Η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο για την Spring/Summer 2021 collection έριξε αυλαία, αφήνοντας πίσω της τις καλύτερες εντυπώσεις. Σχεδιαστές και οίκοι έδειξαν τον καλύτερό τους εαυτό, χαρίζοντας απλόχερα μηνύματα αισιοδοξίας, χαράς και θετικότητας για την επόμενη μέρα. Η πλειοψηφία των συλλογών απέσπασε πολύ θετικές κριτικές και για ακόμα μια φορά αποδείχθηκε ότι μέσα από τις πιο δύσκολες καταστάσεις πάντα μπορούμε να έχουμε θετικά αποτελέσματα. Η μόδα δεν μπορεί να μπει σε καλούπια και η φαντασία και η δημιουργικότητα θα είναι πάντα τα συστατικά της επιτυχίας.
Η εβδομάδα τελείωσε με την παράσταση του Pierpaolo Piccioli για τον οίκο Valentino, με τις ρομαντικές του δημιουργίες να εντυπωσιάζουν. Νωρίτερα Armani και Salvatore Feraggamo χάρισαν εμφανίσεις υψηλής αισθητικής, χωρίς υπερβολές σε χρώματα και σχέδια, διατηρώντας τον διαχρονικό τους χαρακτήρα, πάντα προσαρμοσμένο στην εποχή.
Valentino
Ο creative director του οίκου, Pierpaolo Piccioli, έχει αποφασίσει να καθιερώσει την προσωπικότητα και την άποψη του, έτσι ώστε να καταστήσει τον Valentino πιο συγχρονισμένο με τους καιρούς και πιο περιεκτικό, διατηρώντας τους κωδικούς της μάρκας. Αυτή η νέα πορεία αφορά περισσότερο την ταυτότητα και όχι την αισθητική.
Για τη συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021 αυτή οι χαρακτηριστικοί brand’s codes ήταν εκεί. Κομμάτια με floral prints σε υπέροχα, αέρινα υφάσματα, με χαρακτήρα υψηλής ραπτικής και δαντέλες είναι αυτά που ξεχωρίζουν και αναζητούν όσοι αγαπάνε τον οίκο.
Όταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής ρωτήθηκε για το τι σημαίνει ρομαντισμός σήμερα, εκείνος απάντησε: «Ατομικισμός, ελευθερία έκφρασης, διαφορετικότητα. Αυτός ο ρομαντισμός δεν είναι να είσαι όμορφος, αλλά είναι μια προσέγγιση στη ζωή, είναι ατομικός, συναισθηματικός και όχι αντικειμενικός». Αυτό μεταφράστηκε στην πασαρέλα με διάφορους τρόπους.
Η απόφαση του να συμμετάσχει για πρώτη φορά στο Μιλάνο και όχι στο Παρίσι λήφθηκε στα τέλη Αυγούστου, πηγάζοντας από τον φόβο για την ασφάλεια του προσωπικού εξαιτίας των πτήσεων μεταξύ Ιταλίας και Γαλλίας. Ο ίδιος ήθελε να βρει μία τοποθεσία που θα έδειχνε το νέο του όραμα για τον οίκο. Αντί του Hôtel Salomon de Rothschild όπου πραγματοποιούνται συνήθως οι επιδείξεις του Valentino, επιλέχθηκε το βιομηχανικό, πρώην χυτήριο, Fonderia Macchi.
«Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι στο Μιλάνο και το υποστηρίζω σε αυτήν τη δύσκολη στιγμή και η κίνηση μας έδωσε επίσης την ευκαιρία να δούμε τον Valentino με διαφορετική οπτική».
Στις δημιουργίες του έγινε ξεκάθαρη η ανάγκη για αυτήν τη νέα εποχή. Επαναπροσδιόρισε το little black dress, σε πολύ κοντό μήκος, πάνω από μαύρα shorts. Η δαντέλα χρησιμοποιήθηκε για καθημερινή χρήση σε biker T-shirt ή σε απλές μπλούζες που συνδυάστηκαν με τζιν, επανεξετάζοντας το μοντέλο boot-cut 517 από το 1969. Η ελευθερία της έκφρασης του Piccioli σημαίνει ότι πολλά ρούχα μπορούν να φορεθούν και από τα δύο φύλα. Άποψη που υποστηρίχθηκε ιδιαιτέρως στο Μιλάνο από πολλούς σχεδιαστές.
«Θέλω ο Valentino να είναι πιο περιεκτικός, δεν υπάρχουν σύνορα ή φύλο».
Ένα ντελικάτο φόρεμα έδειξε τη χειροτεχνία των μοδιστρών του Valentino, καθώς ήταν φτιαγμένο με άχυρο. Ήταν ραπτική, αλλά φρέσκο και μοντέρνο. Το ίδιο είδαμε και σ’ ένα άλλο, short look, κατασκευασμένο εξολοκλήρου με κομμένα λουλούδια. Ένα φόρεμα crochet με άνθη από βελονάκι appliqué ήταν άλλο ένα ξεχωριστό στοιχείο. Όσον αφορά τα αξεσουάρ, ο οίκος επανεξέτασε την επιτυχημένη σειρά Rockstud και παρουσίασε flat σανδάλια και τσάντες που ήταν στην oversized εκδοχή τους. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής παραδέχθηκε ότι ήταν δύσκολο να δημιουργήσει αυτό το show στους περίεργους καιρούς που διανύουμε, αλλά σίγουρα το αποτέλεσμα άξιζε τον κόπο.
Giorgio Armani
O Armani ήταν ο πρώτος σχεδιαστής που ακύρωσε την παρουσία κοινού σε επίδειξη, μερικούς μήνες πριν λόγω της πανδημίας COVID -19 στο Μιλάνο. Αυτήν τη φορά αποφάσισε να παρουσιάσει τη συλλογή του με ζωντανή μετάδοση μέσα από το ιταλικό τηλεοπτικό δίκτυο La7, δείχνοντας έτσι την καινούρια αρχή μίας βιομηχανίας που πλήττεται από την πανδημία.
Εκφράζοντας ένα μήνυμα διαχρονικότητας, ο Armani παρουσίασε μία tone-on-tone προσέγγιση βασισμένη στο γκρι, η οποία είναι καθολική.
Τα ρούχα ήταν μαλακά, casual και τσαλακωμένα ή αλλιώς παρατηρήσαμε ένα δημοκρατικό tailoring. Οι σιλουέτες που έμοιαζαν με πιτζάμες θύμιζαν την άνεση στα σύνολα που επιλέγαμε κατά τη διάρκεια του lockdown. Για τις απογευματινές εμφανίσεις τα κοστούμια είχαν έντονο χαρακτήρα με υπέροχες γραμμές. Οι υφές των κομματιών ήτα μεταξένιες, λαμπερές και αστραφτερές. Όλη η συλλογή είχε ένα ήρεμο στιλ, το οποίο ξεπερνούσε τη μόδα.
Salvatore Ferragamo
H παράσταση του οίκου μπορεί να ήταν «κολλημένη» στην εκλεπτυσμένη γραφικότητα που οραματίστηκε ο Feraggamo, αλλά ο Paul Andrew, έφτιαξε αυτήν τη συλλογή με εντυπωσιακά staccato στιγμιότυπα, έντονα πλεκτά, κομμάτια από κόμπους με απόλυτη καλλιτεχνική αισθητική. Ένα μοτίβο από λουλούδια, πάνω σ’ ένα παλτό, με αγριολούλουδα που υπήρχαν παντού στην Τοσκάνη κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ήταν μία από τις δημιουργίες που εντυπωσίασε. Όλη η συλλογή περιελάμβανε 30 σύνολα, τα οποία επιμελήθηκε εξολοκλήρου ο Andrew, κάτι το οποίο είχε σίγουρα πολλά πλεονεκτήματα για τη μετάδοση ενός μηνύματος.
Τα χρώματα ήταν ήρεμα και ακόμα και οι «δυνατοί» τόνοι, όπως το μπλε και το πορτοκαλί εμφανίστηκαν στην πιο απαλή τους μορφή. Έντονα κρόσσια που χάριζαν κίνηση στα κομμάτια, αέρινες γραμμές και υφάσματα που αναδείκνυαν τις σιλουέτες των μοντέλων, ήταν τα συστατικά της επιτυχίας αυτής της νέας κολεξιόν.
Η Εβδομάδα Μόδας που τόσο περιμέναμε έφτασε στο τέλος της δίνοντας τη σκυτάλη στην Πόλη του Φωτός για να συνεχιστεί αυτό το υπέροχο ταξίδι προς την άνοιξη, αλλά και προς τη νέα εποχή της μόδας που όλοι είχαμε ανάγκη. Ελευθερία, ρομαντισμός, απλότητα και κομμάτια προσιτά για όλους χωρίς διακρίσεις!