Όταν σκέφτεσαι τρόπους να ενισχύσεις την online παρουσία σου, μερικές στρατηγικές έρχονται αμέσως στο μυαλό σου: social media, ads, email marketing. Ωστόσο, υπάρχουν εξίσου σημαντικές στρατηγικές που μπορούν να ενισχύσουν το authority σου στην αγορά και να επηρεάσουν τους καταναλωτές να επιλέξουν το brand σου. Το influencer marketing είναι ένας από αυτούς, με τα στατιστικά να επιβεβαιώνουν ότι το 49% των καταναλωτών προβαίνει σε αγορές μετά από πρόταση ενός influencer.
Τι είναι ένας influencer;
Influencer είναι ένα πρόσωπο με μετρήσιμη επιρροή σε συγκεκριμένο niche κοινό, το οποίο αξιοποιεί για προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών. Κάθε influencer έχει γνώση και πάθος για το αντικείμενό του, τα οποία δημιουργούν μία σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό τους. Αυτή την εμπιστοσύνη αξιοποιούν έπειτα τα brands για την προβολή τους. Ανάλογα με τον αριθμό των ακολούθων του, ένας influencer στην Ελλάδα μπορεί να είναι mega (500-5 mil), macro (100K-500Κ), micro (3K-100K) ή nano (μέχρι 3K).
Τι πρέπει να γνωρίζεις πριν προσλάβεις έναν influencer
Οι πελάτες γίνονται όλο και πιο επιφυλακτικοί στις παραδοσιακές καμπάνιες marketing, έχοντας πλέον «εκπαιδευτεί» στις τακτικές των brands. Γι’ αυτό τείνουν να επηρεάζονται περισσότερο από πραγματικούς ανθρώπους με άποψη - τους influencers. Όταν ένας influencer συνδεθεί με ένα brand, ο πελάτης τείνει να νιώθει την ίδια εμπιστοσύνη και για το ίδιο το brand.
Προτού όμως συνεργαστείς με έναν influencer, θα πρέπει να λάβεις υπόψιν σου ορισμένα tips.
1. Βεβαιώσου ότι το κοινό του influencer είναι ίδιο με τον buyer persona σου
Είναι απαραίτητο οι followers του influencer να κάνουν match με τον buyer persona του brand σου. Με άλλα λόγια, το κοινό σου να ακολουθεί και να εμπιστεύεται τον influencer που θα επιλέξεις, ώστε να έχει νόημα η καμπάνια σου. Αν για παράδειγμα στοχεύεις γυναίκες 18-24 ετών, πρέπει το κοινό του influencer να αποτελείται από γυναίκες 18-24 ετών.
2. Προσδιόρισε την αμοιβή ενός influencer βάσει των followers και του engagement rate του
Για να αξιολογήσεις έναν influencer πρέπει να ελέγξεις κάποια βασικά metrics του όπως τους followers και το engagement rate του. Είναι οι followers του πραγματικοί ή, fake accounts; Σε ποια κατηγορία mega, macro, micro ή nano κατατάσσεται; Αλληλεπιδρά καθημερινά με το κοινό του; Έχει δημιουργήσει μία ενεργή κοινότητα γύρω από το αντικείμενό του; Όλα αυτά είναι ερωτήματα που πρέπει να σε απασχολήσουν. Όσο πιο μεγάλο το following και το engagement ενός influencer, τόσο μεγαλύτερα θα είναι και τα rates του.
3. Δώσε ένα ξεκάθαρο και αναλυτικό brief
Όσο απλό και αν φαίνεται ένα post, χρειάζεται από πίσω ένα σωστό brief, γιατί τις περισσότερες φορές απαιτεί πολλαπλές λήψεις και ενδεχομένως τη χρήση συνεργείου για να παραχθεί. Κάθε influencer έχει τον δικό του τρόπο να παράγει περιεχόμενο. Βεβαιώσου ότι ο τρόπος αυτός προσαρμόζεται στις ανάγκες του brand σου και συμβαδίζει με τους στόχους της καμπάνιας σου.
4. Ζήτα το feedback του influencer πριν προχωρήσεις την καμπάνια σου
Οι influencers γνωρίζουν αρκετά καλά τα χαρακτηριστικά των followers τους και σε ποιο είδος περιεχόμενου αντιδρούν καλύτερα. Είναι σημαντικό να ζητάμε το feedback τους και όχι να τους αντιμετωπίζουμε ως απλούς διαφημιστές. Επιπλέον, όσο μεγαλύτερη ελευθερία έχει ένας influencer να επιλέξει τον τρόπο ή το είδος του περιεχομένου με το οποίο θα επικοινωνήσει το μήνυμά μας, τόσο πιο αποδοτικές είναι οι καμπάνιες μας.
5. Βεβαιώσου ότι η αισθητική του ταιριάζει με αυτήν του brand σου
Κάθε influencer είναι και δημιουργός περιεχομένου με δική του αισθητική. Είναι σημαντικό προτού επιλέξεις influencer, να σιγουρευτείς ότι η online ταυτότητά του συμβαδίζει με το ύφος του brand σου. Για παράδειγμα ένα brand με αυστηρή ταυτότητα και επικοινωνία που θέλει να δηλώσει επαγγελματισμό μπορεί να μην θέλει να συνεργαστεί με έναν influencer που επικοινωνεί με χιουμοριστικό και ελαφρύ περιεχόμενο ή έχει πιο χαλαρή αισθητική.
6. Ενσωμάτωσε το προωθητικό σου μήνυμα στην καθημερινή επικοινωνία του influencer
Ο influencer πρέπει να χρησιμοποιεί το brand σου σαν να μην είναι μέρος μιας διαφημιστικής ενέργειας. Όπως είπαμε οι σημερινοί πελάτες είναι εξοικειωμένοι με τις πρακτικές των brands και αναζητούν τον ανθρώπινο παράγοντα και ειλικρινές feedback. Δώσε στον influencer την αυτοπεποίθηση να παρουσιάσει το προϊόν ή την υπηρεσία σου με απλό και φυσικό τρόπο, όπως θα παρουσίαζε κάτι που όντως απολαμβάνει στο κοινό του.
Είσαι έτοιμος να μάθεις τα πάντα για το influencer marketing;
Αν θέλεις να εξελίξεις τις γνώσεις σου στο influencer marketing και να διδαχτείς από κορυφαία c-level στελέχη της αγοράς, στη KnowCrunch προσφέρουμε αναλυτικό curriculum και ενότητες που καλύπτουν όλα τα digital & social media. Ανάδειξε την επιχείρησή σου ή πρόσφερε τις υπηρεσίες σου σε άλλους ως digital marketer, σπουδάζοντας στο βραβευμένο Professional Diploma in Digital & Social Media. Κάνε την εγγραφή σου σήμερα!
Mini Bio
Ο Παναγιώτης Τσάγγας είναι επιχειρηματίας και διευθύνων σύμβουλος της Susurrus, της κορυφαίας πλατφόρμας influencer marketing σε
Ελλάδα και Μ. Ανατολή. Παράλληλα διδάσκει influencer marketing στο Professional Diploma της KnowCrunch, της βραβευμένης και σοβαρότερης εκπαίδευσης στελεχών στην αγορά για digital & social media marketing.