Ο ελληνικός πολιτισμός και τα αστικά «ερείπια» συναντιούνται στην πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη Ανδρέα Αγγελιδάκη στο Παρίσι. Ελληνικές κολώνες, φώτα ντίσκο και κατασκευαστικές πλάκες γεμίζουν τον υπόγειο θόλο του εμβληματικού Espace Niemeyer του Παρισιού – μέρος της πρώτης μονογραφικής έκθεσης του «καλλιτέχνη Ανδρέα Αγγελιδάκη στην Πόλη του Φωτός».
Με εντολή της Audemars Piguet Contemporary, η έκθεση, με τίτλο «Center for the Critical Appreciation of Antiquity», διερευνά πώς η κοινωνία αντιλαμβάνεται και προσεγγίζει τον ελληνικό πολιτισμό σήμερα, συνδυάζοντας την αρχαιολογία, την αρχιτεκτονική, την ποπ κουλτούρα, τον μαζικό τουρισμό και τη νυχτερινή ζωή σε μια καθηλωτική παράσταση που ξεπερνά την ιστορία.
Το «Κέντρο Κριτικής Εκτίμησης της Αρχαιότητας» είναι ταυτόχρονα μια μεταφορική ανασκαφή στην ιστορία της Αθήνας και στον εαυτό μου ως καλλιτέχνη», λέει ο Ανδρέας Αγγελιδάκης.
The exhibition
Το μεγαλύτερο έργο του μέχρι σήμερα, η Εγκατάσταση, είναι μια μνημειακή στήλη που περιβάλλεται από τα διακριτικά ερείπια του καλλιτέχνη. Παίρνει ίχνη από τη συνεχιζόμενη έρευνα του Αγγελιδάκη στην ιστορία του ελληνικού ναού του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα, συγχρονισμένα με τη νεωτερικότητα μέσω της χρήσης συνηθισμένων υλικών, όπως οι σκαλωσιές και η εκτύπωση.
Αυτό που εκ πρώτης όψεως φαίνεται να είναι μάρμαρο είναι, στην πραγματικότητα, εμπριμέ ύφασμα, όπως η κεντρική στήλη ιωνικού ρυθμού που κρέμεται σε σκαλωσιές. Η εικόνα ενός container στην κορυφή - αναφέρεται στην καλύβα στην κορυφή της στήλης στο Ναό του Ολυμπίου Διός, που λέγεται ότι χρησιμοποιήθηκε από ερημίτες μοναχούς τον 19ο αιώνα.
Οι κίτρινοι οικοδομικοί αγωγοί, εν τω μεταξύ, αναφέρονται στην πόλη της Αθήνας και το μεταλλαγμένο τοπίο της που επηρεάζεται από το κύμα τουριστικών ενοικιαζόμενων ακινήτων με την πάροδο του χρόνου. Άλλα στοιχεία, όπως ένα μοντέρνο container, τρισδιάστατα τυπωμένα γλυπτά, σύρματα κατασκευής, έπιπλα και διαδραστικά βιβλία φυσικού μεγέθους τυπωμένα σε μπλοκ αφρού, προσθέτουν περισσότερα επίπεδα σύγχρονου κι επιδεικτικoύ παιχνιδιού. Σκοπός του είναι επίσης, να αλληλεπιδράσει με το κοινό και να ενθαρρύνει τους επισκέπτες να παίξουν με τα ερείπια του και να χρησιμοποιήσουν κάθε κομμάτι της παράστασης, αμφισβητώντας τη συμβατική υπόθεση που βλέπει την τέχνη ως κάτι ανέγγιχτο.
The artist
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968 και σπούδασε αρχιτεκτονική στο Southern California Institute of Architecture και στη συνέχεια στο Columbia University στη Νέα Υόρκη. Ωστόσο, εργάστηκε ελάχιστα ως αρχιτέκτονας, αφού στην πορεία τον κέρδισαν και άλλα καλλιτεχνικά και ερευνητικά πεδία: οι εικαστικές τέχνες, ο σχεδιασμός και η επιμέλεια εκθέσεων, το διαδίκτυο και η εικονική πραγματικότητα, η συγγραφή. Η αρχιτεκτονική, όπως λέει ο ίδιος, είναι περισσότερο ένα εργαλείο για να εκφράσει τις πολλές πλευρές της ταυτότητάς του. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε σημαντικές διεθνείς.
Ανακαλύψτε στη gallery περισσότερες φωτογραφίες!
Info: Η έκθεση «Center for the Critical Appreciation of Antiquity» θα είναι ανοιχτή έως τις 30 Οκτωβρίου 2022, στο Espace Niemeyer, Διεύθυνση: 2 Pl. du Colonel Fabien, Παρίσι
Photography: Andreas Angelidakis, Center for the Critical Appreciation of Antiquity, 2022, Commissioned by Audemars Piguet Contemporary © Courtesy of the artist and Audemars Piguet.