fbpixel

Search icon
Search
Η Όλγα Μαλέα συζητά μαζί μας με αφορμή την πολυαναμενόμενη μίνι σειρά της ΕΡΤ1 «Η Μαρία που έγινε Κάλλας»
MAGAZINE

Η Όλγα Μαλέα συζητά μαζί μας με αφορμή την πολυαναμενόμενη μίνι σειρά της ΕΡΤ1 «Η Μαρία που έγινε Κάλλας»

Η οποία φέρει την υπογραφή της σε σενάριο και σκηνοθεσία


Ταύτισε τον εαυτό της με τον τίτλο της “Prima donna” όσο μέσα της πάλευαν σιωπηλά δύο φύσεις. «Θα ήθελα να είμαι η Μαρία, αλλά πρέπει να σταθώ και στο ύψος της Κάλλας», είχε πει κάποτε χαρακτηριστικά η σπουδαία ελληνίδα υψίφωνος. Το ταλέντο της, το οποίο θα την εδραίωνε σύντομα στο οπερατικό στερέωμα, το καλλιέργησε στην Αθήνα, την περίοδο της Κατοχής, από ηλικία δεκατριών ετών. Τώρα, για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση, η σεναριογράφος και σκηνοθέτρια Όλγα Μαλέα επιλέγει να ρίξει φως στη μεταμόρφωση της νεαρής Κάλλας στη μεγαλύτερη ντίβα όλων των εποχών μέσα από τη νέα σειρά της ΕΡΤ1 «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», την οποία θα παρακολουθήσουμε τον Οκτώβριο.

To σενάριο της σειράς βασίστηκε στο βιβλίο «Η άγνωστη Κάλλας» του ιστορικού Νικόλα Πετσάλη-Διομήδη. Το 2016, όταν η Όλγα Μαλέα ξεκαθάριζε κάποια πράγματα στο σπίτι των γονιών της, «έπεσε» πάνω στην έκδοση αυτή του 1998. «Τότε πήγαινα εκδρομές με το ποδήλατο – “by camping” τις αποκαλούσαμε. Ταξιδέψαμε στη Δυτική Πελοπόννησο και μέσα στο σακίδιό μου είχα τον τόμο αυτόν και δύο άλλα βιβλία. Το διάβασα στα ωραιότατα μέρη. Έπειτα, το μελέτησα πολλές φορές για την τηλεοπτική μου πρόταση για την Ελλάδα και το εξωτερικό. Παρόλο που είναι ένα ιστορικό δοκίμιο, μια βιογραφία, γράφτηκε σαν μυθιστόρημα. Από αυτό αντλήσαμε, λοιπόν, υλικό για να φτιάξουμε τη δικιά μας μυθοπλασία. Δεν κάνουμε ντοκιμαντέρ, αλλά μια μυθοπλασία που είναι ιστορικά σωστή! Ξεκινήσαμε γυρίσματα στο σπίτι της Μαρίας Κάλλας, στην Πατησίων 61. Εκεί έμενε με τη μητέρα και την αδερφή της στα χρόνια της Κατοχής. Μας έκαναν μεγάλη χάρη που μπήκαμε στον χώρο, μιας και το σπίτι είναι πλέον ένα εργοτάξιο, αφού, με οδηγό και οραματίστρια τη Βάσω Παπαντωνίου, το μετατρέπουν στην “Ακαδημία Τραγουδιού Μαρίας Κάλλας”. Σταμάτησαν τις εργασίες για πέντε ημέρες και απαθανατίσαμε το μέρος σε μια μορφή που δε θα έχει πια. Συνεχίσαμε τα γυρίσματα στην Ακαδημίας 59, όπου στεγαζόταν το θέατρο Ολύμπια, όπου και εκεί τραγουδούσε, ενώ θα προχωρήσουμε στην Πειραιώς 35, στο ωδείο της, το Ωδείο Αθηνών, που τώρα λειτουργεί ως κέντρο υποδοχής μεταναστών. Είναι πολύ συγκινητικό το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην πόλη όπου έζησε τα νεανικά της χρόνια και μεταφερόμαστε στους χώρους όπου διαμόρφωσε το ταλέντο της. Αυτό προσθέτει αυθεντικότητα στη σειρά».

Η ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ

«Θέλω να ελπίζω ότι “πλησιάσαμε” την Κάλλας πραγματικά στην ψυχή της και σε αυτό που αναζητούσε, το οποίο ήταν πάντα η αγάπη, σε αντίθεση με τους μέντορές της που εστίαζαν στην ανάπτυξη του ταλέντου της. Οπότε, σαν κεντρικό άξονα θέσαμε την αγάπη εναντίον της αιωνιότητας. Είναι μια αισιόδοξη ιστορία. “Πατάει” στο παραμύθι “Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος”, αφού η Κάλλας ήταν ένα κορίτσι που είχε μια πανέμορφη αδερφή και μαμά, αλλά η ίδια κατάφερε τελικά να “σταθεί” σε διεθνές επίπεδο. Η πρωταγωνίστρια της σειράς, η Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου, είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό – μια λυρική σοπράνο που παρακολουθεί μαθήματα υποκριτικής. Είδαμε πάνω από 50 κοπέλες. Η Σοφία Δημοπούλου, η οποία κάνει το κάστινγκ, είχε αναλάβει τον ίδιο ρόλο και για την ταινία με την Αντζελίνα Τζολί. Η Κλεοπάτρα και μοιάζει με την πρωταγωνίστρια και έχει μπρίο και φωνή. Την εμπιστευτήκαμε!»

1-8E1Au.jpg

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ

«Για να “καλλιεργήσουν” οι κατακτητές το ότι ο πόλεμος είχε τελειώσει και για να βοηθήσουν τη χώρα τους, όλες οι όπερες -γερμανικές, ιταλικές, γαλλικές- τραγουδιόντουσαν στα ελληνικά. Κι εμείς βρήκαμε αυτές τις παρτιτούρες του 1944! Το πόσος κόσμος μάς έχει βοηθήσει είναι απίστευτο. Και ο Γιώργος Κουμεντάκης από τη Λυρική Σκηνή! Στη σειρά, εκτός από τη νεαρή Μαρία, υπάρχουν πολλά πολιτιστικά στοιχεία, όπως ότι τα ωδεία λειτουργούσαν κανονικά στην Κατοχή και 365 μαθητές αποφοιτούσαν τα καλοκαίρια της εποχής εκείνης. Εστιάζουμε στην ανάγκη για ζωή και για δημιουργία και στην ελπίδα που με κάθε τρόπο διατηρούσαν οι κατακτημένοι. Στην Κάλλας, αυτό το στοιχείο πηγάζει από το τραγούδι. Νομίζω κανείς δεν έδειξε ποτέ ούτε τη νεαρή Μαρία ούτε και τη Μαρία στην Κατοχή».

ΝΕΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Η κουβέντα μας ολοκληρώνεται με τη δική της επιθυμία να προχωρήσει και πέρα από τα ελληνικά σύνορα, μέσα και από ένα από τα projects της, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη. «Μιλάω διάφορες γλώσσες και θα μου άρεσε πολύ να δουλέψω εκτός Ελλάδος, αν αυτό είναι εφικτό, και υπάρχει η αντίστοιχη πρόταση. Δεν είναι εύκολο να περάσεις τα σύνορα της χώρας και γι’ αυτό θαυμάζω τους Έλληνες που το κατάφεραν και μπορούν να δημιουργούν ταινίες. Εγώ κινούμαι ανάλογα και με την ηλικία. Τώρα θα ήθελα να κινηθώ προς τα θέματα και τις αγωνίες της γενιάς μου, των εξηντάρηδων. Έχω γράψει το σενάριο για ένα έργο μαζί με τη Μανίνα Ζουμπουλάκη –με την οποία είχαμε γράψει το «Ριζότο» που ταξιδεύει ακόμη και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό-, με δύο πρωταγωνίστριες που είναι πενήντα εννιά ετών. Τα έχουν κάνει σωστά όλα μέχρι τώρα, αλλά έχουν πάει όλα λάθος στη ζωή τους και καλούνται να δουν αν θα κάνουν μια μεγάλη αλλαγή ή όχι. Λέγεται “Dirty girls”. Το έχω σκεφτεί με πρωταγωνίστριες δύο αγγλίδες ηθοποιούς και ελπίζουμε να βρεθεί έλληνας και ξένος παραγωγός. Είναι ένα σχέδιο και κάθε σχέδιο χρειάζεται να βρει τον χώρο, τον χρόνο του και τους ανθρώπους για να το στηρίξουν. Η δουλειά μας είναι εντελώς ομαδική! Πρέπει να δημιουργήσεις μια ομάδα με πολύ διακριτούς ρόλους για ένα καλό προϊόν».

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GLOW ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024