Όπως σημειώνει ο μυθιστοριογράφος Emile Zola, πριν από έναν αιώνα στο The Ladies' Paradise, οι boutiques δεν είναι απλώς χώροι για να βλέπουν, να αγγίζουν και να μυρίζουν οι πελάτες τα πράγματα που μπορεί να θέλουν να αγοράσουν, αλλά «πύλες», είτε σε μια εντελώς διαφορετική προοπτική, όπως με τη σουρεαλιστικό shop in shop store του Jacquemus στα Selfridges, είτε μ' ένα λιβάδι με αγριολούλουδα στην καρδιά του Λονδίνου, με την υπογραφή του Fred Rigby Studio για το Lestrange.
Aesop
Έξυπνα brands, όπως η Aesop, αναζητούν γειτονιές όπου οι ντόπιοι εκτιμούν την έντονη αίσθηση του τόπου και συνεργάζονται σκόπιμα με designers που μπορούν να το αντανακλούν αυτό στην αισθητική του καταστήματος, είτε διασώζοντας συντρίμμια από κοντινές περιοχές κατεδάφισης είτε δημιουργώντας περιβάλλοντα που λειτουργούν ως νεύμα στην κληρονομιά της περιοχής μέσω διακριτικών στοιχείων.
Για την boutique του στο Marylebone, η Aesop ανέθεσε στον κατασκευαστή επίπλων Sebastian Cox να κατασκευάσει ράφια από δρυς αγγλικής καλλιέργειας, τα οποία ήταν γεμάτα με χαρτόδετα βιβλία ως φόρο τιμής στα βιβλιοπωλεία της περιοχής και στη Βρετανική Βιβλιοθήκη που βρίσκεται πιο κάτω. Η ομάδα σχεδιασμού της Aesop αποκάλυψε: «Μας γοήτευσε η φροντίδα και η αγάπη του Cox για το ξύλο. Περιμέναμε να μας δοθεί η ευκαιρία, για να του προσφέρουμε τις κατάλληλες συνθήκες για να αναδείξει τις ικανότητές του.»
Lick
Το Oskar Kohnen Studio σχεδίασε το πρώτο κατάστημα της εταιρείας χρωμάτων Lick με έδρα το Λονδίνο, αντλώντας επίσης έμπνευση από την τοποθεσία του στον Northcote Road στο Battersea, καθώς και σε φωτογραφίες του κεντρικού δρόμου από τη δεκαετία του 1950.
Κάθε ένα από αυτά τα επόμενα καταστήματα χρησιμοποιούσε τον δικό του απλό συνδυασμό χρωμάτων για να αναδείξει την ταυτότητά του. Ενώ παράλληλα, το χρώμα χρησιμοποιούταν ως έναν από τους πιο άμεσους, διαισθητικούς τρόπους για τη δημιουργία ενός χώρου. «Ζούμε σε μια εποχή όπου οι εσωτερικοί χώροι είναι γεμάτοι μάρμαρο και πολύτιμα φινιρίσματα. Ήθελα να κάνω το αντίθετο», λέει ο Kohnen.
Big.Beauty
Η επιθυμία του να ενσωματωθεί ένα κατάστημα στο περιβάλλον του δεν καθοδηγείται μόνο από αισθητικούς ή συναισθηματικούς λόγους - συχνά πηγάζει και από τη δέσμευση για βιωσιμότητα. Έτσι λέει η Nina Woodcroft της Nina+Co: «Πολλά brands κατασκευάζουν τα προϊόντα τους με καλύτερους τρόπους και απευθύνονται σε designers για να μεταδώσουν αυτό το ήθος στο σχεδιασμό των boutiques». Το studio της πειραματίστηκε με μυκήλιο, βιολογικά υφάσματα με βάση τα φύκια και φελλό στο σχεδιασμό του καταστήματος Big.Beauty στο Hackney.
Kettle Kids
Σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου τα πάντα είναι διαθέσιμα με μια κίνηση, τα καταστήματα πρέπει να προσφέρουν κάτι πιο ουσιαστικό, είτε πρόκειται για ήθος είτε για μία statement αισθητική. Οι Magnus Casselbrant και Jesper Henriksson της Hesselbrand, οι οποίοι σχεδίασαν το κατάστημα Kettle Kids στην οδό Maddox Street, πιστεύουν ότι «το απρόβλεπτο του να μην ξέρεις πώς είναι κάτι μέχρι να το βιώσεις ο ίδιος, είναι αυτό που γίνεται η ατραξιόν σε έναν χώρο λιανικής πώλησης.»
Rixo
Η ιδρύτρια της Cúpla, Gemma McCloskey, για τον σχεδιασμό στη ναυαρχίδα του Rixo στο King's Road, ενσωμάτωσε ένα εντυπωσιακό cocktail bar και ένα coffee shops. «Οι πελάτες θέλουν να βιώσουν μια εμπειρία, διαφορετικά γιατί δεν θα έμεναν απλά στο σπίτι και δεν θα ψώνιζαν online;», αναρωτιέται, προσθέτοντας ότι «η ανάμειξη της φιλοξενίας με το λιανικό εμπόριο δημιουργεί μια μοναδική αίσθηση.»
Jacquemus
Από την άλλη, ορισμένοι έχουν επιλέξει μια πιο πειραματική διαδρομή. Πάρτε για παράδειγμα τον Jacquemus, ο οποίος ανέθεσε στην AMO να δημιουργήσει ένα shop in shop στο Selfridges του Λονδίνου. Παρόλο που ο πηλός terracruda που επενδύει τα μονολιθικά ράφια της βιτρίνας είναι ένας φόρος-τιμής στις ρίζες του designer στην Προβηγκία, το αποτέλεσμα είναι φουτουριστικό και απόκοσμο - η τέλεια πηγή έμπνευσης.