fbpixel

Search icon
Search
O δημοφιλής ιταλός χορογράφος Marco Batti μιλάει στο GLOW για το πολλά υποσχόμενο gala χορού που επιμελείται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
MAGAZINE

O δημοφιλής ιταλός χορογράφος Marco Batti μιλάει στο GLOW για το πολλά υποσχόμενο gala χορού που επιμελείται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Με σολίστ της Σκάλας του Μιλάνου και του Μπαλέτου της Σιένα


Μιλώντας με όρους χορευτικούς, το “Pas de Deux” αφορά στην εκτέλεση ενός μπαλετικού έργου από ένα ντουέτο. Για τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Μπαλέτου της Σιένα, Marco Batti, όμως, ανταποκρίνεται και σε κάτι πιο βαθύ, σ’ ένα σύνολο από κινήσεις γεμάτες από συναισθήματα. Αυτό, άλλωστε, ανυπομονεί να μας μεταδώσει με το gala του «Η Μαγεία του Χορού», κάνοντάς μας κοινωνούς στη γοητεία της παγκόσμιας σκηνής του κλασικού μπαλέτου.

Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και το χορευτικό έργο που προετοιμάζετε. Ποιες ήταν οι κύριες πηγές έμπνευσης για το επερχόμενο αυτό gala χορού; 

Είναι η δεύτερη χρονιά που έχουμε προσκληθεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Την πρώτη, ήρθαμε με την παράσταση για τη ζωή του Fellini και πιστεύω ότι το κοινό εκτίμησε τη δουλειά μας. Αυτό είναι που με κάνει ευγνώμονα και χαρούμενο που επιστρέφω στην όμορφη Ελλάδα για άλλη μια φορά. Στην πραγματικότητα, το χορευτικό gala είναι ένα έργο που θέλει να τιμήσει την ομορφιά της κίνησης και τη χορευτική Τέχνη, και να κρατήσει ζωντανή στη μνήμη μας την έννοια του κλασικού ρεπερτορίου που έχουμε ως ιστορική μνήμη. Γνωρίζοντας τα γούστα του ελληνικού κοινού, πιστεύω ότι θα εντυπωσιαστεί με το “Pas de Deux” από τη «Λίμνη των Κύκνων» που θα ερμηνεύσουν οι δύο αρχιχορευτές της Σκάλας του Μιλάνου και δε θα μπορέσουν να μείνουν αδιάφοροι μπροστά στο παθιασμένο και ζεστό ντουέτο του «Δον Κιχώτη» των αρχιχορευτών του Μπαλέτου της Σιένα.

dsc-5607-1.jpg

Τι σημαίνει για εσάς “Pas de Deux”;

Είναι η αποθέωση του χορού, όπου, εκτός από τη μετάδοση της τεχνικής και της εκφραστικότητας του εκάστοτε καλλιτέχνη, εκτιμάται και η ικανότητα να ενώνονται δύο διαφορετικά σώματα στον ίδιο χορό· και αυτό, κατά τη γνώμη μου, είναι μαγευτικό. Όταν σπούδαζα στην Ακαδημία, ήταν το αγαπημένο μου μάθημα και παρέμεινε τόσο στη διδασκαλία όσο και στη χορογραφία. Μάλιστα, στην παραγωγή “Callas canta Puccini”, που έκανε ντεμπούτο τον Απρίλιο του 2023 στην Ιταλία, θέλησα να δώσω έμφαση στη χορογραφική μου δεινότητα σε αυτό το πεδίο. Ελπίζω σύντομα να μπορέσω να το φέρω και στην Ελλάδα, όπου είμαι σίγουρος ότι το κοινό θα το εκτιμήσει πολύ.

Ποια είναι η σχέση σας με την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη; 

Τι εντύπωση έχετε για τον πολιτισμό μας; Αγαπώ την Ελλάδα και τους ανθρώπους της. Έχω επισκεφθεί τη χώρα σας πολλές φορές, τόσο ως τουρίστας όσο και ως χορευτής, και τώρα και ως σκηνοθέτης. Το κοινό είναι απίστευτο. Καταλαβαίνεις αμέσως πότε κάτι δεν είναι του γούστου του ή του άρεσε πολύ. Μάλιστα, πέρυσι μετά την παράσταση δέχτηκα τη ζεστασιά πολλών θεατών, που με περίμεναν έξω από το θέατρο για να με ευχαριστήσουν και να με συγχαρούν για τη δουλειά που έγινε. Η καλύτερή μου φίλη είναι Ελληνίδα και χάρη σ’ αυτήν κατάφερα σιγά σιγά να μπω στην ελληνική νοοτροπία, η οποία είναι πολύ απαιτητική στην αλήθεια και δεν επιδιώκει μια στερεοτυπική εικόνα. Αυτό με κάνει να αισθάνομαι σαν στο σπίτι μου. Μου αρέσει πολύ να εργάζομαι στην Ελλάδα. Ελπίζω σύντομα για ένα μόνιμο χορογραφικό πρόγραμμα για την ομάδα του Μπαλέτου της Σιένα εδώ.

Πώς ξεκίνησε η αγάπη σας για τον χορό; Τι ακριβώς επηρέασε το προσωπικό σας στιλ; 

Γεννήθηκα περιτριγυρισμένος από χορό· η πρώτη μου δασκάλα, μάλιστα, ήταν η θεία μου. Αγαπούσα και ταυτόχρονα μισούσα τον χορό, τον οποίο ορίζω ως κάτι σαν «αυστηρή μητέρα», με την έννοια ότι δε θα σε εγκαταλείψει ποτέ, αλλά σου επισημαίνει συνεχώς τι δεν είναι σωστό. Για χάρη του, επίσης, έχω διακόψει τις περισσότερες φιλίες μου, γιατί όποιος δεν είναι στον κόσμο μας δε θα συμμεριζόταν τις θυσίες που κάνουμε για τη δουλειά μας.

dsc-5833-1.jpg

Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία που ακολουθείτε όταν «χτίζετε» μια χορογραφία; Πώς επιλέγετε να εκφραστείτε;

εν υπάρχει κάποιο πρότυπο για τον τρόπο με τον οποίο εργάζομαι. Πολλές φορές είναι η μουσική, άλλες είναι η δραματουργία που απαιτεί συγκεκριμένα πράγματα. Δε θα μπορούσα να απαντήσω με σαφήνεια και αποφασιστικότητα για το πώς κινούμαι, μπορώ μόνο να πω ότι δε θα γινόταν να είμαι συνεπής χωρίς την πολύ ικανή ομάδα συνεργατών και χορευτών μου, οι οποίοι συλλέγουν τα «κομμάτια» των ιδεών μου και καταφέρνουν να τα συναρμολογήσουν έτσι, ώστε το αισθητικό μου γούστο να βάλει την υπογραφή του στα σώματά τους.

Info: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Σάββατο 25 Νοεμβρίου στις 21:00.

Φωτογραφία: Mauro Batti | www.marcobatti.com