fbpixel

Search icon
Search
Φαγητό στη Θάλασσα: Εσείς αποθηκεύετε σωστά τα σνακ σας;
HEALTH

Φαγητό στη Θάλασσα: Εσείς αποθηκεύετε σωστά τα σνακ σας;

Κανόνες υγιεινής μεταχείρισης τροφίμων για ασφάλεια στις διακοπές


Είτε οι διακοπές περιλαμβάνουν μία πανέμορφη παραλία είτε μία βόλτα με σκάφος, το ακόπιαστο κουδουνάκι του βιολογικού μας ρολογιού, μας υπενθυμίζει πάντα ότι έχει έρθει η ώρα του φαγητού. Υπάρχουν αμέτρητες επιλογές, είτε παραγγέλνοντας από το beach bar ή παίρνοντας κάτι μαζί σας από το σπίτι. Επίσης, μη ξεχνάτε να ενυδατώνεστε, είναι εξίσου σημαντικό με τη διατροφή.

Αν δεν έχετε κάποιο beach bar κοντά σας ή σας αρέσει να παίρνετε τα δικά σας σνακ/γεύματα στη θάλασσα, είναι καλό να ακολουθήσετε τους βασικούς κανόνες υγιεινής για την ασφαλή συντήρηση και κατανάλωση εδεσμάτων, ειδικά σε συνθήκες με υψηλές θερμοκρασίες.

Παρακάτω, σας παρουσιάζονται απλοί και βασικοί κανόνες για τα γεύματά σας στη θάλασσα!

Cool it down

Όπως είναι ήδη γνωστό, υπάρχουν ευπαθή προϊόντα, όπως τα γαλακτοκομικά, τα οποία αλλοιώνονται εκτός ψυγείου, αυξάνοντας τις πιθανότητες τροφικής δηλητηρίασης. Γεύματα που συντηρούνται σε χαμηλές θερμοκρασίες πρέπει να είναι ήδη κρύα, προτού μεταφερθούν στην παραλία, και ιδανικά να συντηρούνται σε ψυγειάκι μαζί με παγοκύστες. Εφόσον βγουν από το ψυγειάκι, πρέπει να καταναλωθούν εντός 2 ωρών, διατηρώντας τα πάντα σε σκιερό μέρος. Είναι προφανές ότι πρέπει να αποφύγετε την κατανάλωση τροφίμων τα οποία είναι πλέον ζεστά ή όταν έχει λιώσει ο πάγος στις παγοκύστες.

Ευπαθή προϊόντα είναι:

  • Γαλακτοκομικά, όπως το τυρί και το γιαούρτι
  • Αυγά, ακόμα και αν είναι βρασμένο
  • Ζωικές πρωτεΐνες, όπως κοτόπουλο
  • Τα αλλαντικά
snacks1.jpg

Προστατεύστε το ψυγειάκι σας

Το ψυγειάκι πρέπει να τοποθετείται σε σκιερό μέρος, μακριά από την άμεση έκθεση στον ήλιο. Μην αφήνετε το ψυγειάκι σας στο αυτοκίνητο, ειδικά αν δεν είναι στη σκιά.

Tip: Μην παίρνετε παραπάνω απ’ ότι χρειάζεστε!

Μία τακτική που βολεύει και στην περίπτωση που προσέχετε τη διατροφή σας, είναι να προετοιμάζετε ακριβώς τις ποσότητες που υπολογίζετε θα καταναλώσετε, όχι περισσότερο. Έτσι, όχι μόνο δεν μπαίνετε στον πειρασμό να φάτε παραπάνω, αλλά επίσης μειώνετε το food waste αφού δεν θα χρειαστεί να πετάξτε το περισσευούμενο φαγητό.

2-jrda9.jpg

Καθαρά χέρια και στην παραλία

Οι κανόνες που ισχύουν όταν τρώμε σπίτι ή σε ένα εστιατόριο, ισχύουν και στην παραλία. Έτσι, ειδικά αν προετοιμάζεστε να φάτε κάτι με τα χέρια, π.χ. ένα φρούτο, είναι καλό να έχετε καθαρά χέρια. Αν δεν υπάρχει προσβάσιμη τουαλέτα για να τα πλύνετε, χρησιμοποιείστε αντισηπτικά μαντιλάκια.

Είστε έτοιμοι; Βρείτε μερικές υγιεινές επιλογές που μπορείτε να απολαύσετε στη θάλασσα!

Επιλογές που χρειάζονται ψύξη:

  • Τάπερ με χωριάτικη (με τα παξιμαδάκια σε ξεχωριστό σακουλάκι)
  • Τάπερ με μακαρονοσαλάτα και τόνο
  • Σάντουιτς ή τορτίλια με αυγό ή τόνο ή ψημένο κοτόπουλο, λαχανικά και μουστάρδα

Extra tips: βεβαιωθείτε ότι τα τάπερ σας κλείνουν ερμητικά για την αποφυγή ατυχημάτων. Χρησιμοποιείστε επαναχρησιμοποιούμενα food bags για τα σάντουιτς, αντί για αλουμινόχαρτο.

Επιλογές που δεν χρειάζονται ψύξη:

  • Σάντουιτς με βούτυρο ξηρού καρπού (π.χ. αμυγδαλοβούτυρο) + μέλι
  • Μακαρονοσαλάτα με pesto βασιλικού, τοματίνια και ψιλοκομμένα ψητά λαχανικά
  • Μακαρονοσαλάτα με λαχανικά και τόνο (τον οποίο θα προσθέσετε από την κονσέρβα στη σαλάτα τελευταία στιγμή)
  • Ντοματοσαλάτα
  • Φρέσκα φρούτα
  • Ξηροί καρποί
Καλές διακοπές!
rammos-athanasiadou.jpeg

Η Νίκη Αθανασιάδου PhD MSc RDN CDN, είναι κλινική διαιτολόγος με πολυετή εμπειρία στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ.

Φωτογραφία: Άρης Ράμμος