Eίναι από τις γυναικείες φιγούρες που σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητες, που τραβούν την προσοχή όχι γιατί το προσπαθούν, αλλά επειδή έχουν το χάρισμα της αυθεντικότητας κι ένα στιλ που «ακτινοβολεί» χωρίς να ζητωκραυγάζει, αυτόφωτα. Αρκούν λίγα λεπτά κουβέντας μαζί της για να αντιληφθεί κανείς ότι πέρα από την έμφυτη κομψότητά της διαθέτει και την περίσσεια ελληνικού DNA, την οποία -χωρίς δεύτερες σκέψεις- καταθέτει από την αρχή της κουβέντας μας. Πρόκειται για μια λαμπερή πανέμορφη Ελληνίδα, με αξιοζήλευτη καριέρα στα media και στη μόδα, που όλοι θα θέλαμε να είχαμε φίλη μας. Ένα υπέροχο πλάσμα!
Με τον μοναδικό σας τρόπο έχετε καταφέρει να δημιουργήσετε το δικό σας προσωπικό στιλ, που προσδιορίζεται από ιδιαίτερη ευαισθησία και φυσική κομψότητα. Μπορείτε να μοιραστείτε περισσότερα γι’ αυτό το ταξίδι;
Όταν κοιτάζω πίσω στα εφηβικά μου χρόνια βλέπω ότι είναι λογικό το πώς κατέληξα να κάνω αυτό που κάνω σήμερα, δημιουργώντας όμορφες -ελπίζω- εικόνες και ιστορίες. Όταν ήμουν 12 χρονών, η καλύτερή μου φίλη και εγώ συλλέγαμε διεθνή περιοδικά -Vogue και Harper's Bazaar- και ανταλλάζαμε εικόνες της Linda (Evangelista) από τη Chanel με της Christy (Turlington) από τον Versace. Ήταν τόσο φυσικό για εμάς, όσο και για τα αδέρφια μου το να μαζεύουν κάρτες παικτών μπάσκετ. Αυτές ήταν εποχές με πραγματικά εμβληματικές καμπάνιες και μαγικές λήψεις μόδας, που χρειαζόταν μια ολόκληρη μέρα για να κρατήσουν τελικά 1 ή 2 φωτογραφίες, τέτοιες όμως που θα ήθελες να κορνιζάρεις στον τοίχο σου. Η μόδα ήταν το όνειρό μου, αλλά νομίζω ότι ακόμη περισσότερο από τα ρούχα ανέπτυξα αγάπη για την ομορφιά και την οπτική αφήγηση. Ο πατέρας μου, που είναι Έλληνας, είχε τεράστια αγάπη για τη φωτογραφία, έκανε ακόμη και μαθήματα στο Cambridge και δημιουργούσε τις δικές του εκτυπώσεις. Μεγαλώνοντας, υπήρχαν παντού γύρω μου μεγάλες φωτογραφίες που είχε βγάλει, κυρίως ασπρόμαυρες. Έχω ακόμη μερικές από αυτές σήμερα στους τοίχους μου. Νιώθω ότι η αισθητική μου επηρεάζεται πολύ έντονα από τη διπολιτισμική μου ανατροφή, τη διπλή μου -ελληνογερμανική- καταγωγή: η ελληνική αισθητική με την κλασική διαχρονική ομορφιά, την απλότητα και την κομψότητά της, σε συνδυασμό με τη γερμανική, πιο μινιμαλιστική και συγκρατημένη, προσέγγιση στην πολυτέλεια - ειδικά για μένα που μεγάλωσα στα χρόνια της Jil Sander. Νομίζω ότι αυτός είναι ο συνδυασμός που σηματοδοτεί το στιλ μου και που συνεπήρε το ταξίδι μου.
Η υπογραφή σας υπάρχει σε πολλά fashion projects. Μπορείτε να επισημάνετε μερικά από τα καλύτερά σας;
Δεν είμαι σίγουρη ποιο είναι το καλύτερό μου, αλλά τα προσωπικά μου highlights ήταν σίγουρα η συνεργασία μου όλα αυτά τα χρόνια με μερικούς από τους απίστευτους καλλιτέχνες, από τη Marina Abramović και την Katrien de Blauwer μέχρι τον αείμνηστο Karl Lagerfeld, τον Paolo Roversi και τη Linder Sterling. Και προφανώς επίσης η δουλειά μου με απίστευτες διασημότητες, όπως η Cate Blanchett ή η Gwyneth Paltrow, η Sofia Coppola, η Jennifer Lawrence, κ.λπ., πάντα προσπαθώντας να προβάλω τον αυθεντικό γυναικείο εαυτό τους και όχι τη σταρ που η καθεμία τους είναι. Επίσης, είμαι περήφανη για το styling που έκανα σε μια σειρά από καμπάνιες του Dior με την καλλιτέχνιδα Brigitte Niedermair, με την οποία είχα συνεργαστεί στενά για πολλά χρόνια όταν ήμουν fashion director στο Wallpaper*. Ήταν καταπληκτικό να βλέπεις τη δουλειά σου κολλημένη σε μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες σε όλο τον κόσμο.
Είναι το στιλ κάτι με το οποίο κανείς γεννιέται ή μπορεί και να αναπτυχθεί;
Θα έλεγα ότι το στιλ είναι κάτι που σίγουρα μπορεί να αναπτυχθεί - από το περιβάλλον, τους φίλους, τις ταινίες, την Τέχνη, τα μέσα ενημέρωσης-, αλλά πρέπει να το έχεις πάθος.
Πώς θα περιγράφατε καλύτερα το δικό σας προσωπικό στιλ;
Θα έλεγα ότι το στιλ μου στηρίζεται σε ένα “less is more” ήθος, αντλώντας στοιχεία από τους τομείς της αρχιτεκτονικής, της Τέχνης και του design. Πλαισιώνω τη μόδα με όρους ταυτότητας και αυτοέκφρασης και όχι τάσεων. Πάντα μου αρέσει να προσπαθώ να φαίνομαι κομψή, αλλά με τρόπο αβίαστο. Ταξιδεύω συνεχώς και συχνά πηγαίνω κατευθείαν από το αεροδρόμιο στο γραφείο ή σ’ ένα δείπνο, οπότε η γκαρνταρόμπα μου πρέπει να είναι λειτουργική όσο και εκλεπτυσμένη.
Μιλήστε μας για την ιστορία της ζωής σας και τη σχέση σας με την Ελλάδα.
Είμαι Ελληνογερμανίδα, αλλά ενώ γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Γερμανία, ένιωθα πάντα πολύ συνδεδεμένη με την Ελλάδα. Όπως οι περισσότεροι Έλληνες, ο μπαμπάς μου είναι ένας πολύ περήφανος άνθρωπος και έμαθε και σε εμένα και στα αδέρφια μου να αγαπάμε και να μαθαίνουμε τη σπουδαία Ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας του. Πέρασα το μεγαλύτερο μέρος των διακοπών μου στην Ελλάδα και έχω δημιουργήσει όμορφες φιλίες που άντεξαν στη δοκιμασία του χρόνου. Τη στιγμή που προσγειώνομαι στην Ελλάδα νιώθω ένα είδος ανακούφισης. Δεν είναι ότι οι ανησυχίες μου μειώνονται, αλλά τις αισθάνομαι πιο ανάλαφρες στους ώμους μου. Η Ελλάδα ανοίγει μια διαφορετική, πιο φωτεινή προοπτική στα πράγματα, στη ζωή γενικότερα. Υπάρχει κάτι μοναδικό στο φως και οι άνθρωποί της είναι απίστευτα ζεστοί. Μπορεί να μην έχω ζήσει ποτέ στην Αθήνα, αλλά είναι εκεί όπου νιώθω πιο χαρούμενη από ποτέ και σαν στο σπίτι μου.
Ενσωματώνετε το ελληνικό στοιχείο στη δουλειά σας;
Νομίζω ότι οι αξίες του στιλ που αντιπροσωπεύει η Ελλάδα είναι βαθιά ενσωματωμένες στο αισθητικό μου όραμα. Και κάπως πάντα φέρνω την Ελλάδα ή το γεγονός ότι είμαι Ελληνίδα στην επαγγελματική μου ζωή. Η πτυχιακή μου διατριβή, για παράδειγμα, είχε ως θέμα «Τα ελληνικά στοιχεία στη μόδα του 20ού και 21ου αιώνα». Παρουσίασα το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στη Wallpaper* και την Αθηναϊκή Ριβιέρα στο HTSI, κατά τη διάρκεια της πανδημίας με την ελληνίδα φωτογράφο Marili Andre και το μοντέλο Αθηνά Κοίνη. Ήμουν σύμβουλος για το brand Zeus+Dione για πολλά χρόνια. Και ήμουν πάντα πρόθυμη να προβάλω και να προωθήσω ελληνικά brands διεθνώς - από το styling του supermodel Saskia de Brauw με μαγιό Zeus+Dione και της Gwyneth Paltrow με Kiohne, όπως και με αφιερώματα στο A Magic Cabinet ή την Ancient Greek Sandals, αλλά και σε έλληνες σχεδιαστές κοσμημάτων, όπως τον Minas με το μοντέλο Malgosia Bela.
Πείτε μας λίγα λόγια για το δημιουργικό σας ταξίδι. Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με τη μόδα και το σχέδιο και πώς τα καταφέρατε με την πάροδο του χρόνου;
Αφού σπούδασα Δημοσιογραφία, με ειδίκευση στη μόδα, άρχισα να βοηθώ τον fashion director στη γερμανική Vogue, που ήταν σίγουρα μια εξαιρετική μαθητεία για εκείνη την εποχή. Αλλά θα έλεγα ότι η διεθνής καριέρα μου και τα πιο καθοριστικά χρόνια της ξεκίνησαν το 2006, όταν μετακόμισα από το Λος Άντζελες στο Λονδίνο και άρχισα να δουλεύω με τον Ashley Heath και την ομάδα του σε διάφορες εκδόσεις που επέβλεπε εκείνη την εποχή (032C, Quest, Arena Homme+). Μερικά από τα πιο θρυλικά δημιουργικά περιοδικά μόδας εδρεύουν στο Λονδίνο. Εκεί, γαλουχήθηκαν μεγάλα ταλέντα. Δυστυχώς, όμως, το Brexit έχει επηρεάσει έντονα τη βιομηχανία μόδας της πόλης. Τώρα οι περισσότερες φωτογραφήσεις γίνονται στο Παρίσι. Πρόκειται σχεδόν για μια διασπορά μερικών από τα πιο δημιουργικά ταλέντα, οι οποίοι φεύγουν από το Λονδίνο για το Παρίσι, καθώς οι περισσότερες δουλειές είναι εκεί τώρα. Έχοντας τη θέση της Style Director στο περιοδικό των Financial Times HTSI, κατοικώ στο Λονδίνο, αλλά μετακινούμαι τακτικά στο Παρίσι για τη δουλειά μου και για να περνάω χρόνο με τους αγαπημένους μου. Συνεργάστηκα με την αρχισυντάκτρια Jo Ellison για τον επανασχεδιασμό του HTSI τον Φεβρουάριο του 2020. Έχω αναλάβει να κάνω τη μόδα πιο σχετική και σύγχρονη σε στιλ. Αυτή είναι στην πραγματικότητα η τρίτη φορά που συμμετέχω σ’ έναν επανασχεδιασμό-ανανέωση περιοδικού. Υπήρξε το Wallpaper*, όπου ήμουν διευθύντρια μόδας για 7 χρόνια υπό την ηγεσία του Tony Chambers, και, πριν από αυτό, το POP με την Ashley Heath και την Dasha Zhukova. Πάντα έβλεπα τον ρόλο μου ως visual storyteller, όπου επιβλέπω το οπτικό περιεχόμενο για τις σελίδες μόδας. Στο POP και το Wallpaper* μού άρεσε ιδιαίτερα να συνδυάζω τους κόσμους της Τέχνης, της μόδας και της φωτογραφίας. Αλλά η μεγαλύτερη χαρά ήταν να μπορέσω να δημιουργήσω έναν χώρο για αναδυόμενα ταλέντα. Θα έλεγα ότι ως συντάκτης είναι πάντα σημαντικό να αναγνωρίζεις το αναγνωστικό κοινό σου και να το βοηθάς να ξεπερνάει λίγο τα «όρια των ματιών» του. Για μένα είναι σημαντικό όλες οι λήψεις, που είτε έχω φτιάξει η ίδια είτε έχω παρακολουθήσει, να έχουν δημιουργική προσέγγιση, να μην είναι πολύ αφηρημένες, αλλά να είναι πάντα φιλόδοξες και υψηλού επιπέδου.
Πώς αισθάνεστε για τη μόδα μετά τις Fashion Weeks; Η μαγεία ξεθωριάζει;
Είναι ένα παιχνίδι πολύ διαφορετικό από αυτό που ήταν, πιο προϊοντικό και εμπορικά καθοδηγούμενο από ποτέ. Κατά κάποιον τρόπο, υπάρχουν περισσότερα shows και παρουσιάσεις στο πρόγραμμα από ποτέ άλλοτε, ωστόσο αισθάνομαι ότι εμφανίζονται λιγότερες δημιουργικές ιδέες - όλα έχουν να κάνουν με αγορές και πωλήσεις παρά με την έμπνευση και τον σχεδιασμό, δυστυχώς πρέπει να το πω. Και πολύ συχνά βλέπεις στην πασαρέλα αυτό που ήδη υπάρχει εκεί έξω. Ευτυχώς, πάντα μερικά shows εξακολουθούν να ξεπερνούν τα όρια και να εμπνέουν για την επόμενη σεζόν!
Τοποθετήστε τη μόδα, την αρχιτεκτονική, τις Τέχνες και το design κατά σειρά προτεραιότητας για εσάς.
Μόδα, Τέχνες, design, αρχιτεκτονική.
Τι ρόλο παίζουν η Τέχνη και το design στη ζωή σας;
Συχνά με εμπνέουν περισσότερο από τη μόδα.
Όταν ολοκληρώνετε ένα έργο, πώς βιώνετε αυτήν τη μαγική στιγμή;
Με μια γρήγορη ικανοποίηση και ανακούφιση, αλλά αμέσως μετά μπαίνω στο επόμενο έργο. Είμαι από τη φύση μου ανήσυχη.
Πώς νιώθετε για τον ρόλο των γυναικών σε έναν κόσμο όπου οι άντρες παίρνουν συχνά αποφάσεις;
Ευτυχώς στον κόσμο μου πολλές γυναίκες παίρνουν αποφάσεις, τουλάχιστον στα περιοδικά μόδας. Αλλά γενικά, υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να επιτευχθεί η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών. Θα αστειευόμασταν να ισχυριζόμαστε ότι τα πράγματα είναι ίσα μεταξύ των φύλων.
Πώς σας επηρεάζουν οι πόλεις στις οποίες έχετε ζήσει, ιδιαίτερα το Παρίσι;
Ο τρόπος ζωής μου στο Λος Άντζελες ήταν πολύ διαφορετικός απ’ ό,τι στο Λονδίνο ή ακόμη και στο Παρίσι. Ήμουν πιο πολύχρωμη και μποέμ ζώντας στο LA! Μια πόλη σίγουρα επηρεάζει τον τρόπο ντυσίματός σου. Τα χρόνια μου στο Λονδίνο είναι κυρίως μαύρα! Ο καιρός δε βοηθά, υποθέτω. Στο Παρίσι, η εμφάνισή μου είναι λίγο λιγότερο ομοιόμορφη και πιο αδιάφορη.
Υπάρχει το μέρος των ονείρων σας στην Ελλάδα και για ποιους λόγους το επιλέγετε;
Ναι, η Τήνος. Ξέρω ότι είναι γνωστό ως ένα από τα ελληνικά νησιά όπου διαρκώς φυσάει, αλλά υπάρχει κάτι σε αυτόν τον άνεμο. Κάτι σαν “Wuthering Heights” στην Ελλάδα, υποθέτω. Λατρεύω τους ανθρώπους, το φαγητό και τις παραλίες, καθώς και έχω απίστευτους φίλους εκεί.
Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε όταν επισκέπτεστε την Ελλάδα;
Παίρνω μια μεγάλη βαθιά ανάσα!
Η χαρά της ζωής περιλαμβάνει…
ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια, τους φίλους… και καλό φαγητό!
Περιγράψτε τον εαυτό σας με τρεις λέξεις.
Δημιουργική, παθιασμένη, μανιακή… Υποθέτω ότι μπορείτε να πείτε ότι είμαι μια αρκετά περίπλοκη γυναίκα!
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του αυθεντικού παριζιάνικου στιλ;
Αυθόρμητο, αβίαστα chic και με συγκρατημένη κομψότητα.
Τι είναι αυτό που κάνει τις Γαλλίδες να έχουν μια αβίαστη κομψότητα;
Είναι ένας συνδυασμός καλής αίσθησης μόδας, αυτοπεποίθησης και “je ne sais pas quoi” attitude.
Πώς περνάει το 24ωρό της μια σύγχρονη Γαλλίδα;
Δεν μπορώ να μιλήσω για άλλες Παριζιάνες, αλλά, ορίστε, θα σας πω πώς θα περνούσα τις τυπικές μου 24 ώρες στο Παρίσι. Ξύπνημα νωρίς, πιλάτες, καφέ στο Noir Coffee Shop με ένα κρουασάν από τις Des Gateaux et du Pain, δουλειά και πάλι δουλειά, ένα γρήγορο μεσημεριανό, αν μπορώ στο Yen, όπου συνήθως συναντάς πολλούς άλλους Παριζιάνους στο διάλειμμα, πίσω στη δουλειά, μια συνάντηση για ποτά στο La Palette και πίσω στο σπίτι για δείπνο με την οικογένειά μου ή έξω σ’ ένα ωραίο μπιστρό.
Credits
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ SM STUDIO
HAIR & MAKE UP JASON LE BERRE
Αριστερή σελίδα: Off shoulder μίνι φόρεμα φορεμένο σαν τοπ, Wardrobe NYC, Δεξιά: Κιμονό και παντελόνι όλα, Wardrobe NYC
ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOWΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2023