-γράμματα» το επόμενο βήμα της επιχείρησής τους.
Από την άλλη πλευρά, όμως, η δράση των social media κυριάρχησε μονοπωλώντας με επιτυχία την προσοχή δημοφιλών και εν δυνάμει αναγνωρισμένων chef, pastry chef, bartenders, restaurant servers και sommeliers. Videos, φωτογραφίες, Instagram GITV έφεραν κοντά προϊόν και καταναλωτή με τη συμβολή των αντίστοιχων χορηγών. Η πλειοψηφία των επιχειρηματιών εστίασης επιχείρησε με αποτελεσματικότητα να συνεργαστεί με γνωστές, αναφερόμενοι στα ελληνικά δεδομένα, εταιρείες διανομής τροφίμων, και λοιπών προϊόντων, αναπληρώνοντας τον χαμένο χρόνο της επαφής τους με το κοινό και κερδίζοντας έδαφος στη διαδικασία του business branding.
Aλλάζοντας σελίδα, φτάνουμε στη νέα γαστρονομική εποχή του 2022. "Τo the point" τοποθετήσεις στη δημιουργία πιο minimal menu σε φαγητό και ποτό με ιδιαίτερη έμφαση στην πρώτη ύλη της ελληνικής γης. «Γεμάτη», νόστιμη μπουκιά που «χτίζεται» με φρέσκα υλικά μάς μένει αξέχαστη ενισχύοντας τους γευστικούς μας κάλυκες! Αντίστοιχα, αυστηροί κανόνες στις περιεκτικότητες των αλκοολούχων ποτών χαρίζουν υψηλή ποιότητα.
Ας δούμε τις καινούριες αυτές τάσεις ετοιμάζοντας την λίστα της επόμενης γευσιγνωσίας!
«Ρετρό φαγητό»: Επιστροφή στις ρίζες
Ο ορισμός του "comfort food" που «γεννά» μνήμες πίσω στο σπίτι που μεγαλώσαμε και σε γεύσεις των πιάτων της μαμάς και της γιαγιάς. Back to the future με σεβασμό στην ελληνική παραδοσιακή κουλτούρα προσαρμόζεται στις ανάγκες και τα γούστα της νέα γενιάς καταναλωτών και αποδεκτών γεύσης. Υγιεινά και θρεπτικά πιάτα που βασίζοντα σε αγνά υλικά καταφέρνουν να κεντρίσουν την προσοχή μας εντάσσοντάς τα στην καθημερινότητά μας. Κανείς μας δεν ξεχνά το παγκόσμια trend που έγινε μέσα σε λίγες μόνο ώρες mainstream και στη χώρα μας. Ο λόγος για την γρήγορη και απλή συνταγή του feta pasta.
Κρασί από νέες μη γνωστές εταιρείες: Η έξυπνη εξερεύνηση των "new kids on the block"
Μια έρευνα αγοράς που αξίζει τον χρόνο μας. Μένοντας στα ελληνικά δεδομένα, η επιλογή αποσταγμάτων εξαιρετικής ποιότητας από απομακρυσμένα χωριά της ηπειρωτικής χώρας, αλλά και από τα νησιά μας, δίνουνε την ευκαιρία σε νέους παραγωγούς να προβάλλουν τη δουλειά τους. Ποικιλίες αμπέλου, μιλώντας ακόμη και για ένα τοπικό χύμα κρασί, αποτελούν σημαντικό κίνητρο για να το απομυθοποιήσουμε. Η αγορά έχει ανάγκη από εκσυγχρονισμό που πληρεί τις παραδοσιακές προδιαγραφές φέρνοντας στην επιφάνεια σπάνια αγαθά της γης μάς μεταφέροντας τις έντονες γεύσεις του μεσογειακού κλίματος.
Live-fire cooking: Η ζωντανή έκρηξη αισθήσεων
Μια νέα μαγειρική εποχή που αντικαθιστά πλήρως την κλασική διαδικασία ψησίματος στον ξυλόφουρνο κερδίζει σε δημοτικότητα στα πιο ακριβά και luxurious εστιατόρια. Ένα ιδιαίτερο και πολλά υποσχόμενο "show", με πλήθος αρωμάτων που απελευθερώνονται μαζί με τα στοιχεία της φωτιάς. Υπάρχουν πολλές παραλλαγές και μέθοδοι μέσω των οποίων καθορίζονται στοιχεία από την κατάλληλη θερμοκρασία για κάθε πρώτη ύλη που ψήνεται μέχρι τα συνοδευτικά πιάτα της κάθε συνταγής. Η ανυπομονησία για την τελική δοκιμή γίνεται ακόμη πιο γλυκιά!
Γάλα πατάτας: Το νέο vegan trend που ήρθε για να μείνει
Ένα προϊόν που αποτελεί σημαντική εναλλακτική των γαλακτοκομικών γεύσεων και θα γίνει προτεραιότητα στις αγοραστικές επιλογές του κοινού πιο πάνω από γάλα σόγιας, βρώμης ή μπιζελιού. Αποτελείται από χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά και προσδίδει μια ιδιαίτερη κρεμώδη γεύση. H βιωσιμότητα το προϊόντος επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι οι πατάτες χρησιμοποιούν περίπου τη μισή γη που χρειάζεται για να καλλιεργήσουν την αντίστοιχη ποσότητα βρώμης.