Εδώ και λίγο καιρό μία νέα πλατφόρμα streaming έχει κερδίσει τις καρδιές των απανταχού ελλήνων σινεφίλ. Το όνoμα αυτής Cinobo, που προέρχεται από τις πρώτες συλλαβές των λέξεων Cinema No Borders, συνοψίζοντας πολύ πετυχημένα τη φιλοσοφία του νέου εγχειρήματος, δηλαδή "σινεμά χωρίς όρια". Tο Cinobo, όπως μας εξηγεί η δημιουργός του και Θεσσαλονικιά στην καταγωγή, Δάφνη Μπεχτσή, δημιουργήθηκε με στόχο να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ποσότητας και ποιότητας στον χώρο του streaming και να παρέχει κινηματογραφική εμπειρία και ψυχαγωγία χωρίς όρια.
Συνομιλήσαμε μαζί της λίγο μετά το επίσημο λανσάρισμα της πλατφόρμας, με το σύνολο του Τύπου να την υποδέχεται θετικά, γεγονός που αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι, όσο δύσκολες κι αν είναι οι εποχές που ζούμε, υπάρχει πάντα χώρος για νέες, καινοτόμες ιδέες. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, την κουβέντα μας ακριβώς από αυτό το σημείο, την αρχή των πάντων, τη γέννηση της ιδέας.
Δάφνη, πότε και πώς γεννήθηκε στο μυαλό σου η δημιουργία του Cinobo;
Προέρχομαι από μια οικογένεια που δραστηριοποιήθηκε στον χώρο για δεκαετίες και παρόλο που είχα επιλέξει μια τελείως διαφορετική καριέρα, η τριβή που είχα με το σινεμά από μικρή ήταν αναπόφευκτη. Μεγαλώνοντας μου δόθηκε η ευκαιρία να παραβρεθώ σε markets Ευρωπαϊκών Φεστιβάλ Κινηματογράφου, όπου μου έγινε αντιληπτό πως υπάρχει απέραντος πλούτος ανεξάρτητου κινηματογράφου διαθέσιμος παγκοσμίως, πολύ μικρό μέρος του οποίου τελικά φτάνει στα μάτια του ελληνικού κοινού. Γυρνούσα πίσω έχοντας απολαύσει τόσες ταινίες που ήθελα να προτείνω σε φίλους, αλλά αβέβαιη για το πώς και αν θα έχουν την ευκαιρία να τις δουν -νόμιμα τουλάχιστον. Αυτή η σκέψη υπήρξε και το έναυσμα για τη δημιουργία του Cinobo. Δεν θα μπορούσα να τοποθετήσω τη δημιουργία της ιδέας στον χρόνο, καθώς ήταν μια σκέψη που την ταλαιπωρούσα σίγουρα τα τελευταία 6-7 χρόνια . Πριν δύο χρόνια πάντως ήταν που πήρα την απόφαση να εγκαταλείψω τη βιολογία για να ασχοληθώ με τo επιχειρείν και να εξετάσω τη βιωσιμότητα αυτού του πρότζεκτ.
Πόσα χρόνια σου πήρε η ολοκλήρωση του project και ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισες κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής;
Η έρευνα και ο σχεδιασμός του εγχειρήματος ξεκίνησε σταδιακά πριν μια διετία. Με την εξασφάλιση χρηματοδότησης από τρίτους επενδυτές, τον τελευταίο χρόνο πλέον το όραμα μπόρεσε να πάρει σάρκα και οστά. Έπαψε να είναι ένα προσωπικό πλέον στοίχημα, αλλά στόχος μιας ομάδας ανθρώπων που μοιράζονται το όραμα αυτό και γίναν συνοδοιπόροι μου στο εγχείρημα. Οι δυσκολίες και οι προκλήσεις πολλές, όπως σε κάθε νέο ξεκίνημα. Μεγαλύτερη πρόκληση… ο σχεδιασμός του project, δηλαδή η δημιουργία ενός βιώσιμου business model σε τοπία ανεξερεύνητα προηγουμένως στην Ελλάδα και η εξασφάλιση χρηματοδότησης. Σε πιο πρακτικό επίπεδο, μεγάλη πρόκληση αποτέλεσε η προσβασιμότητα από τηλεοράσεις. Οι κατασκευαστές smart τηλεοράσεων πολλοί και τα λειτουργικά τους που διαφοροποιούνται ανά κατασκευαστή και χρονολογία, ακόμα περισσότερα. Η δημιουργία και διατήρηση της εφαρμογής για κάθε υποκατηγορία λειτουργικού, κάθε κατασκευαστή, είναι και παραμένει πρόκληση για μια start up του δικού μας βεληνεκούς.
Πώς ένιωσες όταν είδες την πλατφόρμα σε λειτουργία;
Ανακούφιση που βγήκε στον αέρα μετά από το μακρύ ταξίδι της προετοιμασίας που έμοιασε με σκωτσέζικο ντουζ. Φόβο, καθώς πλέον επισήμως είχε ξεκινήσει η εξερεύνηση ενός on demand τοπίου άγνωστου σε εμάς και κατά βάση ανεξερεύνητου στην Ελλάδα. Αγωνία για το αν το κοινό θα αγαπήσει το Cinobo όσο εμείς. Ενθουσιασμό που πλέον είχαμε έναν τρόπο να μοιραστούμε μοναδικές ταινίες με το ελληνικό κοινό και που επιτέλους θα ήταν προσβάσιμο τόσο κινηματογραφικό υλικό, που ως τώρα ήταν διάσπαρτο και δυσεύρετο. Ανυπομονησία για τις τόσες ακόμα κινηματογραφικές εκπλήξεις που ακολουθούσαν.
Έπαιξε ρόλο η πανδημία του κορωνοϊού στην απόφασή σας να λανσάρετε το Cinobo στις αρχές Μαρτίου;
Πραγματικά, η σύμπτωση ήταν απίστευτη! Ανέβημε στις 12 Μαρτίου, στις 19:00, τη στιγμή που ανακοινώθηκε το κλείσιμο των θέατρων και των κινηματογράφων λόγω πανδημίας. Το χρονικό αυτό ήταν μια τελείως τυχαία συγκυρία. Είχαμε προγραμματίσει και ανακοινώσει στα social media την ημερομηνία λανσαρίσματος δέκα μέρες νωρίτερα. Βρεθήκαμε όλη η ομάδα, λοιπόν, στο γραφείο και πάνω που θα πανηγυρίζαμε, διαβάσαμε τα νεότερα. Αμηχανία και σοκ. Η πανδημία προκάλεσε μια συνθήκη με άγνωστες και δυσάρεστες επιπτώσεις για την κινηματογραφία, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκόσμια. Είμαστε τυχεροί λοιπόν που τις ημέρες αυτές της καραντίνας προσφέραμε στον κόσμο ψυχαγωγία και συντροφιά με το δικό μας τρόπο και ανυπομονούμε τώρα να ανοίξουν τα θερινά!
Ποια είναι η φιλοσοφία της πλατφόρμας; Έχετε κάποιο μότο;
Το όνομα της πλατφόρμας κάπως συνοψίζει και τη φιλοσοφία του Cinobo. Cinema no borders, δηλαδή σινεμά χωρίς όρια. Tο Cinobo δημιουργήθηκε με στόχο να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ποσότητας και ποιότητας στον χώρο του streaming και να παρέχει κινηματογραφική εμπειρία και ψυχαγωγία χωρίς όρια. Η φιλοδοξία του είναι να λειτουργήσει ως πυλώνας υποστήριξης και διάδοσης του ανεξάρτητου κινηματογράφου. Εκείνου τον κινηματογράφου που δε γνωρίζει όρια, που τολμά και αναδεικνύει νέες φόρμες καλλιτεχνικές. Του σινεμά που είναι πολύχρωμο και μοναδικό, που γεφυρώνει πολιτισμούς, αμφισβητεί τα σύνορα μεταξύ κοινωνικών τάξεων, θρησκειών και ηθικής και καταρρίπτει στερεότυπα και παγιωμένες πεποιθήσεις.
Υπάρχουν σχέδια για το επόμενο βήμα;
Tο επόμενο βήμα είναι περισσότερες συνέργειες και η δημιουργία μιας δυναμικής κοινότητας εντός και εκτός πλατφόρμας, με σημείο αναφοράς το καλό σινεμά. Να φέρουμε δηλαδή το community του Cinobo κοντά όχι μόνο ψηφιακά αλλά και μέσω του χώρου του σινεμά, εκδηλώσεων, events κλπ.
Η Δάφνη Μπεχτή αυτοσυστήνεται...
Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη και έφυγα για σπουδές στη Γλασκώβη, όπου και έζησα για δέκα χρόνια. Νομίζω πως εκεί “μεγάλωσα”…
Παιδικές αναμνήσεις έχω στο Διοικητήριο στο κέντρο και στα Κάστρα στον Άγιο Παύλο. Εφηβικούς τσακωμούς και έρωτες τα έζησα στην Πυλαία. Κυριακάτικες βραδιές σινεμά, pop corn, bowling, arcade.
Σπούδασα Μοριακή Παρασιτολογία στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης. Μετακόμισα στην Ελλάδα για το Cinobo, πριν ένα χρόνο. Η προετοιμασία ξεκίνησε από απόσταση, καθώς δούλευα στη Γλασκώβη. Τη στιγμή που τα σχέδια έδειξαν, ότι το πρότζεκτ μπορεί να είναι βιώσιμο και πραγματοποιήσιμο, μετακόμισα Αθήνα και άρχισα την αναζήτηση της τελικής ομάδας και της χρηματοδότησης.
Ο τίτλος διευθύνουσα σύμβουλος του Cinobo σημαίνει για μένα λίγο ύπνο, πολλά τηλέφωνα, αμέτρητα e-mails. Μηδενικό προσωπικό χρόνο, άγχος και αδρεναλίνη. Είναι μεγάλη η ευθύνη, περιορισμένοι οι πόροι, πολύ καλή αλλά μικρή ομάδα και το ρίσκο υψηλό. Πάντα σε εγρήγορση λοιπόν. Σημαίνει, επίσης, απέραντη χαρά όταν παίρνουμε σχόλια θετικά και ενθαρρυντικά από το κοινό και συνεργάτες,
Στον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με την κηπουρική. Τις τελευταίες ημέρες έχω έξι νέα μωράκια μπανανιές και προσπαθώ να κάνω propagate τις μονστέρες μου.
Το μότο μου σίγουρα αλλάζει ανάλογα με την περίοδο που διανύω στη ζωή μου. Εχθές μάλιστα βρήκα το καινούριο μου. Το διάβασε η Hedy Lamarr στο ντοκιμαντέρ Bombshell. “Τhe biggest people with the biggest ideas can be shot down by the smallest people with the smallest minds. Thing big anyway. What you spend years building may be destroyed overnight. Build anyway.” - Kent M. Keith