fbpixel

Search icon
Search
Αυλαία χθες βράδυ για το 65ο ΦΚΘ: Το συγκινητικό «αντίο» στον Γιάννη Μπουτάρη και η εγκάρδια υποδοχή στον Joshua Oppenheimer
ARTS & CULTURE

Αυλαία χθες βράδυ για το 65ο ΦΚΘ: Το συγκινητικό «αντίο» στον Γιάννη Μπουτάρη και η εγκάρδια υποδοχή στον Joshua Oppenheimer

Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας απονεμήθηκαν τα φετινά βραβεία σε μια ζεστή ατμόσφαιρα


Ο σπουδαιότερος κινηματογραφικός θεσμός έριξε αυλαία χθες το βράδυ, αφήνοντας χαραγμένες στις μνήμες μας έντεκα δημιουργικές ημέρες, γεμάτες με τη χρυσόσκονη της έβδομης τέχνης. Το 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μάς χάρισε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε 252 μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες στις ανακαινισμένες, με νέα καθίσματα, αίθουσες Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας, στις αίθουσες του Λιμανιού, Φρίντα Λιάππα, Τώνια Μαρκετάκη, Τζον Κασσαβέτης και Σταύρος Τορνές, καθώς και στον κινηματογράφο Μακεδονικόν. Παράλληλα, είχαμε στη διάθεσή μας 67 ταινίες και διαδικτυακά, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ online.filmfestival.gr. Αγαπημένοι πρωταγωνιστές, guests, αλλά και καταξιωμένοι Έλληνες και ξένοι επαγγελματίες του χώρου, που παρέδωσαν exclusive masterclasses υποκριτικής, δόμησαν τα πιο σημαντικά στιγμιότυπα των φετινών δημιουργικών δρώμενων. Ενότητες με έντονο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον κατάφεραν να μας μυήσουν στη γοητευτική κουλτούρα του ελληνικού, αλλά και διεθνούς σινεμά, κάνοντας από την αρχή κάθε σινεφίλ να ανυπομονεί για την επόμενη χρονιά.

image00007-IMoip.jpeg
Χθες νωρίς το βράδυ γύρω στις επτά και μισή, η κατάμεστη αίθουσα Ολύμπιον ήταν έτοιμη για τη λαμπερή αυλαία της φετινής διοργάνωσης. Οικοδεσπότης της τελετής λήξης ήταν ο δημοφιλής ηθοποιός, Αντίνοος Αλμπάνης.

"I dit it my way"

image00006.jpeg

Τα πρώτα τρία λεπτά ήταν αφιερωμένα σε έναν άνθρωπο -«πυλώνα» της πολιτιστικής ταυτότητας της Θεσσαλονίκης. Ο λόγος για τον πρόσφατα εκλιπόντα, Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος στο παρελθόν είχε διατελέσει και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του καλλιτεχνικού θεσμού. Η φωτογραφία του πρωταγωνίστησε στη μεγάλη οθόνη με μουσική υπόκρουση σε έντονο συμβολισμό το θρυλικό κομμάτι "My Way" του Frank Sinatra με τον τον κόσμο που βρίσκεται στην αίθουσα να ξεσπά σε θερμά χειροκροτήματα.

Οι αναφορές στο πρόσωπό του δεν έλειψαν και το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, στην απονομή των φετινών βραβείων, με τον Καλλιτεχνικό Δευθυντή του Φεστιβάλ, Ορέστη Ανδρεαδάκη να του απονείμει δημόσια φόρο τιμής, αναφέροντας με βαθιά συγκίνηση: «Χθες το βράδυ, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, η είδηση που όλοι φοβόμασταν μεταδόθηκε αστραπιαία σε όλη τη Θεσσαλονίκη: ο Κυρ-Γιάννης δεν είναι πια μαζί μας. Μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες των ημερών μας, ένας άνθρωπος χαρισματικός, πρωτοπόρος και αντισυμβατικός άφησε την τελευταία του πνοή στην πόλη που αγάπησε. Πνεύμα σπινθηροβόλο, προοδευτικό και άοκνο, ο Γιάννης Μπουτάρης καθόρισε όσο ελάχιστοι την κοινωνική, την πολιτική, την πολιτισμική και την επιχειρηματική ζωή όχι μόνο της Θεσσαλονίκης αλλά και ολόκληρης της χώρας. Πρωτοπόρος στους τομείς της οινοποιίας και της οινολογίας έθεσε κάποια στιγμή στη ζωή του ένα δύσκολο στόχο: να αλλάξει τα μυαλά των ανθρώπων αυτής της πόλης. Και το παράξενο είναι ότι τα κατάφερε, έστω και για λίγο. Εκλέχτηκε δήμαρχος για δύο τετραετίες, χωρίς να κολακεύσει, χωρίς να συμβιβαστεί, χωρίς να βάλει ποτέ ούτε μια σταγόνα νερό στο θρυλικό κρασί του. Δεν έκρυψε ποτέ τις αδυναμίες και τα πάθη του, δεν είπε ποτέ ψέματα. Ήταν από τους ελάχιστους ανθρώπους της πολιτικής που έλεγε πάντα αυτό που πίστευε, όσο δύσκολο, όσο ενοχλητικό, όσο αντισυμβατικό κι αν ήταν.

Έζησε τη ζωή του στο έπακρο, στα όρια, στο φουλ και δεν ήταν ποτέ στο περίπου. Ο Γιάννης Μπουτάρης ήταν πάντα στο ακριβώς. Είχαμε την τύχη και την ευλογία να τον ζήσουμε, να τον έχουμε μαζί μας ως πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Μας βοήθησε, μας υποστήριξε, ακούγαμε τις πάντα σοφές συμβουλές του, πορευτήκαμε μαζί του και τον αγαπήσαμε. Ήταν από τους πρώτους που κατάλαβε την ανάγκη να προστατεύσουμε το περιβάλλον. Τον θυμάμαι ακόμα να μας μιλάει με συγκίνηση και πάθος για μια νεαρή αρκούδα που έσωσε τη ζωή της μέσω της οργάνωσης Αρκτούρος που ο ίδιος είχε ιδρύσει. Ήταν ο πιο κοσμοπολίτης δήμαρχος. Αυτός που τόλμησε να μιλήσει για τα φαντάσματα αυτής της πόλης, χωρίς να μας κουνήσει το δάχτυλο διότι ήταν πάντα βαθιά δημοκράτης. Γι’ αυτόν η αλληλεγγύη και η πολυπολιτισμικότητα ήταν (και πρέπει να είναι) οι βασικές αξίες μιας ανοιχτής κοινωνίας. Η Θεσσαλονίκη είναι ένα ψηφιδωτό με ψηφίδες πανέμορφες αλλά και σκοτεινές, κι ο Γιάννης Μπουτάρης δεν φοβήθηκε ποτέ να τις φωτίσει με αγάπη και ενσυναίσθηση. Να αλλάξει ριζικά τη νοοτροπία όλων μας. Τον θυμόμαστε πάντα στις αίθουσες του Φεστιβάλ, στις τελετές, στις εκδηλώσεις μας. Ένα φωτεινό πνεύμα, ένα καθάριο βλέμμα, μια ατρόμητη φωνή. Σε τιμούμε κυρ Γιαννη, σε θαυμάζουμε, σε κουβαλάμε πάντα μέσα μας. Σε ευχαριστούμε για όλα!».

Το εγκάρδιο καλωσόρισμα στον Joshua Oppenheimer, η αιχμή του για τη διεθνή πολιτική επικαιρότητα και η προβολή του πολυαναμενόμενου φιλμ του "The end"

image00002.jpeg

Το 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ολοκληρώθηκε με την προβολή της πολυσυζητημένης ταινίας "The End" του Αμερικανού, δις υποψηφίου για Όσκαρ σκηνοθέτη με έδρα την Κοπεγχάγη, Joshua Oppenheimer. Πρόκειται για ένα δυστοπικό και πολιτικό μιούζικαλ, το πρώτο φιλμ μυθοπλασίας με την υπογραφή του, με πρωταγωνιστές τους δημοφιλούς ηθοποιούς, Tilda Swinton και Michael Shannon. Η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς ήταν η παρουσία του ίδιου στην αίθουσα, ο οποίος συγκινημένος και χαρούμενος ανέβηκε στο βήμα! «Σάς ευχαριστώ τόσο πολύ! Είναι το πιο θερμό καλωσόρισμα κοινού που έχω δεχθεί ποτέ σε φεστιβάλ! Είμαι τόσο χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ! Αυτή η ταινία πιστεύω ότι είναι γραμμένη στο σπίτι, την τρομακτική εκείνη στιγμή όπως βιώσαμε την προηγούμενη εβδομάδα. Ως Αμερικανός και Ευρωπαίος νιώθω τη μεγαλύτερη ντροπή από ποτέ σχετικά με το πως αντιμετωπίζουμε τους συνανθρώπους μας...Ταυτόχρονα, τα μοιράζομαι όλα αυτά μαζί σας με αγάπη και φως. Το τέλος πάντα μιας ιστορίας είναι μια θεραπεία. To να λέμε ιστορίες είναι ένας τρόπος, για να δραπετεύσουμε από τους εαυτούς μας και να κάνουμε τους εαυτούς μας να πιστέψουν σε αυτές τις δικαιολογίες, μα μοναδική ιδιότητα του ανθρώπου να λέει ψέμματα στον ίδιο!».

the-end-2.jpeg

Το The End είναι ένα μετα-αποκαλυπτικό μιούζικαλ για το τέλος του κόσμου, που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τη χρυσή εποχή του είδους. Μια ευρηματική και αντισυμβατική ταινία από τον Joshua Oppenheimer, που σκιαγραφεί μια προκλητική παραλλαγή ορισμένων από τις θεματικές που τον έχουν απασχολήσει στα αριστουργηματικά ντοκιμαντέρ The Act of Killing (2012) και The Look of Silence (2014).

25 χρόνια μετά από μια περιβαλλοντική καταστροφή που μετέτρεψε τη Γη σε μη κατοικήσιμο πλανήτη, η Μητέρα, ο Πατέρας και ο Γιος μένουν εγκλωβισμένοι σε ένα πολυτελές καταφύγιο, όπου προσπαθούν να διατηρήσουν την ελπίδα και μια έννοια κανονικότητας, συνεχίζοντας τις τελετουργίες της καθημερινότητας, έως τη στιγμή που η άφιξη μιας άγνωστης, του Κοριτσιού, ανατρέπει αυτή τη ρουτίνα. Για τον Γιο, έναν αφελή 20χρονο που δεν έχει δει ποτέ τον έξω κόσμο, η νέα άφιξη είναι συναρπαστική. Ξαφνικά, οι εύθραυστοι δεσμοί τυφλής αισιοδοξίας που ενώνουν αυτή την ομάδα προνομιούχων αρχίζουν να ξεφτίζουν. Καθώς οι εντάσεις αυξάνονται, αυτή η φαινομενικά ειδυλλιακή συνύπαρξη αρχίζει να καταρρέει, ενώ απωθημένες ενοχές και καταπιεσμένη δυσαρέσκεια απειλούν την ισορροπία της οικογένειας. Την ίδια στιγμή, έρχονται αντιμέτωποι με πικρές αλήθειες που τους δείχνουν έναν διαφορετικό δρόμο προς τα εμπρός, έναν δρόμο που βασίζεται στην αποδοχή, στην αγάπη και στην ικανότητα για αλλαγή.

Η αδυναμία του ανθρώπου να αναλάβει την ευθύνη των πράξεών του και να αποδεχτεί το βάρος των συνεπειών. Η εθελοτυφλία των δια βίου προνομιούχων απέναντι στο φάσμα μιας οφθαλμοφανούς καταστροφής. Οι μύθοι και οι ψευδαισθήσεις μιας κοινωνίας, αλλά και μιας ολόκληρης κοσμοθεωρίας, που έχει μετατρέψει την απληστία σε τρόπο ζωής και ύπαρξης. Όλα τα παραπάνω ξεδιπλώνονται σε ένα σαρκαστικό μείγμα μαύρης κωμωδίας, ιδιότυπης επιστημονικής φαντασίας και ψυχολογικού θρίλερ με πολιτικές προεκτάσεις και οικολογικούς απόηχους. Μια ταινία που θίγει επείγοντα ζητήματα με πρωταγωνιστές τους υποψήφιους για Όσκαρ Tilda Swinton και Michael Shannon, καθώς και τον George MacKay και τη Moses Ingram.

Info: Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες από την εταιρεία διανομής Weird Wave στις 12 Δεκεμβρίου 2024.

Τα βραβεία της φετινής διοργάνωσης

Χθες νωρίς το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε η απονομή των φετινών βραβείων στο λιμάνι της πόλης.
genikh-1.jpg

«Χρυσός Αλέξανδρος - Θόδωρος Αγγελόπουλος» στο φιλμ «Καλές γιορτές »του Σκάνταρ Κόπτι

Σκεπτικό: Για τη λεπτομερή και επιμελημένη ύφανση διαφορετικών αφηγήσεων και οπτικών που φέρνουν στο προσκήνιο την πολυπλοκότητα των δυναμικών και σχετίζονται με τις έννοιες του έθνους, του κοινωνικού φύλου και των τάξεων, οι οποίες διαιρούν τις κοινωνίες, αλλά και το καθρέφτισμα του μέλλοντος στο πρόσωπο μιας νεαρής γυναίκας, απονείμουμε τον Χρυσό Αλέξανδρο στην ταινία Καλές γιορτές του Σκάνταρ Κόπτι.

«Αργυρός Αλέξανδρος» στην ταινία «Η Τζούλι μένει σιωπηλή» του Λεονάρντο βαν Ντάιλ 

Σκεπτικό: Mια ταινία ψυχολογικών αποχρώσεων, που αποπνέει συγχρόνως δύναμη και ηρεμία. Μια πανέμορφη φιλμοκατασκευή, με εξίσου όμορφες ερμηνείες και κινηματογράφηση. Το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας «Αργυρός Αλέξανδρος» απονέμεται στην ταινία Η Τζούλι μένει σιωπηλή του Λεονάρντο βαν Ντάιλ.

ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΩΣ

Φέτος, με μεγάλη χαρά υποδεχόμαστε ένα νέο βραβείο, το βραβείο ΦΩΣ powered by ΔΕΗ. Υποψήφιοι για το βραβείο είναι πρωτοεμφανιζόμενες και πρωτοεμφανιζόμενοι ηθοποιοί, σε πρώτο ή δεύτερο ρόλο, σε ελληνική ταινία μεγάλου μήκους που συμμετέχει στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Στην τελετή απονομής απονέμονται δύο βραβεία: ένα σε γυναίκα ηθοποιό και ένα σε άνδρα ηθοποιό, τα οποία συνοδεύονται από χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ έκαστο.

Την κριτική επιτροπή αποτελούν οι:

Κατερίνα Διδασκάλου (ηθοποιός)

Γιάννης Τσορτέκης (ηθοποιός)

Ρένος Χαραλαμπίδης (σκηνοθέτης και ηθοποιός)

Το Βραβείο ΦΩΣ για πρωτοεμφανιζόμενο ηθοποιό σε πρώτο ή δεύτερο ρόλο, σε ελληνική ταινία μεγάλου μήκους, απονεμήθηκε στον:

Γιάννη Καράμπαμπα για την ερμηνεία του στην ταινία Wishbone της Πέννυς Παναγιωτοπούλου

Παραλαμβάνοντας το βραβείο, ο ηθοποιός Γιάννης Καράμπαμπας δήλωσε: «Χαίρετε και από εμένα. Ευχαριστώ πάρα πολύ, ευχαριστώ την επιτροπή που μου έκανε την τιμή, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την υπέροχη φιλοξενία και για όλα όσα προσφέρει τόσα χρόνια στο ελληνικό σινεμά και όχι μόνο. Φυσικά, ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συντελεστές της ταινίας έναν προς έναν και κυρίως στην Κάλλια Παπαδάκη και στην Πέννυ Παναγιωτοπούλου, που μου έδειξαν εμπιστοσύνη και που το όραμά τους κατάφεραν να το κάνουν κοινό για όλη την ομάδα, και κάπως έτσι δημιουργήσαμε το Wishbone».

H Σοφία Δήμτσα, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας της ΔΕΗ, ανέφερε: «Καλησπέρα σε όλους. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που συμμετέχουμε, στηρίζοντας ενεργά το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και την πόλη. Η ΔΕΗ είναι αναπόσπαστο κομμάτι του κοινωνικού ιστού και δεν θα μπορούσε να λείπει από ένα τόσο σημαντικό γεγονός για την πόλη. Και φέτος αποφασίσαμε σε συνεργασία με τη ΔΕΗ και το Φεστιβάλ να εγκαινιάσουμε αυτό το βραβείο, το οποίο δίνει έμπρακτη στήριξη στους νέους ηθοποιούς, που αποφασίζουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον κινηματογράφο και αξίζουν όλα τα φώτα να πέσουν πάνω τους».

O Ρένος Χαραλαμπίδης δήλωσε: «Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία της ΔΕΗ. Να σας πω ότι ο πρωτοεμφανιζόμενος ηθοποιός είναι ένας άνθρωπος που εκθέτει την ψυχή του για πρώτη φορά στο μεγάλο κοινό και είναι πραγματικά μια πολύ ευαίσθητη στιγμή. Γι’ αυτό, όταν σκεφτόμασταν ποιον να βραβεύσουμε, καταλαβαίναμε ότι υπάρχει μια ευθύνη απέναντι σε αυτό, και στην πραγματικότητα θέλαμε να τους βραβεύσουμε όλους. Δεν υπήρξε ούτε ένας ηθοποιός, ούτε μία ηθοποιός, οι οποίοι να μην είχαν κάτι που να άξιζε. Είμαι υπέρ των βραβεύσεων γιατί φτιάχνουν μια κοινότητα, και ειδικά η κοινότητα των νέων ηθοποιών πρέπει να υπάρχει και να φωτίζεται. Θα καλέσω την Κατερίνα Διδασκάλου να δώσει το βραβείο».

Η Κατερίνα Διδασκάλου συμπλήρωσε: «Δεν είναι τυχαίο ότι αυτό το βραβείο ονομάζεται Φως. Οι ηθοποιοί που εκτίθενται στο φως, είτε στη σκηνή, είτε στο γυαλί, είτε στο πανί. Είναι πολύ σημαντικό ότι υπάρχουν φορείς που δίνουν τιμητικά βραβεία, γιατί όπως και να το κάνουμε είναι σημαντική η προσφορά αυτής της βοήθειας. Εάν έχω κάτι να πω σε αυτά τα υπέροχα παιδιά, πριν ανακοινώσω το όνομά τους, είναι ότι αν θυμάμαι κάτι εγώ από τον Γιάννη Μπουτάρη, που είχα την καλή τύχη να τον γνωρίσω ερχόμενη στη Θεσσαλονίκη για να παίξω, είναι η ταπεινοφροσύνη του. Αυτό ακριβώς εύχομαι στα νέα παιδιά».

Σκεπτικό: Γιατί κατάφερε να εμφυσήσει στο βλέμμα του ζωή, αφήγηση της ιστορίας και προσωπική κατάθεση.

Το Βραβείο ΦΩΣ για πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιό σε πρώτο ή δεύτερο ρόλο, σε ελληνική ταινία μεγάλου μήκους, απονεμήθηκε εξ ημισείας στις:

Εύα Σαμιώτη και Μυρτώ Μεϊτάνη-Καστρινάκη για την ταινία Ριβιέρα του Ορφέα Περετζή

Η Μυρτώ Μεϊτάνη-Καστρινάκη ανέφερε τα εξής: «Γεια σας. Αυτό ήταν το τελευταίο πράγμα που περίμενα να συμβεί σε αυτήν την εκπληκτική Θεσσαλονίκη. Ευχαριστώ πάρα πολύ το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και τον Ορφέα Περετζή που είναι μαζί μας σήμερα. Είναι όντως πάρα πολύ σημαντικό να στηρίζουμε τους νέους ηθοποιούς. Πέρασα πάρα πολύ όμορφα στα γυρίσματα της ταινίας, ήταν η πρώτη μου δουλειά στον κινηματογράφο και είμαι πολύ χαρούμενη. Ευχαριστώ».

Σκεπτικό: Γιατί στον κινηματογράφο υπάρχουν οι σπάνιες περιπτώσεις στις οποίες η επικοινωνία μπορεί να είναι τόσο αφηγηματική, συγκινησιακή και προσωπική, που τα βραβεία πρέπει να μοιράζονται.

Βραβεία Meet the Neighbors + 

Το διαγωνιστικό τμήμα Meet the Neighbors + περιλαμβάνει πρώτες ή δεύτερες ταινίες δημιουργών από τις 36 χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους «Χρυσός Αλέξανδρος - Μισέλ Δημόπουλος», που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 10.000Euro, απονεμήθηκε στην ταινία «Βιτόρια» των Αλεσάντρο Κασίγκολι και Κέισι Κάουφμαν, ενώ το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας «Αργυρός Αλέξανδρος», που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5.000Euro, απονεμήθηκε στη Λάιλα 'Αμπας για τη σκηνοθεσία της ταινίας «Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας». Ο Βολοντίμιρ Κραβτσούκ κατέκτησε το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού για την ερμηνεία του στην ταινία «Εσύμπαν» του Πάβλο Όστρικοβ και η Αντόνια Ζέγκερς το Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού για την ερμηνεία της στην ταινία «Οι ξεριζωμένες» της Μπελέν Φούνες. Για την ερμηνεία της στην ίδια ταινία, Ειδική Μνεία για Γυναίκα Ηθοποιό πήρε η Ελβίρα Λάρα, ενώ Ειδική Μνεία απονεμήθηκε σε όλο το καστ της ταινίας «Killerwood» του Χρήστου Μασσαλά.

Βραβεία διαγωνιστικού >>Film Forward 

Το διαγωνιστικό τμήμα >>Film Forward παρουσιάζει το έργο νέων, τολμηρών σκηνοθετών που, μέσα από την πρώτη ή τη δεύτερη ταινία τους, αμφισβητούν τη σχέση μας με την πραγματικότητα και επιχειρούν να την αναδιαπραγματευτούν πέρα από τις συμβάσεις των κινηματογραφικών ειδών. Το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους «Χρυσός Αλέξανδρος», που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 8.000 ευρώ, απονεμήθηκε στην ταινία «Οικουμενική γλώσσα» του Μάθιου Ράνκιν, ενώ το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας «Αργυρός Αλέξανδρος», που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 4.000 ευρώ, απονεμήθηκε στον Νόαζ Ντέσε για την ταινία «Χoftex». Η κριτική επιτροπή του τμήματος απένειμε Ειδική Μνεία στην ταινία «Μαλδίβες» του Ντανιέλ Μπόλντα.

Βραβεία Διαγωνιστικού Immersive: All Around Cinema

Το διαγωνιστικό τμήμα Immersive: All around Cinema αγκαλιάζει δημιουργίες που αξιοποιούν τις πιο σύγχρονες νέες τεχνολογίες και παρουσιάζουν διαφορετικές όψεις μιας εκτεταμένης πραγματικότητας. Τον «Χρυσό Αλέξανδρο» o οποίος συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ, έλαβε στην ταινία «Play Life» των Ζιλβίνας Ναουζόκας, Βίλιους Πετράουσκας, Μάντας Πρόνκους και Ντονάτας Ουλβίδας. Ειδική Μνεία απονεμήθηκε στην ταινία «Το Ταξίδι του Πειραιά» του Φίλιππου Τσίτου.

Για να δείτε τα υπόλοιπα βραβεία, επισκεφθείτε την επίσημη σελίδα του φεστιβάλ.

Φωτογραφίες: Χριστίνα Δημητριάδου