Ο «παλμός» της Ελβετικής ωρολογοποιίας χτύπησε την εβδομάδα που μας πέρασε, στην καρδιά της Γενεύης, στο 28ο Σαλόνι Υψηλής Ωρολογοποιίας (Salon International de la Haute Horlogerie). Εκεί όπου συγκεντρώθηκε η avant garde 18 συνολικά οίκων, εκλεκτοί προσκεκλημένοι από τον χώρο, συλλέκτες, brand ambassandors αλλά και εκπρόσωποι Τύπου, για να περιεργαστούν, να αγγίξουν και να αποκτήσουν μια πρώτη γενναία «γεύση» και επαφή, με τα νέα τεχνολογικά και καλλιτεχνικά κομψοτεχνήματα σπάνιας πολυπλοκότητας που θα θέσουν τις τάσεις για το 2018.
Αν και τις χρονιές που μας πέρασαν διαγράφηκε μια ύφεση στην εν λόγω βιομηχανία, λόγω διάφορων οικονομικών παραγόντων που επηρέασαν τις Ευρωπαϊκές αγορές, παρ' όλα αυτά και σύμφωνα με τα λεγόμενα της διευθύντριας της έκθεσης, το 2017 ήταν μια χρονιά που έκλεισε με άνοδο 3%-3,5% για την ελβετική ωρολογοποιία, ενώ το 2018 αναμένεται να συνεχιστεί η ίδια ανοδική πορεία. Στη φετινή λίστα το ντεμπούτο του έκανε και ο οίκος Hermès, ο οποίος έλαβε συμμετοχή στο Διεθνές Σαλόνι για πρώτη φορά.
«Για εμάς το να συμμετάσχουμε στην έκθεση είναι μια αναγνώριση των όσων η Hermès έχει κάνει τα τελευταία 15 χρόνια. Δηλαδή, να παρουσιάσει μια συλλογή ρολογιών που είναι τέλεια, να παρέχει πλήρεις υπηρεσίες σε όλο το φάσμα και μέσα σε 15 χρόνια να έχει δημιουργήσει έναν πραγματικό πυλώνα κατασκευής στην Ελβετία που απασχολεί 300 άτομα» δήλωσε ο διευθυντής του γνωστού οίκου.
Φυσικά από την παρθενική αυτή εμφάνιση, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το στίγμα του Ολλανδού καλλιτέχνη-designer Levi Van Veluw, ο οποίος έχει υπογράψει μια σειρά από επιτυχημένες συνεργασίες στο πλευρό του οίκου. Έτσι, για ακόμη μια φορά έστρεψε τα βλέμματα όλων στον Hermès, μέσω μιας περίτεχνης εγκατάστασης που σημειολογικά αποτυπώνει την αφηρημένη έννοια της χρονομέτρησης μέσω θερμών υλικών και ενός διαδραστικού ξύλινου γλυπτού, σχεδιασμένο από την RDAI. Με αυτό του το σχεδιαστικό εγχείρημα που ονομάστηκε “Chaos Theory”, ο οίκος μεγεθύνει την αναπαράσταση της περίπλοκης λειτουργίας ενός ρολογιού ενώ παράλληλα εκθέτει τα ντελικάτα κομψοτεχνήματα του σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερο, που διαμορφώθηκε έτσι ώστε να παίξει με τις έννοιες του χρόνου. Σκοπός του Levi Van Veluw, ήταν το να διεγείρει την περιέργεια των επισκεπτών για να εξερευνήσουν τις κινούμενες, πολύπλοκες αναπαραστάσεις των μηχανισμών που κάνουν ένα ρολόι να «χτυπά».