fbpixel

Search icon
Search
Wedesign: Σχεδιάζοντας με όλες τις αισθήσεις
DESIGN

Wedesign: Σχεδιάζοντας με όλες τις αισθήσεις

Διαβάστε τη συνέντευξη των βραβευμένων ιδρυτών του studio


Τα αδέρφια Σέργιος και Φίλιππος Φωτιάδης –βιομηχανικός σχεδιαστής και αρχιτέκτονας αντίστοιχα- και η ταλαντούχα γραφίστρια Θεανώ Πετρίδου ένωσαν τις δυνάμεις τους, συνθέτοντας τη δημιουργική ομάδα Wedesign, με ευφάνταστες ιδέες και μοναδική αισθητική, την οποία εξωτερικεύουν σε αρχιτεκτονικά σχέδια, industrial items και πολλά ακόμα projects. Προσωπικά, δε θα μπορούσαμε παρά να ξεχωρίσουμε τα υπέροχα αντικείμενα για το σπίτι που, μεταξύ άλλων, συνδυάζουν άψογα το βιομηχανικό attitude με τις κλασικές πινελιές!

Οι τρεις τους θεωρούνται ταλαντούχα και ανερχόμενα ονόματα στο εγχώριο design, με πιο πρόσφατη βράβευση αυτή στη διεθνή διοργάνωση "A΄ Design Awards and Competition", στην οποία συμμετέχουν διαγωνιζόμενοι από όλον τον κόσμο. Οι ίδιοι μίλησαν στο glow.gr για τη σχεδιαστική φιλοσοφία τους, το ρόλο που παίζει το design στη ζωή τους και -τι άλλο;- το μυστικό για να φτιάξεις και να κρατήσεις ενωμένη μια πετυχημένη ομάδα.

wedesign-1.jpg

Στην ιστοσελίδα σας διαβάζουμε, ότι το wedesign σημαίνει πως θέλετε να σχεδιάσετε οτιδήποτε μπορεί να σχεδιαστεί. Υπάρχει, όμως, κάτι που δε θα μπορούσατε ποτέ να το μετασχηματίσετε σε ύλη; Φυσικά. Πολλές έννοιες, ωστόσο, που δεν μπορούν να σχεδιαστούν, μπορούν να αποτυπωθούν έμμεσα στις δημιουργίες, ανάλογα με τις υπόλοιπες παραμέτρους που απαιτούνται, για παράδειγμα λειτουργικότητας, χρήσης, κόστους κλπ.

Το design είναι ένας τρόπος ψυχοθεραπείας; «Αδειάζει» τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας; Ειδικά στην πρώτη φάση της διαδικασίας του σχεδιασμού, στην αναζήτηση του concept, όπου δεν περιλαμβάνονται όλες οι δυσκολίες υλοποίησης που θα προκύψουν αργότερα, η δημιουργική σκέψη και έκφραση είναι πάντοτε από τις πιο ευχάριστες διαδικασίες.   

Υπάρχει κάτι που να σχεδιάσατε, ενώ ήσασταν συναισθηματικά φορτισμένοι; Στις εφαρμοσμένες τέχνες, σε αντίθεση με την τέχνη, οι προδιαγραφές σχεδίασης ορίζονται από τον χρήστη και τη χρήση του προϊόντος. Τα συναισθήματα, όποια και να είναι αυτά, δεν πρέπει να προσδιορίζουν το αντικείμενο σχεδιασμού, και το αποτέλεσμα πρέπει να είναι ανεξάρτητο από το, αν ο δημιουργός ήταν συναισθηματικά φορτισμένος, όταν το σχεδίαζε.

Οι Marcel Wanders και Tom Dixon θεωρούνται stars στο χώρο του design σε διεθνές επίπεδο. Πιστεύετε, ότι σχεδιαστές από την Ελλάδα μπορούν να φτάσουν σε τέτοιο επίπεδο αναγνωρισιμότητας; Στην Ελλάδα πρόσφατα το design έχει αρχίσει να αναγνωρίζεται και να εκτιμάται όσο θα έπρεπε. Οι παγκοσμίου φήμης σχεδιαστές, όπως αυτοί που αναφέρεις, είχαν την παιδεία, την καλλιέργεια, τις υποδομές, που στη χώρα μας έχουν μόλις αρχίσει να δημιουργούνται. Παρόλα αυτά, αρκετοί Έλληνες αναγνωρίζονται και βραβεύονται και στο εξωτερικό, όταν κάνουν τις απαραίτητες συνεργασίες.

wedesign-2.jpg

Τα σχέδια επηρεασμένα από την ελληνική κουλτούρα –τα οποία βρίσκονται παντού πλέον- πότε γίνονται ξεπερασμένα και κλισέ; Τα αντικείμενα επηρεασμένα από την ελληνική κουλτούρα, σαν γενική θεματική ενότητα, δε θα ξεπεραστούν, όπως δεν ξεπεράστηκαν όλα τα τουριστικά είδη που πωλούνται όλα αυτά τα χρόνια. Συγκεκριμένα αντικείμενα μπορεί πολύ εύκολα να ξεπεραστούν ή να γίνουν «κλισέ», αλλά αυτήν ακριβώς τη διαχρονικότητα είναι που πρέπει ο κάθε δημιουργός να αναζητάει.

Ποιους Έλληνες ή ξένους σχεδιαστές/αρχιτέκτονες έχετε ως πρότυπα; Θεωρούμε πολύ σημαντικούς σχεδιαστές αυτούς που άλλαξαν τα δεδομένα, τη νοοτροπία, την κουλτούρα σε κάποιον τομέα στο design. Ονόματα, όπως ο Raymond Loewy, ο Henry Dreyfuss, οι Charles και Ray Eames, η Eileen Gray, ο Dieter Rams και άλλοι, ο καθένας με τον τρόπο του, ήταν πρωτοπόροι για τις ιδέες τους, την χρήση των υλικών και των τεχνολογιών, τη φιλοσοφία πίσω από τον σχεδιασμό προϊόντων.

Κοιτάζοντας κανείς τα project σας αντιλαμβάνεται μια funky διάθεση. Έτσι είστε και στην καθημερινότητά σας; Προσπαθούμε, αλλά η καθημερινότητα συχνά δε μας το επιτρέπει!

(Σέργιος και Φίλιππος Φωτιάδης) Ήταν μια κοινή απόφαση για εσάς να ασχοληθείτε με το χώρο ή επηρέασε ο ένας τον άλλο; Μεγαλώσαμε σε ένα περιβάλλον που από μικροί ασχολούμασταν με τις τέχνες και τις εφαρμοσμένες τέχνες. Ο πατέρας μας είναι αρχιτέκτονας, ενώ στην ευρύτερη οικογένεια, υπήρχαν ανάλογα επαγγέλματα, ηθοποιού, ζωγράφου, ποιήτριας. Έτσι, από μικροί ασχολούμασταν με κατασκευές και μακέτες, γλυπτά και ζωγραφική.

we20959.jpg

Τι είναι αυτό που σας προβληματίζει περισσότερο, όταν ακούτε τη λέξη «κρίση» και σε ποιους τομείς την αντιλαμβάνεστε; Η κρίση στην ψυχολογία της κοινωνίας. Επηρεάζει όλους τους τομείς και πρέπει να αλλάξουμε όλοι στάση απέναντι στις νέες καταστάσεις, και να δημιουργήσουμε νέα δεδομένα.

Είστε τρεις στην ομάδα. Ποιο είναι το μυστικό για μια καλή συνεργασία; Σεβόμαστε ο ένας την ειδικότητα του άλλου, ενώ ακούμε προσεκτικά την κριτική του κάθε ενός αναφορικά με την ειδικότητά του. Είναι αναπόφευκτο μετά από 16 χρόνια καθημερινής επαφής, να έχουν υπάρξει φορές που μαλώσαμε, αλλά είναι μετρημένες στα δάχτυλα.

Περιγράψτε μας σε μια πρόταση την αισθητική. Γενικά δεν περιγράφεται με λέξεις, προκύπτει από την καλλιέργεια του καθενός, την παιδεία, το περιβάλλον του. Είναι αυτό που αισθανόμαστε, όταν αλληλοεπιδρούμε με οποιονδήποτε τρόπο με ένα αντικείμενο ή πρόσωπο και περιλαμβάνει όλες τις αισθήσεις μας.

donkey-1200-antigrafo.jpg
buffet-placemat-antigrafo.jpgwe-designers2.jpg
Σέργιος Φωτιάδης, Θεανώ Πετρίδου, Φίλιππος Φωτιάδης