fbpixel

Search icon
Search
Changing media: Ο Έλληνας καθηγητής που εμπιστεύτηκε η Google
#GREEKSDOITBETTER

Changing media: Ο Έλληνας καθηγητής που εμπιστεύτηκε η Google

Ο Νίκος Παναγιώτου στοχεύει την πρωτοπορία


Η πρόταση του για τη δημιουργία πλατφόρμας ειδικής εφαρμογής που θα διευκολύνει κάθε χρήστη στην κατανάλωση ειδησεογραφικού περιεχομένου, καθώς και τους δημοσιογράφους στην παραγωγή και προσαρμογή περιεχόμενου χρηματοδοτήθηκε από την ίδια την Google.

Ο λόγος για τον Επίκουρο Καθηγητή Δημοσιογραφίας του Α.Π.Θ., Νίκο Παναγιώτου, ο οποίος θέλει –ούτε λίγο ούτε πολύ- να αλλάξει το πρόσωπο των ΜΜΕ, να κάνει το κοινό να διαβάζει ξανά εφημερίδες, να παρακολουθεί ειδήσεις και να αντιμετωπίσει το σύγχρονο φαινόμενο των ψευδών ειδήσεων. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η πρότασή του διακρίθηκε μεταξύ 988 αιτήσεων από 27 χώρες και αξιολογήθηκε επιτυχώς, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση στο πλαίσιο μιας νέας πρωτοβουλίας που ανέλαβαν η Google από κοινού με 11 κορυφαίους ευρωπαϊκούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς, όπως οι Financial Times, Guardian, El Pais, Global Editors, The Economist, La Stampa και Die Zeit. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής ήταν η υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας στα ψηφιακά μέσα, μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας.

Η πρόταση του κ. Παναγιώτου περιλαμβάνει πανευρωπαϊκή έρευνα, με στόχο να μελετηθούν οι προτιμήσεις και οι εμπειρίες του κοινού αναφορικά με τις ειδήσεις, ώστε να εξασφαλιστεί μια παραγωγική, αποτελεσματική και ουσιαστική δημοσιογραφία.

image2.jpg

Πώς σχολιάζετε την επιτυχία σας;

Σίγουρα, αυτό είναι μια τεράστια επιτυχία, όχι μόνο για μένα, αλλά και για το τμήμα μου, Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του Α.Π.Θ., καθώς και για τους φοιτητές και ερευνητές που συμμετέχουν στο project.  Γενικά, ως καθηγητής και επιστήμονας, έχω στόχο να δίνω σε νέα παιδιά νέες ευκαιρίες εξέλιξης, εμπειρία, στόχο και δυνατότητα εργασίας. Είτε αυτοί είναι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές είτε υποψήφιοι διδάκτορες.

Περιγράψτε μας με δυο λόγια ποιο είναι το όραμά σας.

Μέσα από την έρευνά μου, στοχεύω να προτείνω ένα μοντέλο-πλατφόρμα που θα ανταποκρίνεται ιδανικά στο μέλλον των ειδήσεων. Να βοηθήσει τα σύγχρονα μιντιακά μέσα και οργανισμούς να ξεπεράσουν την κρίση στην οποία βρίσκονται τώρα. Μακροπρόθεσμα, ελπίζω σε μια ενιαία πλατφόρμα, που θα ενοποιεί τον χώρο των ΜΜΕ, θα αυξήσει την αναγνωσιμότητα εφημερίδων κι άλλων μέσων, βελτιώνοντας το περιεχόμενο των ειδήσεων.
Φυσικά, στο πλαίσιο της έρευνας περιλαμβάνεται και το φαινόμενο των fake news και η αναζήτηση για έναν τρόπο που θα τις ανιχνεύει έγκαιρα. Περισσότερο, απευθυνόμαστε στον κόσμο που έχει σταματήσει να διαβάζει και έχει πάψει να βρίσκει την ειδησεογραφία ελκυστική.

Καταλήγοντας, ρωτήσαμε τον κύριο Παναγιώτου, ποια είναι η άποψή του για την εμπορική είδηση, στην οποία ο ίδιος έδωσε δύο ορισμούς. Ο πρώτος, το "Copy-Paste journalism”, αφορά στην ομογενοποίηση περιεχομένου και την αντιγραφή της ίδιας είδησης που «που πουλά» από πολλά μέσα, για περισσότερα κλικ ή θεατές. Ο άλλος είναι το λεγόμενο infotainment, όπου σοβαρές και σημαντικές ειδήσεις της Ελλάδας και του κόσμου, αντιμετωπίζονται υπό μια περισσότερο ελαφριά σκοπιά, με αποτέλεσμα το κοινό να μην αντιλαμβάνεται τη σημασία τους.