Dior, Louis Vuitton και Chanel παρουσίασαν τις Cruise 2016 συλλογές τους, στήνοντας τρεις επιδείξεις-επανάσταση σε ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Dior
Ο κόσμος της μόδας πάντα λάτρευε έναν καλό γρίφο, γι’ αυτό ο καλλιτεχνικός διευθυντής και δημιουργικό μυαλό Raf Simons φρόντισε να τον εξιτάρει μ’ έναν. Τι συνδέει, λοιπόν, τον σχεδιαστή Pierre Cardin, ένα παλάτι «φούσκα» και τον Dior; Η απάντηση βγήκε στο φως στην επίδειξη της Cruise 2016 συλλογής του οίκου, όταν τα μοντέλα περπάτησαν σ’ ένα από τα πιο εντυπωσιακά κτήματα. Το Le Palais Bulles, ιδιοκτησία του θρυλικού Cardin, βρίσκεται κάπου ανάμεσα στις Κάννες και το Μονακό και η αρχιτεκτονική του είναι ένα καρτ-ποσταάλ βγαλμένο από τα ‘60s. Οι φουτουριστικές «φούσκες» αντικατέστησαν κάθε γωνία και αποτέλεσαν το τέλειο σκηνικό για μια ακόμη τέλεια συλλογή Dior. Φίλοι του οίκου απ’ όλους τους χώρους της τέχνης και πρέσβειρες της κομψότητάς του, όπως οι Elena Perminova, Dakota Fanning, Kirsten Dunst, Miroslava Duma και Marion Cotillard, ήταν τα πρώτα μάτια στα οποία αποκαλύφτηκαν τα δομημένα rompers, οι πιέτες που «σκεπάστηκαν» από διχτυωτά layers και τα total black σύνολα, που είναι τόσο αγαπημένα στον Simons. Παρά τα μεταλλικά χρώματα και τις υφές σε day-to-night σύνολα και τις διακριτικές εξάρσεις έντονων χρωμάτων, υπήρχε ένα καθολικά γήινο στοιχείο σε όλη τη συλλογή, δείχνοντας πως η γυναίκα-Dior δε χρειάζεται καμία ενδυματολογική φλυαρία για να ξεχωρίσει.
Louis Vuitton
Επόμενη στάση, στην κρουαζιέρα, το ειδυλλιακό τοπίο του Palm Springs της Καλιφόρνια. Η Δυτική Ακτή των Η.Π.Α. κερδίζει σημαντικό έδαφος έναντι της καθιερωμένης Ανατολικής με hot spot τη Νέα Υόρκη και φυσικά, ο Nicolas Ghesquière θέλησε να είναι απ’ τους πρωτοπόρους αυτής της αλλαγής. Έτσι, η δεύτερη συλλογή του για τη Louis Vuitton είχε φόντο τροπικούς κοκοφοίνικες και τη μοντέρνα αρχιτεκτονική που μεσουρανούσε στην Καλιφόρνια στις δεκαετίες του ’50 και του ’70. Δυνατό στίγμα αυτής της αρχιτεκτονικής είναι η δημιουργία του μοντερνιστή αρχιτέκτονα John Lautner με το κτήμα Bob and Dolores Hope. Οι πόρτες του άνοιξαν για τις Catherine Deneuve, Michelle Williams, Charlotte Gainsbourg, Adèle Exarchopoulos, Miranda Kerr και άλλους προσκεκλημένους, που εισήλθαν σ’ έναν χώρο σχεδιασμένο φουτουριστικά ώστε να θυμίζει ηφαίστειο. Μέσα σ’ αυτόν ξεχύθηκαν σαν λάβα αιθέρια φορέματα με δελεαστικά prints, αλλά και laser cut σχέδια. Νέα εκδοχή δόθηκε σε tops και jackets που έπαιξαν ένα γεωμετρικό παιχνίδι στη νέα μορφή του crop top, ενώ ο Ghesquière αποφάσισε πως τα δύο μακριά μανίκια είναι πλέον μπανάλ, κρατώντας μόνο το ένα σε κάποιες δημιουργίες του.
Chanel
Τελευταίος προορισμός και πιο μακρινός, η Σεούλ, όπου ταξίδεψε τη συλλογή του για τη Chanel ο Κarl Lagerfeld. Φυσικά η παρουσίαση που επεφύλασσε ήταν τίποτα λιγότερο από φαντασμαγορική και πιστή στην Κ-Pop κορεάτικη κουλτούρα. Το διπλό-σήμα κατατεθέν C του οίκου άφησε το στίγμα του στην Ιαπωνία, πάνω σε ανανεωμένο τουίντ, διακοσμημένο μ’ ένα χρωματιστό patchwork, που μπορεί να βρεθεί μόνο στην Κορέα. Εκτός από τις δημιουργίες του σχεδιαστή, highlights αποτέλεσαν τα μαύρα μαλλιά των μοντέλων με τις υπερμεγέθεις πλεξούδες τους, χαρακτηριστικό της κορεάτικης παράδοσης, αλλά και το χρυσό Apple Watch Karl Lagerfeld, ένα από τα τρία που έχουν φτιαχτεί στον κόσμο και που φυσικά δεν πέρασε απαρατήρητο από τις Gisele Bündchen, Kristen Stewart, Tilda Swinton και Isabelle Huppe, οι οποίες παρακολούθησαν από την πρώτη σειρά.
KEIMENO ΑΝΤΑ ΑΛΤΗ