Στην πρώτη της συλλογή design, η ταλαντούχα δημιουργός Elly K P, a.k.a. Έλλη Κυριακή Παπαποστόλου, εμπνέεται από το σχήμα των ελληνικών γραμμάτων και δημιουργεί αντικείμενα που αναδεικνύουν τον δυναμισμό και την ομορφιά του ελληνικού αλφαβήτου. «Αυτές οι μαύρες συνεχείς γραμμές και καμπύλες σχηματίζουν τα μαγικά εκείνα στοιχεία, τα οποία θα μας συνοδεύσουν για όλη την υπόλοιπη ζωή μας και θα μας βοηθήσουν να επικοινωνούμε και να εκφραζόμαστε» τονίζει η ίδια.
Η σχεδιάστρια θυμάται την πρώτη πλάκα και το μολύβι που της έκανε δώρο ο πατέρας της σε ηλικία δυο ετών, όπου και έμαθε να γράφει το όνομα της επάνω σε αυτή. Αργότερα ερωτεύτηκε τα βιβλία και την ελληνική γραφή μέσα από τη μεγάλη γραμματοσειρά του αλφαβηταρίου. Οι εικόνες αυτές παρέμειναν έντονες και διατηρήθηκαν δυνατές στη μνήμη της και αργότερα, στις σπουδές της στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Της ζητήσαμε να μας μιλήσει για όσα την εμπνέουν, να μας περιγράψει την πορεία της μέχρι σήμερα και το πώς γεννήθηκε η πετυχημένη σειρά της "Alphabet Collection".
Πώς γεννήθηκε η ιδέα της συλλογής;
Μέσα από την αγάπη μου για τη μορφή των χαρακτήρων της ελληνικής γραφής και για τα βιβλία. Είναι η πρώτη έντονη ανάμνηση από την παιδική μου ηλικία. Είχα από την αρχή μια μεγάλη λαχτάρα να γράψω και το έκανα πολύ μικρή. Οι εικόνες των γραμμάτων του ελληνικού αλφαβήτου παρέμειναν μια ακριβή και αγαπημένη συντροφιά, ώσπου πριν από τρία χρόνια με γοήτευσε η ιδέα να τα ζωντανέψω, να τους δώσω τρίτη διάσταση, μια αρχιτεκτονική δηλαδή υπόσταση και μια άλλη χρηστικότητα πέρα από τη συνηθισμένη.
Είναι η πρώτη συλλογή σας. Πώς αποφασίσατε να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας στο design;
Ναι, είναι η πρώτη μου συλλογή αντικειμένων και επίπλων design. Με τον κλάδο ασχολήθηκα για πρώτη φορά το 1994, όταν έλαβα μέρος σε διεθνή διαγωνισμό και κέρδισα το τρίτο βραβείο. Έκανα τότε κάποιες προσπάθειες να ασχοληθώ σοβαρά με το design, χτυπώντας τις πόρτες μεγάλων κατασκευαστών και εργοστασίων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Νόμιζα, πως αυτός είναι ο τρόπος για να ξεκινήσει κανείς και έκανα, φυσικά, λάθος. Αλλά, ας μην ξεχνάμε ότι εκείνη την εποχή τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά από ό,τι είναι σήμερα, όπως άλλωστε αρκετά διαφορετική και πιο ώριμη είμαι και εγώ. Έτσι, συνέχισα την επαγγελματική μου δραστηριότητα ως αρχιτέκτονας μηχανικός συμμετέχοντας σε μεγάλα τεχνικά έργα, όπως το «Μετρό Αθηνών» και οι "Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας 2004".
Μετά ήλθε η κρίση που άρχισε να πλήττει τον κατασκευαστικό κλάδο και κυρίως τον τομέα των μεγάλων αναπτυξιακών έργων, πολύ πριν απλωθεί σε όλους του τομείς της ελληνικής οικονομίας. Άρχισα να εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας και παράλληλα ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό μου στο Project Management Τεχνικών Έργων, το 2013. Παράλληλα με την εξέταση των πιθανών επαγγελματικών προοπτικών, ξεκίνησε και μια αναζήτηση ταυτότητας ως ανάγκη επιστροφής στη δημιουργία. Ήταν μια αντιφατική περίοδος που, ενώ είχα επιτέλους τον χρόνο να βρω το δημιουργικό μου στίγμα και να χτίσω επάνω σε αυτά που αγαπώ και με εμπνέουν, είχα ωστόσο τύψεις που δεν είχα τα τρελά ωράρια, την πίεση των χρονοδιαγραμμάτων και την ευθύνη της υπογραφής ενός μηχανικού. Η έρευνα πάνω σε αγαπημένα θέματα, όπως την αρχιτεκτονική, την τέχνη και την ιστορία και η ονειροπόληση είναι τα εργαλεία που με οδήγησαν στην έμπνευση και στην απόφαση να φτιάξω το δικό μου project με αντικείμενα που θέλω να βλέπω κάθε μέρα.
Πώς χαρακτηρίζετε τον εαυτό σας ως designer;
Είμαι νεοεισερχόμενη στον χώρο, οπότε αυτό το αφήνω σε όσους θα δουν τη δουλειά μου και θα την κρίνουν. Μπορώ, όμως, να πω ότι με χαρακτηρίζει ο θετικός τρόπος που βλέπω τη ζωή και η αγάπη μου για τη λεπτομέρεια, την αυθεντικότητα και την ομορφιά. Είναι συχνά δύσκολο να βρει κανείς αυτά τα τρία χαρακτηριστικά στη σύγχρονη Ελλάδα. Ο τόπος, βέβαια, ποτέ δε σε προδίδει, όπως και η τέχνη που αναπτύχθηκε εδώ και μπορεί κανείς να απολαύσει πολύ εύκολα, μέσα από τον πλούτο των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων. Τα στοιχεία αυτά τα βλέπω όλο και πιο συχνά πλέον σε ανθρώπους που δουλεύουν και δημιουργούν κι αυτό με κάνει ακόμη πιο αισιόδοξη και χαρούμενη.
Έχετε κάτι άλλο στα σκαριά αυτόν τον καιρό;
Ναι, εκτός από τη συλλογή του αλφαβήτου στην οποία θα προστεθούν νέα αντικείμενα και έπιπλα, έχω ήδη αρχίσει να σχεδιάζω αντικείμενα με λιτές γραμμικές αναφορές. Συνεχίζω, επίσης να πειραματίζομαι με την αρχιτεκτονική, μέσα από ιδέες που αυτή τη στιγμή είναι στο σχεδιαστήριο και θα ήθελα να αναπτύξω και να δω να προχωρούν στο επόμενο βήμα, της κατασκευής, στο μέλλον.
φωτογραφίες: Ελευθέριος Γαλανόπουλος