Με το θαυμάσιο σκηνικό του ναού του Dendur του 10 π.Χ. στο Metropolitan Museum of Arts ως φόντο, ο πολυμήχανος Karl Lagerfeld μάλλον σκεφτόταν ένα chic mash-up της αρχαίας Αιγύπτου και της βιομηχανικής Νέας Υόρκης για τη φανταστική επίδειξη Metiers d'Art του οίκου Chanel,. Και το πέτυχε, αφού τα embroidered υφάσματα, τα φτερά, τα επιβλητικά κοσμήματα και η luxurious ατμόσφαιρα μας μετέφεραν σε μια άλλη εποχή, απόλυτα αριστοκρατική κι εντυπωσιακή. Υπέροχο ήταν και το background της πασαρέλας, αφού ο ναός «ντύθηκε» με λεπτά στρώματα παπύρου δημιουργώντας μια μυστηριακή ατμόσφαιρα που κέρδισε τους τυχερούς θεατές από την πρώτη στιγμή. Όλοι μιλούσαν για ένα από τα πιο ιδιαίτερα catwalks της χρονιάς και όχι άδικα.
Ο εμβληματικός πια creative director επέλεξε να ανοίξει το show με super-scale jackets, που παρουσίασε για πρώτη φορά στο Chanel's Spring 2019 ready-to-wear show. Αν και οι φούστες των μοντέλων ήταν εμπνευσμένες από εκείνες που φορούσαν οι Αιγύπτιοι άνδρες της εποχής, είναι πολύ χαρακτηριστικές, φρόντισε φυσικά να τις παραλλάξει και να ξεφύγει από τις παραδοσιακές ενδυμασίες τους. Ωστόσο, επιμένοντας στο πνεύμα της περιόδου, δημιούργησε ένα ιδιαίτερο layering, βάζοντας σακάκια πάνω από slim dresses, που παρέπεμπαν στα λεγόμενα kalasiris, που φορούσε η Κλεοπάτρα και οι γυναίκες της υψηλής κοινωνίας. Από την άλλη τα περίφημα tweeds του οίκου Chanel ήταν γεμάτα με λαμπερές gold λεπτομέρειες και ταξίδευαν νοερά στην ιστορική πόλη του Νείλου.
Ξεφεύγοντας λίγο από την παλέτα του χρυσού και της απόχρωσης του ελεφαντόδοτου, στο fashion show είδαμε και άλλα, περισσότερο pop αποχρώσεις, όπως το κοραλλί και το scarab blue -το τελευταίο μάλιστα είδαμε και σε κοσμήματα. Τα μοτίβα, μάλιστα, του αλιγάτορα και του πύθωνα σε αυτή την κολεξιόν ήταν εξίσου εντυπωσιακά, ενώ δημιουργήθηκαν από ένα stamped δέρμα και λαμπερά δισκοειδή μικροαντικείμενα. Μάλιστα, αξίζει να αναφέρουμε ότι το brand ανακοίνωσε μετά το φινάλε του show, ότι δε θα χρησιμοποιεί πια δέρματα από εξωτικά ζώα και που δεν είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Όπως λοιπόν γνωρίζει καλά και ο Lagerfeld, η Αίγυπτος πάντα ασκούσε στους σχεδιαστές μόδας μια ιδιαίτερη έλξη, κυρίως κατά τα έτη αμέσως μετά την ανακάλυψη του τάφου του Τουταγχαμών από τον Howard Carter, τον Νοέμβριο του 1922, γεμάτος με θαυμαστούς θησαυρούς, που είχαν στόχο να συνοδεύσουν τον μονάρχη στη μετά θάνατον ζωή του. Με αυτή την Pre-Fall 2019 collection, ο ίδιος μάγεψε τους φανατικούς που λατρεύουν εκείνη την εποχή και την πλούσια ιστορία που τη συνοδεύει. Ακόμη, δεν παρέλειψε να αποτίνει φόρο τιμής στον ίδιο τον αυτοκράτορα, τη μορφή του οποίου ενσάρκωσε ο τραγουδιστής Pharell Williams φορώντας ένα statement κολιέ πλεγμένο με περίτεχνες κλωστές κι ένα top to bottom ολόχρυσο outfit. Ακόμη, ενσωμάτωσε και το σύγχρονο στοιχείο της Νέας Υόρκης, παρουσιάζοντας μια σειρά από prints, που αντικατοπτρίζουν τα απόκοσμα δρομάκια της Alphabet City και του μετρό, τα οποία σχεδιάστηκαν από τον ταλαντούχο Γάλλο graffiti artist Cyril Kongo.
Πριν από τριάντα πέντε χρόνια, η designer Andrée Putman δήλωσε στη Vogue για τον Karl «Κάθε μέρα προσθέτει νέες πτυχές στα σχέδιά του, χάρη στη διαρκή του ανησυχία και περιέργεια, αλλά και στις γνώσεις του για όλες τις έθνικ κουλτούρες». Πράγματι, για ακόμη μια φορά μας επιβεβαίωσε το αστείρευτο ταλέντο του, την εφευρετικότητα και το πολυπολιτισμικό του ενδιαφέρον, που αποτυπώθηκε με τον πιο περίτεχνο τρόπο στα fashion items της επίδειξης.