Τόσο το ενδιαφέρον για έναν ολιστικό τρόπο ζωής όσο και η νέα εποχή της διαφάνειας που οφείλεται εν μέρει στην άνοδο της ενημέρωσης από τα νέα μέσα, έχουν οδηγήσει στην είσοδο σε έναν εντελώς νέο κόσμο ομορφιάς, όπου πρωταγωνιστεί η «καθαρότητα». Η νέα γενιά καταναλωτών δεν βασίζεται μόνο σε ισχυρισμούς εταιρειών, αντιθέτως, είναι διατεθειμένη να ερευνήσει σε βάθος τόσο τις συνθέσεις όσο και τις διαδικασίες παραγωγής των προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα, τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν το αγαπημένο μέρος έκφρασης συμπερασμάτων, κριτικών, απόψεων και προτάσεων. Τα social media έχουν αναδείξει πλέον τους δικούς τους, αυτοδημιούργητους experts, οι οποίοι με τη δική τους επιρροή αλλά και του κοινού που τους παρακολουθεί με αμείωτο το ενδιαφέρον, έχουν κατορθώσει να αφυπνίσουν τις εταιρείες σε ζητήματα συστατικών, φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών και διαδικασιών παραγωγής. Η διαφάνεια σε θέματα βιωσιμότητας, καθαρών συστατικών και ηθικού τρόπου παραγωγής βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στο beauty industry.
Ακόμη ένα trend ή μία νέα εποχή;
Κάτι που φαινομενικά ξεκίνησε ως νέο trend στον χώρο της ομορφιάς έχει «ταρακουνήσει» τόσο τους beauty lovers όσο και τις εταιρείες καλλυντικών. Έχει καταστεί πλέον σαφές ότι η εποχή κατά την οποία η επιλογή των προϊόντων γινόταν με βάση το εντυπωσιακό packaging και τα fancy brand names αποτελεί μακρινό παρελθόν, καθώς το σύγχρονο καταναλωτικό κοινό αναζητά προϊόντα με γνώμονα τα ασφαλή συστατικά, το sustainability καθώς και τις μη δοκιμές σε ζώα (cruelty free). Πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία αναμένεται να συνεχίσει να εξαπλώνεται στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα και με στοιχεία του Forbes. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αυξημένη ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και της μεταβολής του focus από το make-up στο skincare κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν ο κόσμος ξεκίνησε να δίνει περισσότερη προσοχή στα συστατικά των καλλυντικών συνθέσεων, τις διαδικασίες παραγωγής τους και τις ηθικές αρχές της εκάστοτε εταιρείας. Έτσι, πέρα από την εμφάνιση νέων, αποκλειστικά ‘clean’ brands, ορισμένες ήδη εδραιωμένες εταιρείες επιχειρούν να αλλάξουν τις πρακτικές τους ώστε να συμβαδίζουν με τις αρχές του clean beauty.
First things first: The rules of clean beauty
Το clean beauty βασίζεται στην απλότητα, παρά τη γενική σύγχυση που μπορεί να έχει δημιουργηθεί κατά την προσπάθεια του σαφή προσδιορισμού του. Το τρίπτυχο στο οποίο βασίζεται είναι το εξής: clean συστατικά, cruelty free, sustainable. Τα συστατικά τα οποία σέβονται την επιδερμίδα και τις ανάγκες της έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς επίσης αυτά που δεν προκαλούν ορμονικές διαταραχές και δεν χαρακτηρίζονται καρκινογόνα. Εφαρμογές όπως το ThinkDirty και το CodeCheck αναλύουν τα συστατικά του κάθε προϊόντος με κατανοητό τρόπο ώστε να καταλάβετε εάν το προϊόν είναι για εσάς. Επίσης, το animal testing δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο του clean beauty, ενώ η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο με τις συσκευασίες να κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά.
3 tips για τη μετάβαση στο clean beauty καθεστώς
1. Ενημερωθείτε
Εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας τις χρήσιμες πληροφορίες που μπορείτε να αναζητήσετε σε εφαρμογές ανάλυσης συστατικών, καθώς επίσης συμβουλευτείτε τον δερματολόγο σας, ο οποίος θα σας καθοδηγήσει με τον πλέον κατάλληλο τρόπο.
2. Ξεκινήστε one step at a time
Η πληθώρα των beauty products που χρησιμοποιούμε καθημερινά μπορεί να μην αποτελεί ευνοϊκή συνθήκη, επομένως ξεκινήστε από τα basics. Μπορείτε αρχικά να ξεκινήσετε από απαραίτητα προϊόντα που χρησιμοποιείτε σε συχνή βάση, όπως το σαμπουάν και την ενυδατική κρέμα προσώπου σας και, στη συνέχεια, να προχωρήσετε σε προϊόντα σώματος.
3. Αναζητήστε αυτό που σας ταιριάζει
Ενημερωθείτε για τις αρχές των clean beauty brands που σας ενδιαφέρουν και παραμείνετε σε αυτά για αρχή. Αφού ενημερωθείτε σωστά και χτίσετε τη ρουτίνα που σας ταιριάζει, μπορείτε να διευρύνετε την έρευνά σας και να εμπλουτίσετε το skincare shelf και το make-up bag σας.