fbpixel

Search icon
Search
Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος: Ο Θεσσαλονικιός μαθητής που κέρδισε υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Yale μάς δίνει έναν ακόμα λόγο να είμαστε περήφανοι
#GREEKSDOITBETTER

Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος: Ο Θεσσαλονικιός μαθητής που κέρδισε υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Yale μάς δίνει έναν ακόμα λόγο να είμαστε περήφανοι

Με δεκάδες διακρίσεις και θέληση να αγγίξει την κορυφή, ξεκινάει την ακαδημαϊκή του καριέρα


Κάνοντας περήφανους τους Έλληνες, αλλά και όλους εμάς στην ιδιαίτερη πατρίδα του τη Θεσσαλονίκη, ο Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος, ο τελειόφοιτος μαθητής της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής κατάφερε να «αγγίξει» την κορυφή και να εξασφαλίσει υποτροφία 97% σε ένα από τα κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα του κόσμου, το πανεπιστήμιο του Yale στο New Heaven της Αμερικής. 

Φυσικά, ο Κωνσταντίνος δέχτηκε τα συγχαρητήρια του κόσμου που εντυπωσιάστηκε από αυτήν του τη διάκριση, ενώ ιδιαίτερη ήταν η χαρά του, όταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, τον κάλεσε με σκοπό να τον συγχαρεί προσωπικά. 

Success Story

markopoulos.jpg

O νεαρός μαθητής, έχοντας κατακτήσει δεκάδες διακρίσεις σε μαθηματικούς διαγωνισμούς, την πρώτη θέση στην ολυμπιάδα επιστημών, άριστους βαθμούς, αλλά κι έχοντας πραγματοποιήσει εθελοντικό έργο ως διασώστης δεν θα μπορούσε να μην αποτελέσει έναν δυνατό υποψήφιο για ένα από τα πιο σημαντικά κι ελιτίστικα σχολεία του πλανήτη -τα γνωστά και ως Ivy League Universities.

Έχοντας τρομερή «δίψα» για γνώση, όντας αρχηγός της ομάδας ρομποτικής VeloCT που συμμετέχει στον παγκόσμιο διαγωνισμό «F1 in schools», κατάφερε όχι μόνο να γίνει δεκτός στο Yale, αλλά και να εξασφαλίσει το μεγαλύτερο μέρος της υποτροφίας του σε αυτό, κάτι που προκάλεσε τον θαυμασμό όλων. 

Όπως δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM», «Έκανα αιτήσεις σε 12 πανεπιστημιακά ιδρύματα και το Yale ήταν μια από τις πρώτες τρεις επιλογές μου», διευκρινίζοντας πως έγινε δεκτός στην πολυτεχνική σχολή του συγκεκριμένου πανεπιστημίου, θέλοντας να γίνει μηχανολόγος μηχανικός. Είναι ξεκάθαρο πως για τον ίδιο πρόκειται για ένα όνειρο ζωής, καθώς όπως αναφέρει, «Ουσιαστικά είναι κάτι για το οποίο προετοιμάζομαι τα τελευταία χρόνια».

Μάλιστα, τόνισε την ιδιαίτερη σημασία που έχει για τα συγκεκριμένα κορυφαία αμερικανικά πανεπιστημιακά ιδρύματα η συνολική εικόνα κάθε μαθητή. «Αξιολογούν το βιογραφικό, τις συνεντεύξεις μας, τις συστατικές επιστολές των καθηγητών, το εθελοντικό μας έργο στην ελληνική ομάδα διάσωσης, και αυτό που τους ενδιαφέρει περισσότερο, είναι να καταλάβουν, τι μπορεί να προσφέρει κάθε υποψήφιος στην κοινότητα»

Ο Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος αναμένεται να αναχωρήσει για την Αμερική τον Αύγουστο, ενώ εξομολογείται πως έχει στα σχέδιά του το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην Ελλάδα κάποια στιγμή, στηρίζοντας τη χώρα του. «Δεν θέλω να ρίξω μαύρη πέτρα στην Ελλάδα και σίγουρα θα ήθελα να γυρίσω πίσω στη χώρα μου. Ωστόσο δεν γνωρίζω εάν αυτό είναι εφικτό».

1-MEjvL.jpg
Αμερικανική Γεωργική Σχολή

Φυσικά όπως τονίζει και ο ίδιος ένα από τα πιο σημαντικά βοηθήματα στη σχολική του πορεία και κάτι που τον βοήθησε να πετύχει αυτόν τον απαιτητικό στόχο ήταν η φοίτησή του στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Όπως εξηγεί, οι πιθανότητες επιτυχίες για έναν υποψήφιο μαθητή σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο είναι μικρές -κάτω από 4%- ιδιαίτερα για έναν ξένο. Όμως αναφέρει ότι, «Εδώ στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή μας προετοιμάζουν πολύ καλά», και συνεχίζει λέγοντας πως, «Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι πολύ καλά και δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα ξένα».

Πράγματι, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή έχει μακρά παράδοση στην προετοιμασία και την αποστολή μαθητών στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στην Αμερική. Το γραφείο συμβουλευτικής της βοηθά τους μαθητές σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής, που περιλαμβάνει την προετοιμασία, την επιλογή πανεπιστημίων, τη συμπλήρωση ανταγωνιστικών αιτήσεων, την υποβολή της αίτησης και τέλος την εισαγωγή. Παράλληλα, αναπτύσσει πολυετείς σχέσεις με διεθνώς αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα των ΗΠΑ, ενώ προσφέρει και καλοκαιρινά ακαδημαϊκά προγράμματα σε κορυφαία πανεπιστήμια με στόχο την εξοικείωση των μαθητών που σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αιτήσεις σε αυτά.