fbpixel

Search icon
Παγκόσμια Hμέρα για τις γυναίκες & τα κορίτσια στην επιστήμη: Οι επιστήμονες που ξεχωρίζουν
LIFE & CAREER

Μία ημέρα αφιερωμένη σε όλες τις γυναίκες που μας έχουν κάνει περήφανους

Στις 11 Φεβρουαρίου είναι η Παγκόσμια Hμέρα για τις γυναίκες και τα κορίτσια στην επιστήμη. Ο λόγος που υπάρχει η ανάγκη καθιέρωσης μίας παγκόσμιας ημέρας είναι ότι για πολλούς αιώνες οι γυναίκες εξαιτίας φυλετικών διαφορών αποκλείονταν από την εκπαίδευση, τις τεχνολογίες και τις θέσεις ηγεσίας ανεξάρτητα από το μυαλό και το ταλέντο τους. Μέσα στους αιώνες, όμως, δεν δίστασαν να προσπαθήσουν και εν τέλει να συνεισφέρουν στην επιστήμη, στην ανακάλυψη φαρμακευτικών αγωγών και στην έρευνα διαφόρων επιστημονικών πεδίων. Παρόλα τα εμπόδια που εξακολουθούν να υφίστανται μέχρι και σήμερα σε διάφορους τομείς, οι γυναίκες επιστήμονες συνεχίζουν να βοηθούν στην απόκτηση γνώσης και στη αντιμετώπιση προβλημάτων που απασχολούν σε παγκόσμιο επίπεδο.

Γι' αυτό εμείς συγκεντρώσαμε κάποιες από τις πιο iconic προσωπικότητες!

Marie Curie

woman.jpg

Η Marie Curie, ίσως είναι μία από τις γνωστότερες γυναίκες επιστήμονες. Η έρευνα της πάνω στη ραδιενέργεια συνέβαλε στη μοντέρνα πυρηνική επιστήμη, στις ακτίνες X-ray και στην αντιμετώπιση του καρκίνου. Η Curie σπούδασε σε πανεπιστήμιο της Πολωνίας και έκανε το διδακτορικό της στο Παρίσι. Με το σύζυγο της ανακάλυψαν δύο συστατικά της ραδιενέργειας, το πολώνιο και το ράδιο, συμβάλλοντας στη θεραπεία πολλών τραυματισμένων στρατιωτών του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Αφιερώνοντας τη ζωή της στην έρευνα της ραδιενέργειας, δεν κατάλαβε τις επιπτώσεις που έχει στην υγεία της και εν τέλει πέθανε από μία ασθένεια που προκαλείται από τη ραδιενέργεια. "Στη ζωή δεν υπάρχει τίποτα για να φοβάσαι, μόνο πράγματα για να κατανοείς".

Katherine Johnson

woman-2.jpg

Η Katherine Johnson ήταν μία από τις πρώτες γυναίκες και Αφροαμερικανές που δούλεψαν ποτέ για τη NASA. Ήταν μαθηματικός και οι υπολογισμοί της βοήθησαν να αναπτυχθούν οι τροχιές, τα παράθυρα και τα μονοπάτια που θα επέτρεπαν να επιστρέψουν με ασφάλεια πίσω στη Γη, οι πρώτοι αστροναύτες που εξερεύνησαν το διάστημα. Στα πρώτα χρόνια της δουλειάς της δέχτηκε κριτική για το φύλο και το χρώμα της, αλλά δεν υποχώρησε στην προσπάθεια της. "Οι γυναίκες είναι ικανές να πραγματοποιήσουν οτιδήποτε είναι ικανοί και οι άνδρες να κάνουν". Απεβίωσε το 2020 σε ηλικία 102 ετών.

Segenet Kelemu

woman-3.jpg

Η Segenet Kelemu έχει αφιερώσει τη ζωή της στην έρευνα της φυτικής παθολογίας προσπαθώντας να βοηθήσει μικρότερες φάρμες να παράγουν περισσότερο φαγητό, με σκοπό την καταπολέμηση της φτώχειας. Η Kelemu μεγάλωσε σε ένα φτωχό χωριό της Αιθιοπίας και ήταν η πρώτη από τις υπόλοιπες γυναίκες που κατάφερε να ξεφύγει από την παντρειά σε μικρή ηλικία και να πάει στο πανεπιστήμιο. Μετά από χρόνια έρευνας στο εξωτερικό, επέστρεψε στον τόπο καταγωγής της προκειμένου να συμβάλλει σε μία καλύτερη ζωή χωρίς φτώχεια. Έχει βραβευτεί για τη συμβολή της στην επιστήμη και έχει αναγνωριστεί ανάμεσα στις 100 Αφρικανές γυναίκες με τη μεγαλύτερη επιρροή από το Forbes Africa. «Πιστεύω ότι η ενασχόληση μου με την καλλιέργεια της Αφρικής είναι μία επένδυση που αφορά όλη την ανθρωπότητα».

Jennifer Doudna

woman-4.jpg

Η Jennifer Doudna είναι Αμερικανίδα βιοχημικός που έχει διακριθεί με Νόμπελ για την έρευνα της στην επεξεργασία γονιδίων CRISPR, δηλαδή στη μελέτη της μετάλλαξης γονιδίων που μπορούν να ελέγξουν την εξέλιξη της ανθρωπότητας. Μεγάλωσε στη Χαβάη και στη συνέχεια σπούδασε στην ιατρική του Harvard. Αυτό ήταν μόνο μία αρχή για μία ζωή γεμάτη έρευνα και συνεισφορά στην επιστημονική γνώση των γονιδιωμάτων. «Όσο πιο πολύ μαθαίνουμε,τόσο γίνεται περισσότερο κατανοητό ότι υπάρχουν πολλά να μάθουμε ακόμα».

Μαρία Σταμέλου

woman-5.jpg

Η ελληνίδα Μαρία Σταμέλου είναι νευρολόγος και μία από τις τρεις γυναίκες επιστήμονες που βραβεύτηκαν για τη συνεισφορά της από τη L’oreal- Unesco Για τις Γυναίκες στην Επιστήμη. Είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια του πανεπιστημίου Marburg της Γερμανίας και υπεύθυνη του τμήματος Πάρκινσον και Κινητικών Διαταραχών του νοσοκομείου "Υγεία". Έχει αφιερώσει τη ζωή της στη μελέτη και στην αναζήτηση θεραπείας για τη νόσο Πάρκινσον και όπως αναφέρει

«Θέλω να δώσω έμφαση στο γεγονός ότι μπορεί να γίνει έρευνα και στην Ελλάδα. Θέλω να γίνω παράδειγμα για τις γυναίκες επιστήμονες που άφησαν τη χώρα για το εξωτερικό, να επιστρέψουν και να συνεχίσουν την έρευνα τους εδώ.»