Βουτηγμένος στο ασπρόμαυρο εμπνευσμένο σκηνικό του, ο Peter Lindbergh θα ζει για πάντα στους εναλλασσόμενους κύκλους της μόδας, μέσα από τα iconic εξώφυλλα και τη συγκεκριμένη αισθητική του, η οποία υμνούσε την παρθενογένεση -που τότε άκμαζε με υπερηφάνεια. Σε ηλικία 74 ετών, ο legendary φωτογράφος έφυγε από τη ζωή στις 3 Σεπτεμβρίου, αφήνοντας πίσω του μια τεράστια κληρονομιά όχι μόνο για την οικογένεια του, αλλά και για τους ανθρώπους που τον λάτρεψαν μέσα από τα μάτια του.
Αρχικά γνωστός, για τις σιωπηρά αισθησιακές καμπάνιες του οίκου Calvin Klein, που ανέδειξαν τις τότε νεαρές Kate Moss και Christy Turlington, ο φωτογράφος που υμνούσε την απλότητα κατάφερε να αποτελέσει έναν από τους μεγαλύτερους δημιουργούς του 20ου και 21ου αιώνα, εισάγοντας ένα καινούργιο ρεύμα στην τέχνη του, όπως ακριβώς έκανε το ίνδαλμα και αγαπημένος του καλλιτέχνης, Vincent van Gogh, χάρη στον οποίο αποφάσισε να μετακομίσει στην πόλη Arles της Νότιας Γαλλίας, συνεχίζοντας από εκεί το ταξίδι του στην Ισπανία και τη Νότια Αφρική, βρίσκοντας τελικώς καταφύγιο στο Παρίσι του 1978.
1988 και η τότε νεαρή Anna Wintour αναλαμβάνει τα καθήκοντα της ως αρχισυντάκτρια πλέον της Αμερικανικής Vogue, ορίζοντας μόνιμο φωτογράφο της έκδοσης τον Lindbergh. Μαζί, δημιουργούν το πρώτο εμβληματικό εξώφυλλο της Wintour για τη Vogue, το χαρακτηριστικό χαμογελαστό Ισραηλινό κορίτσι με το Christian Lacroix couture sweatshirt και τζιν. Από εκεί και έπειτα, το μέλλον έθετε τις δικές του προϋποθέσεις στις δουλειές του σπουδαίου φωτογράφου. Επηρεασμένος από τον μοναδικό μετρ του είδους Helmut Newton -δούλεψαν μαζί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο Stern Magazine- ο Lindbergh ξεκινάει τη δική του «σχολή»: ήταν ο πρώτος που διηγήθηκε μία ιστορία μέσα από τα editorial του.
Σύγχρονος αντικομφορμιστής, αλλά με μια δόση νοσταλγίας και μια υπεροχή πρωτοτυπίας φημιζόταν για τα black & white πορτρέτα του, τα οποία συχνά δημιουργούσαν μια αίσθηση πληρότητας μέσα από το απόλυτο κενό. Ως influencer μίας άλλης εποχής αποθέωσε τις Linda Evangelista, Naomi Campbell, Tatjana Patitz, Cindy Crawford -iconic supermodels των ‘90s, που φωτογραφήθηκαν αγκαλιά για χάρη του εξωφύλλου της Vogue τον Ιανουάριο του 1990. Η φωτογραφία που άλλαξε για πάντα τα δεδομένα των μοντέλων των επόμενων δεκαετιών και καθιέρωσε τα φρέσκα πρόσωπα που παίζουν με το φακό αποτελεί μέχρι και σήμερα ένα από τα πιο σημαντικά σημεία αναφοράς στον κόσμο των περιοδικών μόδας.
Η γερμανική καταγωγή του μαρτυρά την αυστηρή αίσθηση των φωτογραφιών του, αλλά και τις επιρροές του από το πρώιμο γερμανικό σινεμά. Noir εικόνες, συχνά απογυμνωμένες από τη συχνή μαξιμαλιστική διάθεση των fashion editorials της εποχής, ξεχώριζε αμέσως ανάμεσα σε συναδέλφους, κάνοντας συχνά τους λάτρεις της δουλειάς του να αναφωνούν το όνομα του κάθε φορά που την αντίκριζαν.
Τα χρόνια πέρασαν και η απόλυτη καταξίωση έφτασε. Οι υπόλοιπες editions της Vogue (Ιταλική, Βρετανική, Γερμανική και Γαλλική) δεν αρκούσαν για το «βαρύγδουπο» βιογραφικό του Lindbergh κι έτσι οι δουλειές του πέρασαν σε κοινωνικοπολιτικά λημέρια, τα οποία εξερευνούσαν οι τότε πρωτεργάτες της μοντέρνας και φιλελεύθερης Νέας Υόρκης, μέσα από τις σελίδες των περιοδικών The New Yorker, Vanity Fair, Allure και Rolling Stone.
Η ανθρώπινη προσέγγιση στις αποτυπώσεις του ήταν αιτία της διαχρονικότητας που διέπει το όνομα του κι η αποθέωση της γυναίκας, μέσω του γυμνού κορμιού της και του άβαφου προσώπου της θα τον χαρακτηρίζει για πάντα. Αποτελώντας έμπνευση για τις νέες γενιές επαγγελματιών, ο Lindbergh ήταν ειλικρινής και αποτελεσματικός. Κοιτούσε κατευθείαν στη ψυχή και δεν άφηνε περιθώρια και περιττές φανφάρες. Όπως, μάλιστα, είχε πει η διάσημη βρετανίδα δημοσιογράφος, Suzy Menkes: «αρνιόταν να συμβιβαστεί με την glossy perfection της γενιάς του».
Πολλά από τα έργα του κοσμούν μόνιμα τις συλλογές εκθέσεων, που φιλοξενούνται σε σημαντικά μουσεία τέχνης, όπως τα V&A, Centre Pompidou και MoMa's PS1. Παράλληλα, μία από τις τελευταίες δουλειές του, η οποία κατάφερε να πάρει μια θέση στη λίστα με τις πιο iconic στιγμές του ήταν το εξώφυλλο και editorial "Forces for Change", που δημιούργησε με τη βοήθεια της Δούκισσας του Sussex, Meghan Markle -την οποία είχε φωτογραφήσει στο παρελθόν- για το τεύχος του φετινού Σεπτεμβρίου της Βρετανικής Vogue. Υμνώντας για ακόμη μια φορά καταξιωμένες γυναίκες, τους έδωσε τη θέση και το status που τους αξίζει, μέσα από φωτογραφίες που παρουσίαζαν απλά τον πραγματικό τους εαυτό –ανεκτίμητο!
Τα standards υπάρχουν για να ανατρέπονται και ο σκοπός του καλλιτέχνη είναι να τα επαναπροσδιορίζει, όπως ο Peter Lindbergh έκανε σε όλη του τη ζωή...