Συχνά την αποκαλούμε ως οι «Ολυμπιακοί Αγώνες της Τέχνης» και η φετινή 57η διοργάνωση έρχεται να μας δικαιώσει.
Η πιο διάσημη έκθεση σύγχρονης τέχνης στον κόσμο έχει φέτος ως θέμα την έκφραση “Viva Arte Viva”. Στην κεντρική σκηνή συμμετέχουν 120 καλλιτέχνες από 51 χώρες. Από τους λιγότερο γνωστούς έως τους «τιτάνες της Τέχνης», όπως η Βρετανίδα Phyllida Barlow, που εκπροσωπεί τη χώρα της ή ο Αμερικανός Mark Bradford, οι δημιουργίες τους καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αισθητικής πολυσυλλεκτικότητας. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το αμερικανικό, το αυστριακό, το βρετανικό, το καναδικό και το ρωσικό περίπτερο φιλοξενούν ορισμένα από τα εντυπωσιακότερα εκθέματα. Στο κορεάτικο, το ενδιαφέρον των επισκεπτών εστιάζεται στο installation με τα λευκά ρολόγια τοίχου “Proper Time” του Lee Wan, ενώ ιδιαίτερα θετικές κριτικές έχει αποσπάσει και το ελληνικό, όπου παρουσιάζεται η βίντεο-εγκατάσταση με τίτλο «Εργαστήριο Διλημμάτων», σε επιμέλεια του Ορέστη Ανδρεαδάκη. Ανάμεσα στα έργα που ξεχώρισαν είναι και της Nevin Aladag από την Τουρκία, που είχε συμμετάσχει και στην αθηναϊκή Documenta 14, με την εγκατάσταση και το performance της “MusicRoom”. Στην Biennale παρουσιάζει το video «Traces», όπου συνδυάζει σε απόλυτη αρμονία καθημερινά αντικείμενα με τον ήχο, σε μία μορφή ιδιότυπης χορογραφίας. Το έργο του Damien Hirst “Demon with Bowl”,επίσης, μονοπώλησε το ενδιαφέρον, καθώς είναι ένα από τα φετινά εκθέματα-ορόσημα, που υψώνεται σε 18 μέτρα μέσα στο Palazzo Grassi. Τέλος, φεύγοντας από τον χώρο της έκθεσης, στην πρόσοψη του ξενοδοχείου Ca’Sagredo παρουσιάζεται το ιδιότυπο installation του Lorenzo Quinn, με δύο χέρια να ξεπροβάλλουν μέσα από το νερό και να φτάνουν μέχρι τον πρώτο όροφο. Η 57η Biennale θα ρίξει την αυλαία στις 26 Νοεμβρίου.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΡΠΟΖΗΛΟΥ