Mετά την καταστροφική πυρκαγιά του καθεδρικού ναού της Notre Dame, ο Γάλλος πρωθυπουργός ανακοίνωσε έναν διαγωνισμό ανάμεσα σε αρχιτέκτονες, για να αποκαταστήσει το μνημείο προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις. Παρακάτω είναι μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες.
Αlexandre Fantozzi
«Η πρότασή μας για την αποκατάσταση του καθεδρικού ναού της Notre Dame είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα στοιχείο που υπάρχει ήδη στο μνημείο, το βιτρό. Καλύψαμε όλη την οροφή με βιτρό, συμπεριλαμβανομένου και του πύργου, με διαφάνεια προς την εσωτερική πλευρά, μέσα από το άνοιγμα των θόλων, αφήνοντας μόνο τις δομές που φέρουν αντηρίδες. Στη γοτθική αρχιτεκτονική υπάρχει η σύνδεση της γης με τον ουρανό και μέσα στον καθεδρικό ναό, ο φυσικός φωτισμός πολλαπλασιάζεται σε χρώματα, μέσα από το φίλτρο της καλυμμένης με βιτρό επιφάνειας. Τη νύχτα ο εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί ένα μεγαλοπρεπές σκηνικό. Δεν υπάρχουν νέα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά, κανένα στοιχείο παρέμβασης (επανασχεδιασμός), κανένα "εγώ", καμία καλλιτεχνική φιλοδοξία. Μόνο ένας θρησκευτικός σκοπός! Όποια και αν είναι η επιλογή αυτής της αποκατάστασης, δεν είναι παρέμβαση ή "επανασχεδιασμός". Δεν είναι ανταγωνισμός καλύτερων 3d rendering, είναι μόνο η ιδέα του έργου αποκατάστασης».
Massimiliano και Doriana Fuksas
Οι Ιταλοί αρχιτέκτονες Massimiliano και Doriana Fuksas πρότειναν να προστεθεί μια σύγχρονη οροφή από κρυστάλλο Baccarat στον καθεδρικό ναό, η οποία θα φωτίζεται τη νύχτα. «Ένα κρύσταλλο σπειροειδές, σύμβολο της ευθραυστότητας της ιστορίας και της πνευματικότητας. Το φως ως σύμβολο της αδιαφορίας» δήλωσαν οι φημισμένοι αρχιτέκτονες.
Mathieu Lehanneur
Ο Γάλλος designer Mathieu Lehanneur προτείνει την αντικατάσταση του κατεστραμμένου μέρους του μνημείου όχι με αντίγραφο αυτού που χτίστηκε πριν 150 χρόνια, αλλά όπως την έβλεπαν οι Γάλλοι κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς. «Με προκλητικό τρόπο, πρότεινα να ανοικοδομήσω τον ναό όπως ήταν, όχι ακολουθώντας τον συντηρητισμό, αλλά όπως ήταν την περασμένη εβδομάδα!» είπε ο Lehanneur. «Μου αρέσει η ιδέα μιας παγωμένης στιγμής στην ιστορία που μπορεί να παραμείνει για αιώνες. Το έργο είναι μια μνημειώδης μόνιμη φλόγα που καλύπτεται με χρυσά φύλλα. Για μένα, είναι ένας τρόπος να συλλάβει την καταστροφή και να την μετατρέψει σε ομορφιά, μετατρέποντας το εφήμερο σε κάτι μόνιμο».
Studio NAB
Alexander Nerovnya