fbpixel

Search icon
Search
Μιμή Ντενίση: Όσα μοιράστηκε μαζί μας χθες για την πολλά υποσχόμενη σειρά που ετοιμάζει με κέντρο τη Θεσσαλονίκη
CITY VIBES

Μιμή Ντενίση: Όσα μοιράστηκε μαζί μας χθες για την πολλά υποσχόμενη σειρά που ετοιμάζει με κέντρο τη Θεσσαλονίκη

Το διεθνές project "Madre" ξεκινά τα γυρίσματά του τον Μάρτιο και θα προβληθεί σε ένα από τα 3 μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια με τελικό σταθμό το Netflix


Με τις εξειδικευμένες γνώσεις, το διαχρονικό πάθος και την έρευνα σε βάθος για τα ιστορικά γεγονότα της χώρας μας, έχει καταφέρει να αναχθεί σε μια καλλιτέχνιδα, η οποία συνεχίζει να συμβάλει ενεργά στη διατήρηση του ελληνικού πολιτισμού στη μικρή και μεγάλη οθόνη, αλλά και στη θεατρική σκηνή.  Μετά τη διεθνή επιτυχία του φιλμ «Σμύρνη μου αγαπημένη», το οποίο απολαμβάνει το κοινό από άκρη σε άκρη μέσα από την πλατφόρμα του Netflix, η Μιμή Ντενίση επεκτείνει την αφήγηση, χάρη στην πολυαναμενόμενη σειρά "Madre" («Μάνα») που ετοιμάζει, θέτοντας σε πρώτο πλάνο την πόλη της Θεσσαλονίκης στην περίοδο του μεσοπολέμου.

Εμείς είχαμε τη χαρά να τη συναντήσουμε από κοντά χθες νωρίς το μεσημέρι σε γνωστό ξενοδοχείο της παραλιακής σε μια συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σε δημοσιογράφους της πόλης. Η ίδια μοιράστηκε μαζί μας την έντονη επιθυμία της να προβάλλει τη Θεσσαλονίκη -και γενικότερα τη Μακεδονία- σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα από αυτό το νέο της βήμα. 

Η Θεσσαλονίκη ως «μάνα» για τους λαούς που την κατοίκησαν

20241014-125829-01.jpeg
Μιμή Ντενίση

Η «Μάνα» είναι το κέντρο της Ιστορίας μας. Η Μάνα Σαλονίκη. Μάνα για τους πρόσφυγες. Μικρασιάτες, Πόντιους Θρακιώτης, Αρμένιδες. Προσφυγομάνα. «Μάνα» όμως και για τους διωγμένους από την Ισπανία Εβραίους. Για πέντε αιώνες. «Μάνα» και το κεντρικό πρόσωπο της σειράς, η Φιλιώ. Μητέρα και στήριγμα για όσους από την οικογένεια της απέμειναν μετά την καταστροφή, αλλά και για όσους έχουν ανάγκη.

Η Μιμή Ντενίση συζήτησε μαζί μας για τους κεντρικούς αυτούς λόγους που έπαιξαν ρόλο στην κατεύθυνση της αυτή. «Η Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία δεν έχουν την προβολή που τους αξίζει εδώ και χρόνια. Εμείς που είμαστε Αθηναίοι, πάντα δουλεύουμε με γνώμονα την Αθήνα, που έχει γίνει αυτό το τέρας των πέντε με έξι εκατομμυρίων, και κάνουμε έργα που και αφορούν την ίδια και την προβάλουν. Εγώ όταν έκανα το έργο για τη Σμύρνη, για μια πόλη που δεν υπάρχει, δεν φανταζόμουν την τεράστια επιτυχία και παγκόσμια αποδοχή. Όταν κάνεις μια τέτοια επιτυχία, αναρωτιέσαι ποια θα είναι η συνέχεια. Το μετά μου το έδωσε ο κόσμος! Όταν με ρωτούσε συνέχεια στα καμαρίνια τι απέγιναν οι Αρμένιοι και οι διάφοροι άλλοι λαοί, μετά έπρεπε να γράψω αυτή τη συνέχεια και έτσι άρχισε η περιπέτεια και η αληθινή αγάπη μου για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία. 

Η Θεσσαλονίκη στο Μεσοπόλεμο, από το '23 μέχρι το '43 που ασχολούμαι εγώ, ήταν ένα κέντρο μιας κοσμοπολίτισσας πόλης που είχε μια ακμάζουσα εβραϊκή κοινωνία που προσέφερε πολλά στην πόλη, άσχετα που μετά ξεχάστηκαν πολλά, - ηθελημένα η μη-. Είχε τους ντόπιους που έμειναν στον δρόμο μετά την τεράστια πυρκαγιά του 1917. Ήρθαν οι 120.000 πρόσφυγες μετά, κάτι που είχε δυσαρεστήσει τους Εβραίους της πόλης».

«Η πολιτική πρέπει να κρατά και ισορροπίες και πολλές φορές δεν μπορεί να πει με το πάθος που θα ήθελε κάποια πράγματα. Η Τέχνη σου δίνει αυτή τη δυνατότητα!»

«Έχει ενδιαφέρον η Θεσσαλονίκη, είναι άγνωστη σχετικά αυτή η εποχή για τους ανθρώπους της πόλης σήμερα. Έτσι όπως έγραψα την ταινία, και θα μείνει για πάντα ένα μνημείο για τη Σμύρνη και αυτή τη στιγμή παίζεται σε πάρα πολλές χώρες, το ίδιο είπα ότι θέλω να γίνει για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία γενικότερα. Ξέρετε, η πολιτική πρέπει να κρατά και ισορροπίες και πολλές φορές δεν μπορεί να πει με το πάθος που θα ήθελε κάποια πράγματα. Η Τέχνη σου δίνει αυτή τη δυνατότητα! Και στην Τέχνη πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και χωρίς ακρότητες. Η Σμύρνη ήταν αντικειμενική, γι' αυτό δεν δημιούργησε ποτέ διπλωματικά επεισόδια!  Η σειρά θα είναι είκοσι δύο με είκοσι τέσσερα επεισόδια για ελληνική και διεθνή προβολή και έδωσα έναν  τίτλο, γιατί όλη η ιστορία της Θεσσαλονίκης περικλείεται σε αυτή τη λέξη. 

Αυτή η σειρά είναι ένας καθρέφτης. Ξεκινά, δηλαδή, με μια κοινωνία η εβραϊκή αναπτυγμένη με τα σχολεία της τους χορους της, όπως είχαν οι Σμυρνιοί αντίστοιχα, και ξαφνικά βλέπουμε τους πρόσφυγες να έρχονται πάμφτωχοι στο Τσινάρι. Η ιστορία της Φιλιώς που εδώ τη βλέπουμε να σερβίρει κουλουράκια μοιάζει πολύ με την ιστορία της οικογένειας Παπαδοπούλου, είχα σκεφτεί αυτήν την ιστορία πριν γνωρίσω την κα Παπαδοπούλου γιατί γνωρίζω αυτές τις γυναίκες και πόσο νοικοκυρές ήταν! Χωρίς καμία ντροπή, γιατί η αληθινή αρχοντιά δεν χρειάζεται τίτλους, αυτό που έλεγαν αυτές οι γυναίκες είναι ότι τα δαχτυλίδια πέφτουν, αλλά τα δάχτυλα μένουν!»

«Ευκαιρία να προβάλουμε τη Θεσσαλονίκη μας και τη Βέροια»

«Αυτή η σειρά είναι η ευκαιρία να προβάλουμε τη Θεσσαλονίκη μας και τη Βέροια, η οποία είναι ένα διαμάντι που δεν είχα ανακαλύψει. Με τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον. Θεωρώ ότι είναι η πρώτη σειρά, γιατί γυρίζονται πράγματα στα Τείχη, τον Νικόλα τον Ορφανό,  στο Τσινάρι, στον Λευκό Πύργο, στο Όλυμπος Νάουσα και στη Βέροια και σε άλλα...».

Η ακριβή παραγωγή, η συνέχεια του Netflix και το κάλεσμα για τα γυρίσματα που ξεκινούν τον Μάρτιο 

Μιλώντας μαζί μας ακόμη πιο ειδικά για τη βασική δομή της σειράς, η ίδια παρέμεινε αινιγματική όσον αφορά στην ανακοίνωση της σκηνοθετικής υπογραφής, αλλά και του καναλιού προβολής. Τόνισε, όμως την απαιτητική και ακριβή παραγωγή, τον στόχο της συνέχειας στο Netflix και το κάλεσμα για τους βοηθητικούς ηθοποιούς, αλλά και τεχνικούς και τη μουσική επιμέλεια του Μίνωα Μάτσα. «Είμαι ανάμεσα σε δύο σκηνοθέτες, θέλω να βρω τον καλύτερο. Στη διανομή πάντως βρίσκονται όλοι από την ταινία με καστ των εκατό ατόμων. Η προβολή θα γίνει σε ένα από τα τρία μεγάλα κανάλια και ελπίζουμε η συνέχεια να είναι στο Netflix και δεν το λέω νωρίτερα, καθώς παρατηρώ μιμήσεις. Όσον αφορά στα κονδύλια, είναι μια ακριβή σειρά με δέκα και έντεκα ημέρες γυρισμάτων για το κάθε επεισόδιο. Ο πρώτος κύκλος θα γίνει τον Μάρτιο περίπου. Το μεγαλύτερο μέρος των οικονομικών το καλύπτει το κανάλι και θα βοηθήσει και η Περιφέρεια για τα καταλύματα και το φαγητό, όπως επίσης και επιτυχημένοι επιχειρηματίες της περιοχής. Από το Υπουργείο έχω επικοινωνήσει με την κα Κεφαλογιάννη και την κα Ράπτη. Τα κονδύλια αφορούν σε 400.000 ευρώ το επεισόδιο, είναι μια μεγαλύτερη παραγωγή από την ταινία. Σε σύνολο τα επεισόδια θα είναι είκοσι τέσσερα. Χρειαζόμαστε επίσης από τη Θεσσαλονίκη έξτρας, εθελοντές, τεχνικούς. Η υπογραφή στη μουσική επιμέλεια ανήκει στον Μίνω Μάτσα».

20241014-131210.jpg
Μιμή Ντενίση και Βούλα Πατουλίδου

Η Βούλα Πατουλίδου ήταν στο πλευρό της Μιμής Ντενίση και με χαρά έκανε δώρο στους ομιλητές το λεύκωμα «Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης: Μωσαϊκό Πολιτισμών» που δημιούργησαν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης. Η ίδια τόνισε στον λόγο της: «Οι γωνιές του τόπου μας είναι μαγικές και στο διάβα του χρόνου όλες αυτές οι ομορφιές πρέπει να αναδεικνύουν τις ιστορίες τους. Ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου τη Μιμή για την εξωστρέφεια της πόλης, να απογειώσει αυτό που εμείς προσπαθούσαμε και είμαστε δίπλα της για ό,τι χρειαστεί!».

20241014-130552-01.jpeg
Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης, στην ομιλία του

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης, ήταν επίσης ένας εκ των ομιλητών, ο οποίος τόνισε τη σημασία της επερχόμενης τηλεοπτικής σειράς για την προβολή του τόπου, αλλά και την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων τους.

20241014-130915.jpg
Ο Δήμαρχος Βέροιας, Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης, στην ομιλία του

Ο Δήμαρχος Βέροιας Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης, πήρε τη σκυτάλη, εκφράζοντας τη στήριξή του Δήμου προς το εγχείρημα της τηλεοπτικής παραγωγής. «Η Βέροια όπως και η Θεσσαλονίκη αποτελούσε σταυροδρόμι για τους πολιτισμούς και τις θρησκείες. Ειδικά ξεχωρίζει για την εβραϊκή κοινότητα και συναγωγή της. Εμείς θα είμαστε δίπλα και θα δώσουμε κάθε δυνατή βοήθεια στην κα Ντενίση πάντα στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας. Καλή επιτυχία!»