fbpixel

Search icon
Search
Η Victoria Bousis, η βραβευμένη ελληνοαμερικανίδα σκηνοθέτης μιλάει για τη νέα εποχή που φέρνει η τεχνολογία στην Τέχνη αλλά και στις ζωές μας
MAGAZINE

Η Victoria Bousis, η βραβευμένη ελληνοαμερικανίδα σκηνοθέτης μιλάει για τη νέα εποχή που φέρνει η τεχνολογία στην Τέχνη αλλά και στις ζωές μας

H ίδια άγγιξε εκατομμύρια ψυχές μέσα από τη συναισθηματική πολυπλοκότητα μιας VR ταινίας


Με το που συναντάς τη Victoria αντιλαμβάνεσαι αμέσως τη σημαντικότητα του χαρακτήρα της και την ακατάπαυστη διάθεσή της για εξέλιξη. Αφορμή για τη γνωριμία μας υπήρξε η παρουσίαση της ταινίας της ‟Stay alive my son” -μία παγκόσμια πρωτοπορία στη μεγάλη οθόνη με το πρώτο υπερρεαλιστικό ψηφιακό αντίγραφο ανθρώπου, τον Yathay Pin, τον πρώτο meta-human σε VR-, η οποία παρουσιάστηκε στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Με μάγεψε από την πρώτη στιγμή, καθώς έπιασα τον εαυτό μου να κρέμεται κυριολεκτικά από την επόμενη λέξη της. Παιδεμένο μυαλό και ευφυής γυναίκα, συνδέθηκα μαζί της κι εντυπωσιάστηκα από την ιστορία ζωής της. Μου αφηγήθηκε για το πώς ξεκίνησε την καριέρα της ως εισαγγελέας στο Ιλινόις. Aυτό που ήθελε ήταν ν’ αλλάξει τον κόσμο και να «δώσει φωνή στους άφωνους», όταν όμως αντιλήφθηκε ότι τα κοινωνικοπολιτικά όρια της θέσης της δε θα της το επέτρεπαν, η ίδια ανακάλυψε την αγάπη της για τις Τέχνες. Και κάπως έτσι, άφησε την περιέργειά της για την επιστήμη και τις νέες τεχνολογίες να τη συνεπάρει σ’ έναν ατελείωτο χορό έμπνευσης που την έφτασε από το ΜΙΤ στο σήμερα, κάνοντάς μας να σκεφτούμε πως το όνομά της είναι το πλέον κατάλληλο για να κοσμήσει, αλλά και να συνδημιουργήσει μαζί μας το εξώφυλλο ενός τεύχους αφιερωμένο στο AI. Η Victoria, πλέον, ανήκει στο Πάνθεον των A-list stars σ’ ένα από τα πιο διάσημα πρακτορεία του Los Angeles, το Gersh talent agency, και μέσα από τα λόγια της αλλά και την έμπνευσή της για το ΑΙ cover που δημιούργησε για το GLOW, μάς παρουσιάζει το φως που βλέπει στον ορίζοντα, ή αλλιώς όπως η ίδια λέει: «Το μέλλον στο μεταίχμιο μιας μεγάλης ψηφιακής αλλαγής…»

Early Years

«Ξεκίνησα στα 20 μου ως εισαγγελέας στο Ιλινόις. Ήθελα να αλλάξω τον κόσμο, να δώσω φωνή στους άφωνους. Γρήγορα, όμως, αντιλήφθηκα τα κοινωνικοπολιτικά όρια που είχε η θέση μου, τα οποία δε με άφηναν να υπηρετήσω τις αξίες μου όπως ήθελα. Έτσι, το 2008 γνώρισα έναν σκηνοθέτη που με παρέσυρε στην τρελή περιπέτεια του κόσμου των ταινιών. Η πρώτη μας ταινία, “La commedia di Amos Poe”, με τον Roberto Benigni, και η αμέσως επόμενη, το “What Maisie Knew”, με την Julianne Moore, ήταν η αρχή του ταξιδιού μου ως παραγωγού. Με τις ταινίες ήθελα να προσεγγίσω το κοινό με έναν διαφορετικό τρόπο και να ενσωματώσω την τεχνολογία στην αφήγησή μου. Επέστρεψα, λοιπόν, στα θρανία και πήγα στο MIT, με στόχο να σχεδιάζω ιστορίες που θα μπορούσαν να μιλήσουν για συναισθήματα και συμπόνια με έναν δυναμικό τρόπο».

louis-vuitton-dress-full-figure-2.jpg
Φόρεμα Louis Vuitton, Louis Vuitton Boutique | Mules The Attico, Kalogirou

Stay Alive My Son

«Όταν ανακάλυψα το βιβλίο του Pin Yathay, "Stay Alive, My Son" πριν από 9 χρόνια, ήμουν πεπεισμένη ότι έπρεπε να γίνει ταινία. Με άγγιξε βαθιά. Είδα και ένιωσα στην ιστορία του τη διάλυση μιας κοινωνίας και ενός έθνους μέσω της διάλυσης της οικογένειας. Το καθεστώς των Ερυθρών Χμερ είδε ότι, όταν διαλύεις οικογένειες, χτυπάς την κοινότητα εκεί που πονάει, τη γονατίζεις, την αποδυναμώνεις. Θέλησα, λοιπόν, να βοηθήσω το κοινό να κατανοήσει τον αντίκτυπο των άδικων πολέμων και του αποχωρισμού των οικογενειών, γιατί δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται. Ο θεσμός της οικογένειας είναι θεμελιώδης όχι μόνο για κάθε άτομο χωριστά αλλά για την κοινωνία σαν σύνολο. Καθορίζει σε τεράστιο βαθμό αυτό που θα γίνουμε και, όταν αυτή καταστρέφεται, καταστρέφεται μαζί ο πυρήνας των κοινωνιών.

Συνειδητοποίησα το πόσο πολύ συνδεόμαστε με έναν άλλον άνθρωπο και τη συμπόνια που μας γεννιέται όταν μπαίνουμε στη θέση του και βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια. Όταν φορέσει κάποιος το headset και συναντήσει τον Yathay για πρώτη φορά, θα δει ότι ο χαρακτήρας τον κοιτάει στα μάτια. Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης τον κάναμε να ακολουθεί τον θεατή - δεν τον αισθανόμαστε σαν ψηφιακό ον πλέον, είναι άνθρωπος. Αυτό δυναμώνει κατά πολύ την εμπειρία και τον δεσμό που καταλήγουμε να αισθανθούμε μαζί του. Κανένα άλλο μέσο δεν το κάνει αυτό. Ήθελα ο θεατής να αισθανθεί όπως αισθάνθηκα εγώ όταν τον γνώρισα για πρώτη φορά. Να δώσω ελπίδα, να αφυπνίσω το κοινό και να το παροτρύνω να λάβει δράση για την προστασία της οικογενειακής ενότητας. Και κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα!»

New Cinematic Language

«Η εικονική πραγματικότητα είναι ακόμη στο στάδιο που ανακαλύπτει τον εαυτό της. Πρόκειται για ένα νέο μέσο που ακόμη εξερευνούμε τις δυνατότητές του. Προερχόμενη από τον χώρο του κινηματογράφου και ως σκηνοθέτρια πιστεύω ότι το επίκεντρο είναι πάντα η ιστορία και η εξέλιξη των χαρακτήρων, οπότε, ναι, για μένα το VR είναι μια φυσική επέκταση ή εξέλιξη του χώρου, χωρίς όμως την ιδέα της αντικατάστασής του. Είναι ένα ‟εργαλείο” που παντρεύει το cinema με το gaming, βελτιώνοντας και κάνοντας ακόμη πιο έντονη την εμπειρία του θεατή. Στην αφήγηση των ιστοριών μου η τεχνολογία και η εικονική πραγματικότητα αποτελούν το μέσο για να μπει ο θεατής στη θέση του κεντρικού ήρωα. Τον κάνει όχι απλά να βλέπει μια ιστορία, αλλά να τη ζει».

VR vs. Traditional Storytelling

«Δε σου κρύβω ότι στην αρχή σκέφτηκα να σκηνοθετήσω το “Stay Alive, My Son” ως μια παραδοσιακή ταινία. Για να εμπνεύσω, όμως, την αλλαγή που ήθελα να φέρω, αναθεώρησα την προσέγγισή μου. Λόγω της πανδημίας, οι κινηματογράφοι έκλεισαν για μεγάλο χρονικό διάστημα και η χρήση των πλατφορμών streaming εκτοξεύθηκε. Αντικαταστήσαμε την εμπειρία της σκοτεινής και ήσυχης αίθουσας κινηματογράφου με τα σαλόνια μας στα οποία βλέπουμε μια ταινία και ταυτόχρονα μπορεί να τρώμε, να κοιτάμε το κινητό μας ή να μιλάμε με κάποιον. Ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε ταινίες άλλαξε και ο συναισθηματικός αντίκτυπος που αυτές μας αφήνουν έχει μειωθεί. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια η ζωή έχει επιταχυνθεί γρήγορα και με αβεβαιότητα - η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης, η ύφεση και η ανεργία που έχει ανέβει στα ύψη, οι συγκρούσεις που έχουν προκαλέσει μαζικές μεταναστεύσεις, γεωπολιτική πίεση και ανατροπή μεταξύ κοινοτήτων και εθνών. Οι άνθρωποι βιώνουν μια κατάσταση απευαισθητοποίησης. Ήθελα να χρησιμοποιήσω αυτού του είδους την τεχνολογία για να βάλω τους ανθρώπους σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης, να μπορέσουν να κοιτάξουν "προς τα μέσα", δημιουργώντας για αυτούς έναν ασφαλή χώρο για να εξερευνήσουν τα συναισθήματά τους. Καθώς συνδέονται με την ιστορία του Yathay, βιώνουν τον βίαιο χωρισμό της οικογένειας, βιώνουν αντίστοιχα συναισθήματα. Αυτά τα συναισθήματα είναι που μπορούν να μας συγκλονίσουν, να μας ξυπνήσουν την ενσυναίσθηση, να έρθουμε σε επαφή με την ανθρωπιά μας και άρα να φέρουμε την αλλαγή».

"Feel" The Movie

«Όταν φορέσεις το headset και βυθιστείς στην αφήγηση, το τι θα αισθανθείς εξαρτάται κατά πολύ από τη δική σου προσωπική ιστορία και τους ρόλους που έχεις ως γονέας, φίλος, παιδί κ.λπ. Η συναισθηματική εμπειρία γίνεται πολύ εξατομικευμένη και προσωπική. Ο κάθε άνθρωπος βιώνει την ιστορία του Pin Yathay με πολύ διαφορετικό τρόπο. Αυτήν την αλλαγή μάς υπόσχεται η εικονική πραγματικότητα. Τέτοιες immersive εμπειρίες έχουν βαθύτερο νευρολογικό αντίκτυπο, επειδή ενισχύουν τις αισθήσεις και προκαλούν σύνθετα συναισθήματα χαράς, θλίψης, ενοχής, για να μπορούν να εμπνεύσουν την αλλαγή, κάτι που είναι λιγότερο εύκολο με παραδοσιακά μέσα. Μετά από λίγα λεπτά που φοράς το headset το σώμα αντιδρά και αισθάνεται σωματικά τα συναισθήματα. Ο εγκέφαλός μας αναζητά αντικείμενα που βλέπουν τα μάτια μας στα γυαλιά, τα μετακινεί, κινεί το σώμα μας, μας κάνει να αισθανόμαστε. Φτάνει στο σημείο να διεγείρει τη συγκέντρωσή μας και ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ χαρακτήρων και κόσμων. Η εικονική πραγματικότητα μας επιτρέπει να κοιτάξουμε μέσα από τα μάτια ενός άλλου, αλλά κοιτάζοντας πρώτα μέσα μας. Είναι μια εξερεύνηση του πώς νιώθουμε και ποιοι είμαστε εμείς οι ίδιοι».

Digital Phobic

«Αυτήν τη στιγμή η γενιά μας βιώνει κάτι πρωτοφανές σε σχέση με την τεχνολογία. Από τη μία, οι περισσότεροι από εμάς θυμούνται πώς ήταν τα πράγματα μέχρι πρόσφατα, και από την άλλη βλέπουμε την τεχνολογία να αλλάζει με ταχύτητα φωτός. Βιώνουμε τον μεγαλύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των εποχών. Όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, τόσο η καθημερινότητά μας, όπως την ξέρουμε, θα αλλάζει. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε και να δουλεύουμε διαφορετικά. Εγώ, όμως, θα έλεγα πιο δημιουργικά. Υπάρχουν αποδεδειγμένες έρευνες και μετρήσιμα στοιχεία για την επίδραση που έχει η τεχνητή νοημοσύνη στον εγκέφαλο και κατά συνέπεια στο σώμα μας, μέσω της γνωστικής απόδοσης. Οδεύουμε προς την εποχή που ο νους θα υπερισχύει της ύλης, κι αυτό ανοίγει τεράστιες πόρτες για ανακαλύψεις σε πεδία, όπως, για παράδειγμα, η ιατρική και η αποκατάσταση.

»Υπάρχει κόσμος που πιστεύει ότι θα μας αντικαταστήσουν τα ρομπότ ή οι αλγόριθμοι. Προσωπικά, πιστεύω το ακριβώς αντίθετο. Μέσω της τεχνολογίας έχουμε τη δυνατότητα να αναδείξουμε ακόμη περισσότερο τις ανθρώπινες ιδιότητές μας, αυτό που κάνει τον καθένα μας ξεχωριστό. Η ατομικότητά μας και ο ανθρωπισμός μπορούν να λάμψουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Για παράδειγμα, στην καθημερινότητά μου χρησιμοποιώ την τεχνητή νοημοσύνη για να συγγράψω ή να δημιουργήσω ένα concept που σκέφτηκα. Ωστόσο, χωρίς εμένα να δίνω συγκεκριμένες ιδέες και εντολές στον υπολογιστή με τον δικό μου συγκεκριμένο και ατομικό τρόπο, το αποτέλεσμα δε θα ήταν το ίδιο. Ο αλγόριθμος αναγνωρίζει μόνο ό,τι του δίνω εγώ, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Τα συναισθήματά μου, η πολυπλοκότητα της σκέψης μου, η ποίηση που διέπει την ανθρώπινη εμπειρία, η ανθρώπινη σύνδεση, αυτά είναι πράγματα που δεν μπορούν να αντιγραφούν ή να αντικατασταθούν από έναν αλγόριθμο. Ο αλγόριθμος έχει περιορισμούς και όρια, η ανθρώπινη φαντασία όχι».

louis-vuitton-dress-closeup.jpg
Φόρεμα Louis Vuitton, Louis Vuitton Boutique

AI & Creativity

«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα θαυμάσιο εργαλείο που μπορεί να εμπνεύσει, να βελτιώσει, να εξυψώσει την καλλιτεχνική δημιουργία. Σκέψου πώς λειτουργεί το ChatGPT. Ρωτάμε κάτι την πλατφόρμα κι αυτή σαρώνει το διαδίκτυο για όλες τις πληροφορίες, ώστε να απαντήσει στο ερώτημά μας σε δευτερόλεπτα, κάτι το οποίο δε θα ήταν δυνατό με μια συνηθισμένη αναζήτηση. Έχουμε μπροστά μας ένα ολόκληρο σεντούκι με κρυμμένους θησαυρούς. Μας επιτρέπει να χάνουμε λιγότερο χρόνο στα τετριμμένα, και έτσι να αφιερωνόμαστε περισσότερο στην ίδια τη διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Όπως με όλα τα εργαλεία, ο μόνος τρόπος να "πνιγεί" η δημιουργικότητά μας είναι αν δεν εξερευνήσουμε το μέσο, τον κόσμο γύρω μας αλλά και τους ίδιους μας τους εαυτούς. Για παράδειγμα, ο τρόπος με τον οποίο art directed πλατφόρμες, όπως το Midjourney ή το Dall•E, δημιουργούν εικόνες έχει ένα συγκεκριμένο στιλ. Εάν εμείς οι ίδιοι δεν εξερευνήσουμε τα promts, τις εντολές, τις δυνατότητες και τα εργαλεία της πλατφόρμας, δίνοντας σαφείς οδηγίες βασισμένες στην προσωπική μας αισθητική ή ιδέα, το αποτέλεσμα θα είναι πάντα περιορισμένο».

Ethical Codes

«Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποτελέσει είτε υπερδύναμη, είτε απειλή. Όταν, για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης και ρωτάμε ερωτήσεις, δίνουμε αυτόματα πληροφορίες για το ποιοι είμαστε και την προσωπικότητά μας. Για τον λόγο αυτόν, θα πρέπει να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια για τη χρήση των πληροφοριών αυτών από τις πλατφόρμες, ώστε να είμαστε βέβαιοι ότι δε θα υπάρχουν για παράδειγμα πιθανές προκαταλήψεις ή έμφυλες απαντήσεις στα αποτελέσματα που παίρνουμε. Είναι τόσο ο ηθικός κώδικας αυτός, που θα καθορίσει τη χρήση και την εξέλιξη της τεχνολογίας, όσο και ο νομικός. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, κινήθηκε πολύ γρήγορα και τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε θέσπισε νόμο που για πρώτη φορά ρυθμίζει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτό ήταν μια τρομερή εξέλιξη για τον χώρο μας!

»Ξεκινώντας να δημιουργώ το “Stay Alive, My Son”, δεν υπήρχε κάποιος ψηφιακός νόμος. Ο Yathay μού έδωσε τα δικαιώματα να κλωνοποιήσω ψηφιακά την εικόνα του και τη φωνή του, όπως και έκανα, χρησιμοποιώντας επαυξημένο φωτορεαλισμό. Όταν ήρθε η ώρα, όμως, να κάνω το ίδιο για τον γιο του, τον οποίο αναζητά μέχρι και σήμερα, βρέθηκα σε φοβερό δίλημμα. Δεν αισθάνθηκα ότι είχα το δικαίωμα να το κάνω. Δε μου φαινόταν ηθικά σωστό και τελικά επέλεξα να βρω την ισορροπία της εικόνας του χαρακτήρα χρησιμοποιώντας μαζί με την τεχνολογία και ηθοποιό για τον ρόλο. Αυτό, όμως, ήταν απόρροια της δικής μου προσωπικής ηθικής και αξιών. Το νομικό πλαίσιο είναι απαραίτητο για να μας προστατεύει για όλες εκείνες τις φορές που μπορεί η ατομική ηθική ή οι ατομικές αξίες να υποκύψουν στον ανθρώπινο εγωισμό και να μας απογοητεύσουν. Ως δημιουργοί που ασχολούμαστε με αυτό το νέο μέσο, έχουμε ευθύνη».

Α Woman in the Tech World

«Σήμερα, το τοπίο αλλάζει δραστικά και ο εκδημοκρατισμός της γνώσης ενδυναμώνει τον ρόλο των γυναικών. Ναι, έχω βρεθεί σε αίθουσες που οι γυναίκες είναι λιγότερες από τους άνδρες, αλλά ταυτόχρονα βλέπω την αλλαγή. Βλέπω ότι δεν το σκέφτομαι ή δε με απασχολεί αν είμαι ή όχι μία από τις λίγες γυναίκες μέσα στην αίθουσα. Και ο λόγος που είμαι σε θέση να μην το σκέφτομαι είναι όλες οι γυναίκες που πριν από εμένα έδωσαν τις μάχες τους και τις κατέκτησαν. Ελπίζω να συμβάλω κι εγώ με τον δικό μου τρόπο σε αυτό με το έργο μου, ώστε να φτάσουμε στο σημείο να μη χρειάζεται να ρωτάμε αυτήν την ερώτηση για κανέναν επαγγελματικό χώρο».

Personal Matters

«Η ισορροπία, όταν είσαι γυναίκα, είναι μια πρόκληση. Είμαστε σύντροφοι, φίλες, μητέρες, σκληρά εργαζόμενες, αλλά παράλληλα ζητείται από εμάς να φροντίζουμε το σπίτι, να είμαστε όμορφες και προσεγμένες, να έχουμε ελεύθερο χρόνο για όλους. Έχουμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα σε πολλούς ρόλους, συχνά αντικρουόμενους μεταξύ τους. Η σύγχρονη γυναίκα αλλάζει κι αρχίζει να ορίζει η ίδια τους ρόλους της και να τους επαναπροσδιορίζει όσο συχνά θέλει εκείνη. Εγώ θέλησα μαζί στους δικούς μου ρόλους να προσθέσω και αυτόν της πρωτοπορίας στην τεχνολογία. Η δημιουργία του “Stay Alive, My Son” ήταν η κινητήριος δύναμή μου τα τελευταία χρόνια. Ήταν ένα διάστημα που έκανα τα όνειρά μου πραγματικότητα. Τώρα που αυτό το στάδιο τελείωσε και καταφέραμε τόσα πολλά με την ομάδα μου, αισθάνομαι ότι ξεκινάει ένα άλλο ταξίδι για μένα».

leather-dress-headset-on.jpg
Δερμάτινο φόρεμα Maison Alaïa, Luisa & Grigio | Μπότες και ζώνη από προσωπική συλλογή

Greek Soul

«Συνηθίζω να λέω ότι το μυαλό μου είναι αμερικάνικο, αλλά η καρδιά μου ελληνική. Είμαι αρκετά πειθαρχημένη και σκέφτομαι με δομημένο τρόπο, όταν όμως μιλάει το συναίσθημα, είμαι Ελληνίδα. Το πάθος μου γι’ αυτό που κάνω και για την ίδια τη ζωή, για προσφορά, για τους ανθρώπους που αγαπώ, η ανάγκη μου να μεταφέρω ιστορίες, η "όλα ή τίποτα" προσέγγισή μου στα πράγματα, νομίζω προέρχονται από την ελληνική μου πλευρά. Οι Έλληνες έχουν φωτιά και πάθος μέσα τους, ήταν από νωρίς πρωτοπόροι στο αφήγημα και παράλληλα -για να δανειστώ και έναν όρο από ένα τέτοιο αφηγηματικό έπος- ήταν πάντα πολυμήχανοι. Οι Έλληνες έχουμε όρεξη για ζωή και βρίσκουμε νόημα και χαρά στην ανθρώπινη εμπειρία. Στο τέλος πάντα επέρχεται η ισορροπία κι εγώ νομίζω έχω βρει τη δική μου. Σκέφτομαι και οδηγώ με την καρδιά, και το μυαλό εκτελεί. Η μια πλευρά στηρίζει απόλυτα την άλλη».

Shaping the Future

«Η τεχνολογία κινείται περίπου 7 φορές πιο γρήγορα από τον ρυθμό με τον οποίο κινείται η ανθρώπινη ανάπτυξη. Με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης η ταχύτητα αυτή θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Ωστόσο, ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι τόσο δυνατός όση η ενέργεια που τον τροφοδοτεί. Και η ενέργεια αυτή είναι ο άνθρωπος. Το ανθρώπινο είδος έχει αποδείξει ότι είναι ιδιαίτερα ευπροσάρμοστο στην αλλαγή. Έχουμε γεννηθεί, επιβιώσει και αναπτυχθεί μέσω των αλλαγών, είναι μέρος του DNA μας. Η αλλαγή μπορεί να είναι ταχεία, αλλά για μένα είναι μια αντανάκλαση της συλλογικής δυνατότητας του ανθρώπινου γένους για προσαρμογή και εξέλιξη. Το κλειδί θα είναι να συνεχίσουμε να βρίσκουμε τρόπους να κρατάμε την ανθρωπιά μας και να συνυπάρχουμε».

AI GLOW Cover Inspiration

«Ήθελα το εξώφυλλο να έχει κάτι από το μέλλον. Πήρα έμπνευση από ταινίες όπως το "Matrix", το "Star Wars" και το "Dune", στοιχεία που σχετίζονται με το μέλλον αλλά και την εξέλιξη αυτού που κάνω η ίδια, όπως οι ψηφιακοί αλγόριθμοι και η τεχνητή νοημοσύνη. Χρησιμοποιήσαμε αντίστοιχες χρωματικές παλέτες με κυρίαρχα τα μεταλλικά χρώματα και τα οργανικά σχήματα. Όλα, όμως, δοσμένα υπό το πρίσμα του φωτός. Ο ρόλος του φωτός, το οποίο σχεδόν δημιουργεί ένα μονοπάτι που συνδέει το παρόν με το μέλλον, ήταν κυρίαρχος στη σύλληψη της ιδέας. Ένα φως τόσο έντονο, πέρα από το οποίο δεν μπορούμε να δούμε, αλλά μοιάζει ό,τι φέρνει να είναι δυνατό, φωτεινό, ελπιδοφόρο. Ήθελα αυτό το φως να λειτουργήσει σαν μεταφορά του πώς βλέπω εγώ το μέλλον στο μεταίχμιο μιας μεγάλης ψηφιακής αλλαγής. Ο φωτογράφος Κοσμάς Κουμιανός κατάλαβε το όραμά μου και το απέδωσε δημιουργικά με τέτοιον τρόπο. Η δουλειά πίσω από αυτό το εξώφυλλο αντιπροσωπεύει τη στιγμή που δύο κόσμοι, αυτός της φωτογραφίας και ο δικός μου, της τεχνολογίας, συναντήθηκαν για να φτιάξουν κάτι πολύ δημιουργικό και φωτεινό. Άλλωστε, το περιοδικό λέγεται Glow!»

Paving the Way

«Είμαι πολύ χαρούμενη γιατί τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές βρίσκομαι στο Los Angeles, μιας και πρόσφατα υπέγραψα συνεργασία με το Gersh talent agency. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα talent agencies του κόσμου και είμαι πολύ ενθουσιασμένη να ανήκω στο ρόστερ τους μαζί με ονόματα όπως ο Oliver Stone, η Sofia Coppola, ο Jamie Foxx, ο Spike Jonze και άλλοι. Αυτήν την περίοδο είμαι σε συζητήσεις με όλα τα κορυφαία studios για τη διανομή του “Stay Alive, My Son”, ώστε να γίνει διαθέσιμο σε όλες τις streaming πλατφόρμες. Παράλληλα, συνεργάζομαι με έναν εμβληματικό fashion designer για τη δημιουργία και παραγωγή ενός fashion project πολύ μεγάλης κλίμακας. Σκέφτομαι το επόμενό μου βήμα να είναι μια ιστορία ή ένα franchise που θα σκηνοθετήσω ταυτόχρονα σαν ταινία, σαν εμπειρία αλλά και σαν παιχνίδι. Θέλω να είμαι η πρώτη cross platform δημιουργός παγκοσμίως, αφού ήδη δουλεύω και δημιουργώ σε όλα αυτά τα μέσα ξεχωριστά».

Credits

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΚΟΣΜΑΣ ΚΟΥΜΙΑΝΟΣ

STYLING: ΝΑΤΑΛΙΑ ΜΠΑΛΤΑ | HAIR & MAKE UP: ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΤΑΝΗ (D-TALES)

Generative AI Artist Victoria Bousis, Generative AI Studio UME STUDIOS

Κεντρική φωτογραφία: αριστερά: Cropped κάπα και παντελόνι, Markellos Polydorou Mary Janes Amina Muaddi, Kalogirou και δεξιά: Δερμάτινο φόρεμα Maison Alaïa, Luisa & Grigio. 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2024