Αυτά τα αποκαρδιωτικά νούμερα δεν είναι καθόλου τυχαία, αν αναλογιστεί κανείς πως χιλιάδες δημιουργοί περιεχομένου «βομβαρδίζουν» καθημερινά το διαδίκτυο με υλικό.
Σε αυτό το χαοτικό τοπίο, πώς μπορεί να ξεχωρίσει το δικό σου περιεχόμενο;
Στρατηγική στο περιεχόμενο; Κι όμως, χρειάζεται.
Μήπως τελικά το YouTube δεν ήταν η κατάλληλη πλατφόρμα για εσένα;
Προτού αποφασίσεις πού θα ανεβάσεις αυτό που δημιούργησες ή προτού ακόμη δημιουργήσεις το οτιδήποτε, καλό θα ήταν να σκεφτείς και τη στρατηγική πίσω από τη δημιουργία περιεχομένου.
Σκέψου: Τι θέλεις να πεις και σε ποιον;
Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα για να προσδιορίσεις ποια πλατφόρμα σού ταιριάζει περισσότερο.
1. Πού βρίσκεται το κοινό σου;
Σε ποια social media δραστηριοποιείται;
Προσοχή: "Followers" δεν σημαίνουν αυτομάτως κοινό. Σύμφωνα με μελέτες, το 50% των λογαριασμών στο Facebook το 2019 ήταν ψεύτικοι. Η αγορά "followers" φέρνει άχρηστους αριθμούς, χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο. Το ίδιο και όλοι εκείνοι που φέρνεις από giveaways και διαγωνισμούς, οι οποίοι σε ακολουθούν μόνο για να κερδίσουν κάτι και όχι επειδή ενδιαφέρονται για αυτά που ανεβάζεις.
2. Πού είναι "ενεργό" το κοινό σου;
Μεγάλα νούμερα δεν σημαίνει αυτομάτως και μεγάλη αλληλεπίδραση. Η Google μετράει δισεκατομμύρια χρήστες, όμως μόνο το 35% ήταν ενεργοί τον προηγούμενο μήνα. Το Twitter (X) μετράει πλήθος μελών, αλλά ελάχιστοι ασχολούνται πραγματικά με την πλατφόρμα.
Εστίασε σε αυτούς που ασχολούνται πραγματικά, στην πλατφόρμα που σε ενδιαφέρει.
3. Πού αναζητά πληροφορίες το κοινό σου;
Στα social media, οι χρήστες δεν ψάχνουν μόνο για "διασκέδαση", αλλά και για γνώση. Εκατομμύρια αναζητήσεις λαμβάνουν χώρα κάθε λεπτό σε Google, Twitter (X) και Facebook.
Σύμφωνα με στατιστικά της Google, το 40% της Gen Z προτιμά να αναζητά πληροφορίες και περιεχόμενο απευθείας σε TikTok ή Instagram, αντί μέσω του "παραδοσιακού" Google Search.
4. Μήπως υπάρχουν εξειδικευμένες πλατφόρμες που είναι πιο κατάλληλες για εσένα και το περιεχόμενό σου;
Πολλοί είναι εκείνοι που χάνουν πολύτιμα “leads” μιας και αγνοούν μικρότερες, λιγότερο γνωστές ή εξειδικευμένες πλατφόρμες.
Μην εστιάζεις μόνο στα "μεγάλα ονόματα" των social media. Αν είσαι video game streamer για παράδειγμα, μάλλον το Twitch είναι ιδανικότερο από το TikTok για το δικό σου περιεχόμενο. Ψάξε τις εφαρμογές που υπάρχουν εκεί έξω και σίγουρα θα βρεις ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες.
Κάνε το περιεχόμενό σου να λάμψει!
Αφού επιλέξεις πλατφόρμα, φρόντισε να προσαρμόσεις το περιεχόμενό σου στις ιδιαιτερότητές της. Το κοινό μπορεί να σε ακολουθεί σε διάφορες πλατφόρμες για διαφορετικούς λόγους, οπότε είναι σημαντικό να δημιουργείς περιεχόμενο που ταιριάζει αρμονικά στο κάθε μέσο. Ένα κατακόρυφο βίντεο σίγουρα θα παίξει καλύτερα στο TikTok και τα Instagram Reels παρά ως βασικό βίντεο στο κανάλι σου στο YouTube που προτιμά το οριζόντιο format.
Θέλεις να μάθεις περισσότερα; Το ACT είναι εδώ για σένα
Μέσα από σύγχρονα μαθήματα όπως Digital Content & Storytelling, Creative Writing, Film Studies, και άλλα πολλά, το ανανεωμένο προπτυχιακό πρόγραμμα του English, Communication & New Media του ACT στη Θεσσαλονίκη ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς, για να μπορέσεις να μάθεις όλα όσα χρειάζεσαι για να κατακτήσεις τους πάντες με τα όσα γράφεις, συνθέτεις, βιντεοσκοπείς και γενικότερα δημιουργείς και να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό.
ACT is 4you! Κάνε το επόμενο βήμα και κατάκτησε τον κόσμο των ψηφιακών μέσων.
Μάθε περισσότερα για το BA in English, Language & Literature και το BA in English, Communication & New Media και ανακάλυψε τις ευκαιρίες που σου προσφέρουν στο act.edu/english.
Φωτογραφίες πηγή: Shutterstock