fbpixel

Search icon
Search
Συνήθειες καριέρας που πρέπει να υιοθετήσετε πριν τα 30
LIFE & CAREER

Συνήθειες καριέρας που πρέπει να υιοθετήσετε πριν τα 30

Δείξτε ένα professional πρόσωπο με τα παρακάτω tips


Εάν βρίσκεστε στα μέσα της δεκαετίας των 20 και προσπαθείτε αδιάκοπα να χτίσετε μια καριέρα –όσο ακατόρθωτο κι αν ακούγεται αυτό στη Ελλάδα του 2018- τότε πρέπει να γνωρίζετε, ότι αυτά τα λίγα χρόνια που ακολουθούν μέχρι τα 30 σας συνήθως καθορίζουν εν μέρει την επαγγελματική πορεία και διαμορφώνουν το βιογραφικό σας, ανοίγοντάς σας νέους δρόμους σε ευκαιρίες εργασίας. Την εποχή, λοιπόν, που το παρουσιαστικό και τα social media αποτελούν το Α και το Ω, είναι λογικό να πρέπει ο κάθε υποψήφιος να «προσαρμόσει» την εικόνα που βγάζει προς έξω. Σκεφτείτε μόνο, ότι κάθε χρήστης στο Facebook στην ουσία βρίσκεται εκτεθειμένος σε εκατοντάδες άτομα, τα οποία μπορούν άνετα να μάθουν από τη μια στιγμή στην άλλη, ποιο είναι το αγαπημένο του στέκι, με ποιους κάνει παρέα και τι μουσική ακούει.

Οκ, «τα ράσα μπορεί να μην κάνουν τον παπά» αλλά και η πρώτη εντύπωση είναι σημαντική...

Ντυθείτε κατάλληλα για τον «ρόλο»

Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν ψάχνετε θέση γραφείου σε μια πολυεθνική εταιρία, πολύ καλά θα κάνετε να αρχίσετε να σιδερώνετε τα πουκάμισά σας και να μη φοράτε το πρωί το πρώτο πράγμα που θα πιάσει το χέρι σας. Την επόμενη φορά που θα βγείτε για shopping, «ξεκολλήστε» από το τμήμα με τα φούτερ και τα sneakers και κατευθυνθείτε στις γόβες, τα cigarette παντελόνια και τις pencil φούστες -ακόμα και τα σακάκια. Φυσικά, κανένας δεν είπε ότι πρέπει να ντύνεστε σας βιβλιοθηκάριος στα 50's. Δε χρειάζεται όλα τα παραπάνω να τα φοράτε μαζί. Συνδυάστε το παντελόνι με ένα stylish πουκάμισο και «παίξτε» με μια μοδάτη ζώνη. Αφήστε την προσωπικότητά σας να φανεί, κρατώντας όμως ένα πιο professional look.

work-5.jpg
coffee-tablet.jpeg

Προσέξτε τα posts και τα tags σας

Αν λατρεύετε τα χιουμοριστικά και dirty αστεία στο facebook και συνηθίζατε με τις φίλες σας να τα ποστάρετε η μία στον τοίχο της άλλης, τότε καλύτερα να αρχίσετε να τα στέλνετε σε private μηνύματα, γιατί ό,τι δημοσιεύετε, μένει στον τοίχο σας και πιστέψτε με –όσο αθώο κι αν σας φαίνεται- ορισμένοι εργοδότες μπορεί να το παρεξηγήσουν. Επίσης, μειώστε τα tags σε ξενυχτάδικα, clubs και μπουζούκια, εκτός κι αν η δουλειά σας αφορά το nightlife και θέλετε να δείξετε, ότι κυκλοφορείτε αρκετά. Εντάξει, δε σας είπαμε να αρχίσετε να δημοσιεύετε  αποφθέγματα του Κούντερα αλλά σε γενικές γραμμές κρατήστε ένα χαμηλό, πιο σοβαρό προφίλ και αρκεστείτε σε κάποια check-ins το μήνα.

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Βήμα πρώτο: αν το mail σας είναι το ίδιο με εκείνο που φτιάξατε στο Λυκείο και θυμίζει κάτι του στιλ "agapoula98@hotmail.com", τότε αλλάξτε το! Η ηλεκτρονική διεύθυνσή σας είναι κάτι σας την ταυτότητά σας, πρέπει να είναι ξεκάθαρη, σοβαρή και να αναγράφεται με κάποιο τρόπο το επίθετό σας. Αν και πολύ επαγγελματίες επιλέγουν το gmail για κάποιο λόγο, δε θα επιμείνω σε αυτό, αλλά θα σας συμβούλευα να δημιουργήσετε μια σταθερή, αυτόματη υπογραφή με το ονοπατεπώνυμό σας, την ιδιότητα, το κινητό και ξανά το mail σας. Π.χ.:

Μαρία Παπαδοπούλου

Δικηγόρος/Ποινικολόγος

Κιν: 6900000000

Email: papadopoulou@gmail.gr

work-2.jpg

Δηλώστε την παρουσία σας

Ως καινούργια παρουσία στον εργασιακό στίβο, καλό να κάνετε όσες περισσότερες γνωριμίες μπορείτε, ώστε να ακούγεται και το όνομά σας. Όταν σας καλούν οι συνάδελφοί σε κάποια έξοδο μετά τη δουλειά, ακολουθήστε τους. Έτσι, είναι πολύ πιθανό εκείνοι με τη σειρά τους να σας γνωρίσουν και σε άλλα άτομα του ίδιου χώρου. Επίσης, μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα είναι και τα σεμινάρια που σχετίζονται με το αντικείμενό σας, τα οποία όχι μόνο θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις σας, αλλά θα σας δώσουν και την ευκαιρία να συνομιλήσετε με επαγγελματίες -ανερχόμενους και καταξιωμένους- από τον ίδιο κλάδο, με τους οποίους θα ανταλλάξετε απόψεις, συμβουλές κ.ά. Φυσικά, επιλέξτε σοφά ποια θα παρακολουθήσετε, με βάση τον φορέα που τα διοργανώνει (Πανεπιστήμιο, πολυεθνική κλπ).

Καλή επιτυχία!