Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται η τάση, όλο και περισσότεροι διάσημοι οίκοι, να επιλέγουν περιοχές μακριά από το «σπίτι» τους για να παρουσιάσουν τις καινούριες τους συλλογές. Πρωτοπόρος σ' αυτό το νέο big thing θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το fashion house Dior, με την Maria Grazia Chiuri να έχει ταξιδέψει σε πολλές πόλεις και χώρες, όπως το Μαρόκο, η Πούλια της Ιταλίας αλλά και η Αθήνα το περασμένο καλοκαίρι. Την ίδια τακτική ακολούθησε πριν από λίγους μήνες ο Γάλλος σχεδιαστής Jacquemus, ο οποίος ταξίδεψε μέχρι την Χαβάη για την SS22 collection του αλλά και o Gucci που έφτασε στο Los Angeles τον περασμένο Νοέμβριο.
Σειρά είχε ο οίκος Louis Vuitton με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Nicolas Ghesquière να επιλέγει το San Diego της Καλιφόρνιας για να παρουσιάσει τα ξημερώματα -ώρα Ελλάδος- το show του για την Cruise 2023. Δεν είναι πρώτη φορά που το fashion house «προσγειώνεται» στην Αμερική για τις επιδείξεις του. Τον Δεκέμβριο η ανδρική συλλογή έκανε την παρουσίαση της στο Miami.
Η χθεσινή επίδειξη αποτελούνταν από superheroines, Αμαζόνες της ελληνικής μυθολογίες αλλά και πολεμίστριες, οι οποίες δεν διέφεραν καθόλου από τους άντρες στη δύναμη και την ευκινησία. Ο ίδιος ο creative directors της αποκάλεσε «θεές». Η αλήθεια είναι πως ο Ghesquière δεν μας έχει συνηθίσει να είναι τόσο τολμηρός. Είναι σαν να έχει επιλέξει να ακολουθήσει αυτήν την τακτική μετά την πανδημία. Ακριβώς αυτό συνέβη και με τις προηγούμενες δύο collection του στο Παρίσι και μαζί μ' αυτήν στο San Diego σχηματίζουν ένα είδος τριλογίας, ξεκινώντας από τον 19ο αιώνα, κάνοντας ένα pitstop στη δεκαετία του '90 της δικής του μετα-εφηβικής ηλικίας και μεγεθύνοντας ένα ουτοπικό μέλλον. Και στα τρία, ο Ghesquière έχει βάλει σκοπό να καταρρίψει τους ενδυματολογικούς κώδικες και να δημιουργήσει περίπλοκες σιλουέτες που δεν έχουμε ξαναδεί.
«Νομίζω ότι όλοι έχουμε περάσει πολλά αυτά τα δύο τελευταία χρόνια. Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε μια στιγμή που υπάρχουν πολλές δυνατότητες. Οπότε υποθέτω ότι παίρνω το μέρος μου σε αυτό. Νιώθω πολύ ελεύθερος», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Ο Ghesquière έχει δημιουργήσει μια προσωπική του παράδοση, κι αυτή είναι να διοργανώνει τα shows του σε αρχιτεκτονικά «θάυματα». Το Bob Hope House του John Lautner στο Palm Spring, το Μουσείο Niteroi του Oscar Niemeyer στο Rio de Janeiro, το Μουσείο Miho του I. M. Pei έξω από το Κιότο και τώρα το Salk Institute, σχεδιασμένο από τον Louis Kahn στο La Jolla.
Αυτή ήταν μια συλλογή-παιχνίδι με τον ήλιο και τα λαμπερά του στοιχεία. Επέλεξε μεταλλικά υφάσματα και αξεσουάρ, τα οποία αντανακλούσαν πάνω τα έντονα χρώματα του ήλιου όταν δύει. Μερικά ήταν μάλιστα σαν γυάλινοι καθρέφτες ενώ αλλά λειτούργησαν ως προστατευτικά από τις ακτινοβολίες του. Σε αρκετά looks, το αθλητικό στοιχείο και πιο συγκεκριμένα των θαλάσσιων σπορ ήταν εμφανές. Για παράδειγμα, τα έντονα χρώματα των half tops και των boxy shorts ήταν φανερά εμπνευσμένα από το jet ski. Ο Ghesquière είναι ένας σχεδιαστής, του οποίου οι συλλογές μελετώνται με λεπτομέρεια, και αρκετά από όσα είδαμε έμοιαζαν με επανάληψη των προηγούμενων collection, όπως οι όγκοι στις σιλουέτες και ο έντονος μαξιμαλισμός.
Η επίδειξη ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε με «δυναμική». Τα ανοιχτά φορέματα -το ένα πιο ογκώδες από το άλλο- ήταν κατασκευασμένα από στιβαρά ζακάρ, και πραγματικά έμοιαζαν έτοιμα να απωθήσουν τον εχθρό. Τα πάνινα αθλητικά παπούτσια ολοκλήρωναν τα σύνολα. Στο τελείωμα του show εμφανίστηκε ένα τρίο με πανωφόρια, τα οποία αποτελούνταν από τεράστιους γιακάδες, λαμπερούς σαν πανοπλίες και γεμάτα πούλιες πάνω από τα μανίκια. Αυτά ήταν κάτι το εξαιρετικό και άκρως εντυπωσιακό. Τα αξεσουάρ του Ghesquière για ακόμα μια φορά κέρδισαν τις εντυπώσεις, κάνοντας όλες τις γυναίκες και τους άντρες να θέλουν να τα αποκτήσουν. Όσοι παρακολούθησαν το show σίγουρα θα επιθυμούσαν να γίνουν μία από τις υπερηρωίδες του Nicolas Ghesquière.