Δεν πάει πολύς καιρός που ο μεγιστάνας και ιδρυτής των εταιριών Tesla και SpaceX, Elon Musk εξαγόρασε τη διαδικτυακή πλατφόρμα του Twitter και η μία αποχώρηση διαδέχεται την άλλη με ταχύτατους ρυθμούς. Το παράδειγμα της Gigi Hadid, η οποία έκανε γνωστό μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram την απόφασή της να κλείσει το προφίλ της στο Twitter, ακολούθησε και το fashion brand Balenciaga που μετρά 950.000 followers. Μ' αυτήν την κίνηση γίνεται ο πρώτος πολυτελής οίκος, ο οποίος αποχωρεί από το Twitter, λόγω των αυξανόμενων ανησυχιών σχετικά με τις βλέψεις του νέου ιδιοκτήτη. Προς το παρόν κανένας εκπρόσωπος του fashion house δεν έχει προβεί σε περαιτέρω δηλώσεις γι' αυτήν την ενέργεια.
Παρόλο που το Twitter δεν έχει έντονη δυναμική στη βιομηχανία της μόδας ο Balenciaga ήταν ιδιαίτερα ενεργός, καθώς ο creative director του οίκου Demna Gvasalia, πρόσφερε περιεχόμενο για συζητήσεις και debates, όπως τα oversized αθλητικά ρούχα, δερμάτινες σακούλες σκουπιδιών αξίας 1.790 δολαρίων και Crocs αξίας 950 δολαρίων. Μετά την εξαγορά από τον Musk ένας αυξανόμενος αριθμός μεγάλων εταιρειών και διαφημιστών έχουν διακόψει τη δραστηριότητα και τη διαφήμιση τους στην πλατφόρμα. Στις 28 Οκτωβρίου, η General Motors ανακοίνωσε δημοσίως ότι θα σταματήσει προσωρινά τη διαφήμιση στο Twitter, ενώ άλλα brands, όπως η United Airlines και η Pfizer, έχουν θέσει σε αναστολή, αθόρυβα, την παρουσία τους.
Όλη αυτή η αναστάτωση πηγάζει από τις δηλώσεις του Elon Musk μετά την απόκτηση του Twitter. Ο ίδιος τόνισε πως ο λόγος που προχώρησε στην απόκτηση του μέσου, ήταν προκειμένου να προσφέρει ελευθερία λόγου. Αυτό που έγινε στην πραγματικότητα όμως είναι να απολυθούν διευθυντικά στελέχη και να διαλυθούν σημαντικά τμήματα, ενώ η υποτιθέμενη προώθηση της ελευθερίας του λόγου έχει οδηγήσει σε πιο χαλαρό έλεγχο του περιεχομένου της πλατφόρμας, με τα ρατσιστικά σχόλια, τη γενικότερη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση να αυξάνονται συνεχώς.
Σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τους φόβους των διαφημιστών, ο Musk πραγματοποίησε ένα Twitter Space την περασμένη εβδομάδα και αντιμετώπισε τις ανησυχίες τους, τονίζοντας τις προθέσεις του να αντιμετωπίσει τους ψεύτικους λογαριασμούς αλλά και τις απανωτές εκδηλώσεις μίσους στην εφαρμογή.
«Όσον αφορά στη μείωση εργατικού δυναμικού στο Twitter, δυστυχώς δεν υπήρχε άλλη επιλογή όταν η εταιρία χάνει κάθε μέρα 4 εκατ. δολάρια. Όσοι απολύθηκαν, έλαβαν αποζημίωση τριών μηνών», ήταν μία από τις πολλές δηλώσεις του Musk, έπειτα από τις μαζικές απολύσεις.
Η κινητοποίηση διάσημων χρηστών ή μη έχει οδηγήσει σε αλλαγή πλεύσης τη νέα διεύθυνση του Twitter, καθώς αποφάσισε να να ζητήσει από δεκάδες υπαλλήλους που απολύθηκαν να αναλάβουν εκ νέου τα καθήκοντά τους. Φυσικά, αυτές οι πρακτικές δεν έχουν πείσει στην πραγματικότητα όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις. Μήπως τελικά η εξαγορά του από τον Elon Musk θα αποτελέσει και τη «δύση» αυτού του μέσου κοινωνικής δικτύωσης;