fbpixel

Search icon
Search
Λεωνίδας και ο Χαράλαμπος Σούρας: Δημιουργώντας κομψοτεχνήματα με ξύλο
FASHION

Λεωνίδας και ο Χαράλαμπος Σούρας: Δημιουργώντας κομψοτεχνήματα με ξύλο

Οι Έλληνες δημιουργοί που ξεχώρισαν για τα one of a kind παπιγιόν και τα exclusive αξεσουάρ


Όταν «έπεσα» επάνω τους, γοητεύτηκα. Ήταν μοιραία η έλξη. Ήξερα ότι είχαν να μου διηγηθούν κάτι πολύ ενδιαφέρον. Και τελικά δεν έπεσα έξω.  Ο Λεωνίδας και ο Χαράλαμπος Σούρας είναι χωρίς δεύτερες σκέψεις ένα ανήσυχο, «έξαλλο» δίδυμο νέων, καλαίσθητων Ελλήνων δημιουργών που «ευθύνονται» για αυτά τα ιδιαίτερα, ντελικάτα, sui generis ανδρικά παπιγιόν και αξεσουάρ από ξύλο (και όχι μόνο), ­που «ξεπέρασαν» τα ελληνικά σύνορα. Το γιατί περιγράφονται ως one of a kind οι δημιουργίες τους και το πώς ξεκίνησαν να αρέσκονται σε πειραματισμούς με το ξύλο, θα το διαπιστώσετε σύντομα.

exallo-gaspard-pack.jpg

Meeting the team

Γιοί ενός παλαιάς κοπής ξυλουργού και μεγαλωμένοι στις παρυφές του Ολύμπου, στον Κολινδρό Πιερίας, ζυμώθηκαν τη στιγμή που έπρεπε με την τέχνη. Σταδιακά, αναθεώρησαν την αξία και τη χρήση του ξύλου κι όταν μερικά χρόνια πριν ξεκίνησε ένα διεθνές trend που ήθελε το ξύλινο παπιγιόν να τοποθετείται ως προϊόν στην αγορά, εκείνοι αποφάσισαν να πειραματιστούν με διάφορα σχέδια για να στήσουν την πρώτη τους συλλογή. Ο Λεωνίδας από την «σκοπιά» του product designer και ο Χαράλαμπος από αυτή του «αρτίστα», πίσω από τη διαδικασία παραγωγής. Στο πλευρό τους έχουν και μια dream team από Έλληνες συνεργάτες.

epexergazontai-to-xylo-sto-ergasthrio.jpg
Καθώς επεξεργάζονται το ξύλο στο εργαστήριο

Υπήρξαν προκλήσεις στο ξεκίνημα σας;

«Ξεκινήσαμε όταν ακόμη και το συμβατικό παπιγιόν δεν ήταν καθόλου διαδεδομένο εντός Ελληνικών συνόρων. Ξέραμε ότι είναι ένα «εκκεντρικό» στοίχημα σε επίπεδο styling και ξέραμε επίσης ότι θα έπρεπε να δημιουργήσουμε κάτι που να μπορεί να σταθεί σε επίπεδο διεθνούς ανταγωνισμού». Γνωρίζοντας τους άλλωστε, δεν αργείς να διαπιστώσεις το πόσο τους αρέσει να «βγαίνουν» έξω από την comfort zone τους και να αναμετριούνται με προκλήσεις που ακούνε στο όνομα: αφειφορία, high end design, καινοτομία. Κάπως έτσι, δημιουργήθηκε ένα άψογο από πλευράς ποιότητας ελέγχου προϊόν, το οποίο είναι χειροποίητο και γι’ αυτό μοναδικό. Βέβαια δεν περιορίζονται μόνο σε παπιγιόν, ούτε στην χρήση ξύλου αφού υπάρχουν και υφάσματα που αξιοποιούνται, ενώ το μωσαϊκό δένει με μανικετόκουμπα και περίτεχνες θήκες κινητών.

Και η οικολογική «διάσταση» του brand, πως ερμηνεύεται;

 «Στόχος της Exallo, ήταν να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσουμε τον κόσμο να αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες. Μέσα στην επόμενη πενταετία, ευελπιστούμε το 80% των υλικών που χρησιμοποιούμε να είναι sustainable», μου περιγράφουν με ζήλο. «Ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε τα πρώτα μας ξύλινα παπιγιόν από φυσική ξυλεία, την οποία βρίσκαμε εγκαταλελειμμένη από την ίδια την φύση. Κύριο υλικό μας λοιπόν είναι το ανακυκλωμένο ξύλο, και δη της περιοχής μας, της περιοχής του Ολύμπου. Επίσης, συνεργαζόμαστε με τοπικούς παραγωγούς, από τους οποίους συλλέγουμε την πρώτη ύλη, που αποτελεί την βάση για την κατασκευή όλων μας των αξεσουάρ».  

Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι όλα τα αξεσουάρ που παράγουν είναι φτιαγμένα στο χέρι σε μικρές ποσότητες. Κάπου εδώ, διαπιστώνει κανείς ότι αυτό το δίδυμο επάξια εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Green Fashion Week στο Μιλάνο αυτή τη χρονιά. Μια συμμετοχή που όμως μου περιέγραψαν, τους ιντρίγκαρε και τους έδωσε την ευκαιρία να ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους δίπλα σε πασίγνωστα και ποιοτικά brands στο χώρο της sustainable fashion. Όπως άλλωστε μου εξήγησαν, «στόχος της Exallo ήταν να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τον κόσμο να αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες». 

green-fashion-week-milano.jpg
Green Fashion Week, Μιλάνο

apo-thn-symmetoxh-ths-exallo-sto-green-fashion-week-toy-milano.jpg
Στιγμιότυπα από τη συμμετοχή της Exallo στο Green Fashion Week του Μιλάνο

Κάπως έτσι δημιουργήθηκε ένα άψογο από πλευράς ποιότητας ελέγχου προϊόν, το οποίο είναι χειροποίητο και γι’ αυτό μοναδικό. Βέβαια, δεν περιορίζονται μόνο σε παπιγιόν, ούτε στη χρήση ξύλου, αφού υπάρχουν και υφάσματα που αξιοποιούνται, ενώ το μωσαϊκό δένει με μανικετόκουμπα και περίτεχνες θήκες κινητών.

Και τελικά, οι Έλληνες «πείστηκαν»;

«Ναι. Και ίσως ο λόγος που καταφέραμε τελικά να αγαπήσει το Ελληνικό κοινό το ξύλινο παπιγιόν είναι ότι προωθήσαμε ένα διαφορετικό στυλ που άρεσε κατά κύριο λόγο σε εμάς και ότι κατά βάση φτιάχνεται από τοπικά υλικά. Είναι πρακτικό, είναι ανθεκτικό, και τελικά, σύγχρονα κλασικό». 

diadikasia-xaraxhs-ths-onomasias-exallo-epanw-sto-xylo-a3KK1.jpg
Η διαδικασία χάραξης της ονομασίας Exallo επάνω στο ξύλο

Ο κώδικας “exallo” πως «σπάει»; 

«Αρχικά, προσδιορίζει αυτό ακριβώς που σημαίνει η λέξη “έξαλλο” στα ελληνικά, δηλαδή το αντισυμβατικό, το προκλητικό, αυτό που γενικά προκαλεί έντονα συναισθήματα. Επίσης, αν χωρίσει κανείς τη λέξη σε δύο συνθετικά, αυτή μας δίνει το «εξ» (πολύ κοντά στο πρώτο γράμμα ΄ξ΄ του ξύλου) και το “άλλο”. Οπότε έχουμε το «ξύλο αλλιώς», όπως ακριβώς το αντιμετωπίζουμε και εμείς οι ίδιοι. Δηλαδή, ένα υλικό που στα χέρια μας περνά σε διαφορετική χρήση και εφαρμογή απ’ ότι συνήθως».

ths-exallo-nature-sylloghs.JPG
Μανικετόκουμπα της Exallo nature συλλογής

Σε επίπεδο συλλογών, πως κινείστε; 

«Τις ανανεώνουμε κάθε χειμώνα-καλοκαίρι και προσθέτουμε μία προϊοντική γραμμή κάθε χρόνο». Η Nature collection, το τελευταίο «παιδί» τους εμπνέεται από την ελληνική φύση. Την παρατήρησαν με αγάπη και ευαισθησία και κάπως έτσι προέκυψαν τα δέκα διαφορετικά ξεχωριστά στιλ από αξεσουάρ, που είτε στέκονται μόνα τους, είτε μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους. Και όντως, είναι εκπληκτική! Να την αναζητήσετε!

epanw-sto-xylo.jpg

GLOW LOVES

Η νέα πολυτελής συνεργασία του site Stylebop.com
FASHION NEWS

Η νέα πολυτελής συνεργασία του site Stylebop.com