fbpixel

Search icon
Search
Ένα υψηλής αισθητικής διαμέρισμα στην Κοπεγχάγη υπηρετεί τις αρχές του μινιμαλισμού
INTERIORS

Ένα υψηλής αισθητικής διαμέρισμα στην Κοπεγχάγη υπηρετεί τις αρχές του μινιμαλισμού

Mε συνέπεια και σεβασμό στο ιστορικό του κέλυφος και την υπογραφή των Νorm Architects


Λίγο έξω από την Κοπεγχάγη, σ’ ένα παλιό ιστορικό κτίριο του 1911, προορισμένο για εξοχικό, επέλεξε ο αρχιτέκτονας Jonas Bjerre-Poulsen, ένας εκ των δύο Norm Architects, να διαμορφώσει την προσωπική του κατοικία, εμπνευσμένη από το στιλ των σπιτιών του ιταλικού Βορρά. Το εσωτερικό του, έχοντας ήδη κάποια έντονα στοιχεία, που παραπέμπουν έντονα στην εποχή της Art deco σε τοίχους κι οροφές, έγινε ο ιδανικός χώρος για τον διακεκριμένο δημιουργό, ώστε να συνθέσει το σπίτι των ονείρων του. Οι περίτεχνες διακοσμήσεις που προσδίδουν μια εξαιρετική κομψότητα διατηρήθηκαν, επιδιορθώθηκαν κι αναδείχθηκαν με τον καλύτερο τρόπο. Κάτι που σίγουρα καταλαβαίνει κανείς από τις εντυπωσιακές φωτογραφίες που ακολουθούν!

6.jpg


Η κεντρική ιδέα ήταν μετά την αναπαλαίωση του διαμερίσματος, να μεταμορφωθεί σε μια σύγχρονη, αφαιρετική κατοικία που σέβεται την αισθητική του κελύφους της και την ιστορικότητα του κτιρίου. Για να υλοποιηθεί αυτό το απαιτητικό πρότζεκτ, αφαιρέθηκαν τα παλιά ξύλινα πατώματα, που ήταν σε κακή κατάσταση, και στρώθηκε σε όλους τους χώρους βιομηχανικό δάπεδο από τσιμέντο, ώστε να υπάρχει μια ενιαία αίσθηση σε όλο το σπίτι, που είναι απλά απολαυστική. Επίσης, εσωτερικά αφαιρέθηκαν όλα τα διακοσμητικά στοιχεία που δεν ήταν αυθεντικά και προστέθηκαν κάποια αφαιρετικά ολόλευκα ανοίγματα, ώστε το φως να γλιστράει ελεύθερα στο εσωτερικό και ν’ αναδεικνύεται η μεγαλοπρέπειά του.

7.jpg

Η επίπλωση έγινε αποκλειστικά με δημιουργίες των Norm Architects, ενώ συχνά ο χώρος λειτουργεί και σε πειραματικό επίπεδο για έπιπλα ή projects που οι αρχιτέκτονες θέλουν να δοκιμάσουν ή να επεξεργαστούν. Έτσι, το εσωτερικό της κατοικίας συνεχώς μεταβάλλεται κι αλλάζει πρόσωπα, κάτι που εξιτάρει ιδιαίτερα τον δημιουργικό ιδιοκτήτη του. Ο διάδρομος του σπιτιού διατηρήθηκε αυθεντικός, όπως ακριβώς ήταν παλιά, και το ίδιο συνέβη και με τα παράθυρα στην εξωτερική πρόσοψη του κτιρίου. Μία επέκταση που έγινε, ενσωμάτωσε τους εξωτερικούς τοίχους μέσα στο οικοδόμημα, διατηρώντας τ’ ανοίγματα που προϋπήρχαν, ώστε να δημιουργείται ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον παιχνίδι με το φυσικό φως.

5.jpg

Η κουζίνα, που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην είσοδο, ανασχεδιάστηκε όσο πιο απλή γίνεται, και πλέον παρουσιάζει ενδιαφέροντες συνδυασμούς και παντρέματα μεταξύ των αυθεντικών υλικών που παρέμειναν ανέπαφα από την αρχική οικοδομή και μαρτυρά την κομψότητα που σίγουρα απέπνεε. Η τάβλα του τραπεζιού κατασκευάστηκε από τμήματα των παλιών ξύλινων δαπέδων από δρυ, που αφαιρέθηκαν, σε σχήμα ψαροκόκαλου, και η βρύση είναι vintage από ορείχαλκο. Έτσι, αν και η κουζίνα είναι άνετη και αφαιρετική, υπάρχουν κάποια αυθεντικά υλικά και διατηρείται η αίσθηση του προηγούμενου χώρου, που αναμορφώθηκε με σύγχρονο, μοντέρνο τρόπο.

Το γραφείο βρίσκεται σε συνέχεια του καθιστικού, ώστε να υπάρχει μια ροή στις λειτουργίες τους. Έτσι, τα παιδιά της οικογένειας που μένει εδώ, εύκολα περνάνε στο γραφείο για να παίξουν ή να ζωγραφίσουν. Το έπιπλο έχει κατασκευαστεί ειδικά και τα ράφια είναι σχεδιασμένα από τους Norm Architects και είναι τα πρωτότυπα. Συνολικά, το αποτέλεσμα είναι απίθανο και ταιριάζει εξαιρετικά στη φιλοσοφία της ομάδας.

8.jpg

Το καθιστικό και η τραπεζαρία διατηρήθηκαν όπως ακριβώς ήταν, κλασικά κι αυθεντικά, με τα υπέροχα, παλιά, πέτρινα τζάκια από ιταλική αμμόπετρα. Μικρά σκαλάκια οδηγούν στο μπάνιο και το master bedroom, τα οποία προστέθηκαν ώστε να συνδέσουν την κατοικία μ’ έναν ξεχωριστό χώρο μουσικής, που προϋπήρχε δίπλα. Στην ερώτηση «τι είναι εκείνο που αγαπά περισσότερο σ’ αυτήν την κατοικία», ο Jonas Bjerre-Poulsen απαντά: «Λατρεύω αυτήν την ατμόσφαιρα του contrast ανάμεσα στο παλιό και το σύγχρονο, που χαρακτηρίζει όλους τους χώρους της, όπως, επίσης, και τη μεσογειακή αισθητική που πλανάται στον αέρα. Θα ‘θελα κάποια στιγμή να προσθέσω έναν πράσινο χώρο με φυτεύσεις, καθώς και ν’ ανακαινίσω το κελάρι του σπιτιού».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ JONAS BJERRE-POULSEN