Το Milan Fashion Week βρίσκεται in full swing με τους μεγαλύτερους οίκους, αλλά και επιδραστικούς ανθρώπους της μόδας να παρευρίσκονται και να αναδεικνύουν τις καινούριες συλλογές για το Φθινόπωρο '24-'25.
Alberta Ferretti Fall 2024
Αν και η φήμη της χτίστηκε με αιθέρια βραδινά φορέματα τη δεκαετία του '90, εδώ και χρόνια έχει επικεντρωθεί εξίσου και στις ready-to-wear συλλογές.
Στα backstage, η Ferretti περιέγραψε τη συλλογή ως ένα μείγμα αρσενικού και θηλυκού. Το πρώτο look ήταν ένα slip dress με γκρι μπούστο και μαύρη δαντέλα και μια πλισέ maxi φούστα, κάνοντας το συγκεκριμένο μήκος μία από τις αναδυόμενες τάσεις της σεζόν. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν ανθρακί ριγέ σύνολα αλλά και tweed. Κάποια κομμάτια ξεχώρισαν για τα statement κεντήματά τους, με μεταλλικές λεπτομέρειες, ενώ άλλα πρωτοπόρησαν συνδυάζοντας τις everyday σιλουέτες με sparkly details.
Το χρώμα έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο. Θερμές φθινοπωρινές αποχρώσεις από σκούρα πορτοκαλί έως κίτρινη, κεραμιδί και σκούρα καφέ. Η Ferretti χρησιμοποίησε αυτά τα έντονα χρώματα για παντελόνια και χοντρά πλεκτά που κάνουν layering.
Μεταξύ των φορεμάτων στο τέλος, είδαμε τη διαφάνεια να κερδίζει έδαφος κοσμώντας είτε μέρος, είτε ολόκληρη τη σιλουέτα. Σε πολλές περιπτώσεις είδαμε ένα sparkly sheer design που ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό.
Όσον αφορά τα αξεσουάρ είδαμε κάποια εντελώς καθημερινά items σε συνδυασμό με high-key σύνολα - χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι σκούφοι και τα fluffy καπέλα.
Etro Fall 2024
Ο χώρος της επίδειξης της Etro περικλειόταν από μία σκοτεινή ατμόσφαιρα, από την οποία αναδύθηκαν μεγάλα ομοιώματα μασκών εμπνευσμένων από ελληνικές τραγωδίες. Κάτι που επιβεβαιώνει το όνομα της συλλογής, που ήταν το "Act".
Η συλλεκτική collection είχε υποτονικά χρώματα, από αισθησιακούς γήινους τόνους μέχρι και ενδιαφέροντα μαύρα - μια πρώτη φορά για την Etro, καθώς το μαύρο πάντα θεωρούνταν σχεδόν «ξένο» για το brand, που συνήθως έκλινε προς τη χρωματική της πληθωρικότητα. Αλλά ο De Vincenzo θέλει να πειραματιστεί και αισθάνεται αρκετά σίγουρος και ώριμος για να χαράξει νέα μονοπάτια.
Υφασμάτινη και περίτεχνη με τα πολυεπίπεδα μοτίβα της, πλούσια σε περίπλοκες επεξεργασίες επιφανειών, επάλληλα prints, διακοσμητικά στοιχεία και κεντήματα, η συλλογή ήταν η πεμπτουσία της Etro, αλλά μίλια μακριά από τη συνηθισμένη ρομαντική boho αφήγησή της. Η άποψη του De Vincenzo είναι πολύ πιο ριζοσπαστική. Οι σιλουέτες διατηρήθηκαν ρευστές και αδόμητες, αλλά τα draping και τα παιχνίδια με τις ασυμμετρίες διαβάζονταν ως τολμηρή δήλωση, που αντιπαραβάλλεται από το oversized tailoring. «Ένιωσα την ανάγκη να ανεβάσω τον πήχη», δήλωσε ο ίδιος ο σχεδιαστής.
«Διαισθάνομαι γύρω μου την επιθυμία για περισσότερη ένταση στη μόδα, για μια δημιουργικότητα που δεν χρειάζεται να δικαιολογείται, αλλά μπορεί απλώς να είναι, που δεν αναζητά την τελειότητα, αλλά τη συναισθηματική έκφραση».
Roberto Cavalli Fall 2024
Για το Φθινόπωρο 2024, ο Roberto Cavalli έκανε μια απότομη στροφή από την αισθητική της δεκαετίας του '70 και της ντίσκο. Αυτή τη φορά, η έμπνευση του δημιουργικού διευθυντή Fausto Puglisi ήταν λίγο πιο «προσγειωμένη».
Το ροζ του Miami Beach και τα animalia των προηγούμενων σεζόν έφυγαν και ήρθε κάτι πιο προσωπικό: η εμμονή του με το ιταλικό μάρμαρο. Με τίτλο "Marbleous", η συλλογή είναι μια ωδή στη μεταμόρφωση, με τα πολύχρωμα μάρμαρα να αντιπροσωπεύουν και να εμπνέουν την διάθεση μιας γυναίκας να μεταμορφωθεί, να εξελιχθεί και να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό της», έγραψε το brand στο Instagram.
Ως εκ τούτου, η έννοια του μαρμάρου αναφέρεται κυριολεκτικά σε όλα τα prints της συλλογής. Τα ίδια τα ρούχα, εν τω μεταξύ, αντιπαραβάλλουν τη σταθερή στερεότητα της μαρμάρινης πέτρας- δείτε: τα ρευστά, δαντελένια μίνι, τα διαφανή column dresses και τα χαλαρής εφαρμογής button-downs. Ο Puglisi επέλεξε επίσης μια πιο ουδέτερη χρωματική παλέτα σε σύγκριση με τις προηγούμενες σεζόν, ξεκινώντας τη συλλογή κυρίως με μαύρο και λευκό και εισάγοντας αργότερα σκούρο μοβ, πράσινο και κίτρινο χρώμα.