Η Haute-à-Porter αποτέλεσε ένα από τα πιο αξιόλογα καλλιτεχνικά εγχειρήματα στον χώρο της μόδας τους μήνες που μας πέρασαν, το οποίο συζητήθηκε έντονα για την ιδιαίτερη σημειολογική βαρύτητα του. Ένα project που φέρει την καλλιτεχνική επιμέλεια του διεθνούς φήμης σχεδιαστή κοστουμιών, δημοσιογράφου και φωτογράφου Filep Motwary και η οποία φιλοξενείται για λίγες ακόμη ημέρες στο Fashion Museum Hasselt του Βελγίου. Η έκθεση, αφορά στη ροή της έμπνευσης αλλά και τα μεταβλητά όρια ανάμεσα στην υψηλή ραπτική και τα ready to wear ενδύματα και όσοι είχαν την ευκαιρία να την παρακολουθήσουν, απήλαυσαν ένα σύνολο από high-end δημιουργίες υψηλής ραπτικής, εντυπωσιακά κοσμήματα εποχής και φωτογραφίες από δεκάδες σχεδιαστές από τη δεκαετία του 1980 έως σήμερα. Η υψηλή ραπτική έχει καταστεί συνώνυμη με την δεξιοτεχνία, την πολυτέλεια, την υπερβολή και το θέαμα ενώ πολλάκις η σύλληψη μιας ιδέας έχει αντιγραφεί μαζικά από σχεδιαστές μεγάλων αλυσίδων ρούχων και πολυεθνικών brand. Από την άλλη πλευρά τα ready to wear ρούχα που διανέμονται μαζικά, συχνά χαρακτηρίζονται ως προϊόντα που προορίζονται για λαίμαργη κατανάλωση, χωρίς ταυτότητα. Παρά τις όποιες διαφορές, οι δύο αυτοί κόσμοι έχουν συναντηθεί και ζυμωθεί πολλές φορές και οι -κατά τα άλλα- σταθερές ισορροπίες έχουν «διαταραχθεί» αφού τα τελευταία χρόνια μια πληθώρα από ready to wear συλλογές έχει αποτελέσει έμπνευση για τους δημιουργούς της υψηλής ραπτικής, καθιστώντας το έργο αυτού του είδους των σχεδιαστών ως μια αξιόλογη δουλειά. Μια δουλειά που δεν της λείπει τίποτα. Η έκθεση εξέτασε αυτό το ζήτημα περαιτέρω και να διερεύνησε τη γόνιμη αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο «πόλων». Μια σχέση ζωντανή, που εξελίσσεται και μας εκπλήσσει συνεχώς, αποδεικνύοντας ότι στην τέχνη και τη φαντασία δεν χωρούν στερεότυπα. Ούτε όρια.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΣΑΓΓΟΠΟΥΛΟΥ