Κάποιος μπορεί να το θεωρήσει περίεργο ότι ένας σχεδιαστής εσωτερικών χώρων, και υπέρμαχος του κλασικού στιλ, όπως ο Matthew Patrick Smyth θα αφήσει το αγαπημένο του weekend home του 18ου αιώνα στο Σάρον του Κονέκτικατ, για ένα αρκετά παραμελημένο σπίτι της δεκαετίας του 1970 που βρίσκεται στο δάσος. «Πήγα αμέσως να δω το ακίνητο και κατέληξα να το αγοράσω την ίδια μέρα», λέει ο Smyth με έδρα του το Μανχάταν, ο οποίος διατηρεί επίσης κι ένα διαμέρισμα στο Παρίσι. «Οι φίλοι μου πίστευαν ότι ήμουν τρελός, αλλά χρειαζόμουν μια αλλαγή και ήθελα την πρόκληση να αντιμετωπίσω διακοσμητικά ένα ράντσο σαν αυτό».
Η τεράστια αυτή κατοικία που αρχικά κατασκευάστηκε για έναν πιλότο της Pan Am από την εταιρία Deck House (τώρα ονομάζεται Acorn Deck House Company), έμεινε ερειπωμένη για χρόνια. «Το σπίτι ήταν ένα χάος, με στρώματα από λινέλαιο, υδρομασάζ, ατμόλουτρο κι ένα πέτρινο τζάκι», θυμάται ο Smyth.
Για να δει πώς θα άρχιζε την αναδιαμόρφωση του σπιτιού, ο ίδιος ξεκίνησε με την αφαίρεση κάθε τελευταίου κομματιού γυψοσανίδας για να αποκαλύψει το αρχικό πλαίσιο και δομή της κατοικίας. «Υπήρχαν τόσα τείχη κι έπρεπε να μάθω που ήταν οι δοκοί στήριξης», εξηγεί ο Smyth. Με το άνοιγμα της κάτοψης, δημιούργησε έναν πιο ουσιαστικό χώρο εισόδου και μετέτρεψε το γκαράζ σε ένα γραφείο που γίνεται και δωμάτιο επισκεπτών. Αυτό μάλιστα είναι και το αγαπημένο δωμάτιο του Smyth στο σπίτι, χάρη στην «καλύτερη θέα στα βουνά» που προσφέρει αλλά και την προσθήκη μιας πολύτιμης πολυθρόνας βρετανικού στιλ. Άλλο αγαπημένο του μέρος στο σπίτι είναι το νέο κύριο λουτρό, που περιλαμβάνει μια μεγάλη μπανιέρα που κοιτάζει σε μια άλλη γραφική θέα.
Κατά την επιλογή των επίπλων, ο σχεδιαστής προτίμησε τις αντίκες και το ρετρό στιλ διακόσμησης. «Θα μπορούσα να συσσωρεύσω τις αντίκες στο σπίτι μου στο Σάρον, αλλά έπρεπε να είμαι πιο προσεκτικός εδώ», λέει ο Smyth. «Το interior design πρέπει να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά επίσης δεν μπορούσα να εγκαταλείψω την αγάπη μου για τις αντίκες μόνο και μόνο επειδή μετακόμισα σε ένα μοντέρνο σπίτι μεσαιωνικού τύπου. Δεν ήθελα ούτε να αισθανθεί διακοσμητικά τα στερεότυπα αυτής της εποχής.» εξηγεί ο ίδιος. Έχοντας αυτό λοιπόν κατά νου, αποφάσισε να προσθέσει ένα μείγμα από τα πιο πολύτιμα αντικείμενα αντίκες και vintage μαζί με την ταπετσαρία, εστιάζοντας το βλέμμα του σε κομμάτια που ήταν συνολικά «οπτικά ελαφρύτερα από αυτά που διέθετα στο προηγούμενο σπίτι μου» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ξεκίνησε λοιπόν επιλέγοντας τρία βασικά αντικείμενα: έναν κορμό καπετάνιου από τη Νότια Αφρική, που καλωσορίζει τους καλεσμένους στην είσοδο της κατοικίας, μια κονσόλα της Ιρλανδίας γύρω στο 1850 κι έναν επιχρυσωμένο καθρέφτη, που και οι δύο «στολίζουν» το σπίτι. «Μετά από αυτές τις προσθήκες, όλη μπήκαν σε μια σειρά όσον αφορά στη διακόσμηση», εξηγεί ο Smyth. «Είναι ένα απλό και άνετο σπίτι, αλλά εξακολουθεί να είναι κομψό. Και δεν υπάρχει τίποτα luxurious, επιτρέποντας στους επισκέπτες να αισθάνονται απόλυτα χαλαροί σε κάθε χώρο». Τα έργα τέχνης που περιβάλλουν τους τοίχους αποτελείται κυρίως από έργα φίλων που ο Smyth προσέθεσε στη διακόσμηση. «Το να ενεργείς ως πελάτης του εαυτού σου μπορεί να είναι δύσκολο γιατί οι επιλογές είναι ατελείωτες», λέει ο ίδιος. «Αλλά αυτό το σπίτι συνοψίζει ακριβώς το πώς θέλω να σχεδιάζω χώρους σε αυτό το στάδιο της καριέρας μου. Είναι μια αληθινή αντανάκλαση του ποιος είμαι τώρα» προσθέτει.
Δείτε στη gallery περισσότερες φωτογραφίες του σπιτιού.
Πηγή: Architectural Digest