fbpixel

Search icon
Search
Η παράδοση και ο μοντερνισμός γίνονται «ένα» σε αυτήν την πραγματικά ξεχωριστή κατοικία στη Μαγιόρκα
INTERIORS

Η παράδοση και ο μοντερνισμός γίνονται «ένα» σε αυτήν την πραγματικά ξεχωριστή κατοικία στη Μαγιόρκα

Ο Αμερικανός γλύπτης Micheal Prentice πέρασε δεκαετίες χτίζοντας αυτό το μαγευτικό καταφύγιο


«Όταν αγόρασα για πρώτη φορά αυτήν την έκταση γης, η ιδέα ήταν να τη χρησιμοποιήσω ως camping - ένα μέρος για να φέρνω τα παιδιά, να κοιμάμαι σε σκηνές και να διασκεδάζω το καλοκαίρι», λέει ο Micheal Prentice, Αμερικανός γλύπτης κι επενδυτής. Σήμερα, μιλάει στο House & Garden από το σαλόνι του, το οποίο διαθέτει, μεταξύ άλλων διακοσμητικών στοιχείων, μια οροφή με πρότυπο τα σχέδια mudéjar που βρίσκονται στο βασιλικό παλάτι La Almudaina στην Πάλμα. 

can20caracol-12.webp


Η ιστορία ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όταν το έργο του Prentice συμπεριλήφθηκε σε μια έκθεση στο Grand Palais στο Παρίσι. Εκεί γνώρισε τον Αυστριακό επιχειρηματία που έγινε γλύπτης Ben Jakober, ο οποίος, μαζί με τον συνεργάτη του και συνάδελφό του καλλιτέχνη Yannick Vu, είχαν χτίσει ένα σπίτι στη Μαγιόρκα με τον Αιγύπτιο αρχιτέκτονα Hassan Fathy τη δεκαετία του 1970 (ο Jakober και ο Vu μετέτρεψαν αργότερα το σπίτι τους σε ίδρυμα τέχνης, το οποίο λειτουργεί ακόμη και σήμερα). Ο Prentice είχε περάσει τα τελευταία 10 χρόνια τα καλοκαίρια του στη Μαγιόρκα σε μια μικρή καλύβα. Όμως η μίσθωση είχε λήξει, όπως και ο γάμος του.

O φίλος του, Jakober, κατάφερε να πείσει τον Prentice να αγοράσει ένα γειτονικό οικόπεδο τεσσάρων στρεμμάτων. «Δεν υπήρχε τίποτα εδώ. Ήταν ένα μικρό αγρόκτημα και το μόνο που είχε απομείνει ήταν ένας μισογκρεμισμένος τοίχος, ένας σωρός από πέτρες κι ένας μικρός αχυρώνας», λέει ο Prentice. Μετά από μερικά καλοκαίρια, όταν ήρθε η ώρα να χτίσει κάτι πιο άνετο από μια σκηνή, αποφάσισε ότι η θέση του αχυρώνα θα καθόριζε την πρόσοψη ενός νέου σπιτιού.

can20caracol-15.webp


Για την οικοδόμηση αυτού που θα ήταν μια κατοικία έξι υπνοδωματίων, αποτελούμενη από ένα κύριο σπίτι κι ένα ξεχωριστό παράρτημα, όλα τοποθετημένα γύρω από βεράντες και διαμορφωμένους χώρους σε ένα επικλινές οικόπεδο, ο Prentice κάλεσε την ομάδα των εργατών που είχε προσλάβει στο Παρίσι, όπου είχε την έδρα του στούντιο γλυπτικής του για 30 χρόνια. «Είχαν συνηθίσει να δουλεύουν με πέτρα, οπότε για μένα ήταν μονόδρομος στο να τους επιλέξω. Αυτό που βλέπετε χτίστηκε σε μεγάλο βαθμό με το πνεύμα του "Ε, ας το δοκιμάσουμε"», λέει ο ιδιοκτήτης.

can20caracol-62.webp


Σήμερα, το σπίτι προσεγγίζεται μέσω μιας μεγάλης ιδιωτικής οδού που καταλήγει σε ένα μονοπάτι, το οποίο οδηγεί στην μπροστινή πόρτα. Το μονοπάτι διασταυρώνεται με δύο βεράντες -παραδοσιακές για τα πρότυπα της Μαγιόρκα-, η πάνω «κατοικείται» από θολωτούς θάμνους, προστατευόμενη από μια γιγαντιαία αρχαία ελιά, ενώ η κάτω πλαισιώνεται από μια σειρά κυπαρισσιών, πίσω από τα οποία ένας ελαιώνας γέρνει προς τη θάλασσα. Τα υπόλοιπα τέσσερα στρέμματα είναι αφιερωμένα σε παραγωγικά ελαιόδεντρα κι εσπεριδοειδή, καθώς και σε λαχανικά και σε μια πισίνα με θαλασσινό νερό και υπαίθριο καθιστικό.

Αν οι outdoor χώροι είναι αναδεικνύουν μια καθαρά μεσογειακή εξοχική κατοικία, οι εσωτερικοί ξεφεύγουν ευχάριστα από τις προσδοκίες και είναι το αποτέλεσμα της οργανικής δημιουργικής διαδικασίας του Prentice, καθοδηγούμενης από τις ποικίλες πηγές έμπνευσης και τη σχεδιαστική φιλοσοφία του. 

can-caracol-54.webp


Η κουζίνα, για παράδειγμα, διαθέτει τοίχους ζωγραφισμένους από τον μακροχρόνιο συνεργάτη του, Jacob Kapica - σε σχέδια εμπνευσμένα από αφρικανικά μοτίβα. Εκεί, υπάρχει κι ένα ψηφιδωτό μεγάλης κλίμακας που έχει ως πρότυπο ένα ψηφιδωτό στο Εθνικό Μουσείο Bardo της Τύνιδας, καθώς και διακοσμητικά πλακάκια από τη Μαγιόρκα του 19ου αιώνα. Ο διάδρομος που γειτνιάζει με την κουζίνα, εν τω μεταξύ, είναι διακοσμημένος με ένα μοτίβο εμπνευσμένο από ένα βιβλίο για την Πομπηία, το οποίο χάρισε στον Prentice η μητέρα του.

Τα περισσότερα από τα υπνοδωμάτια δείχνουν σαγηνευτικά μέσα στη ρουστίκ απλότητά τους, επιπλωμένα με έπιπλα αντίκες από τη Μαγιόρκα -«που βρέθηκαν στον δρόμο», λέει ο Prentice-, καθώς και με κομμάτια από την Κεράλα, όπου κάποτε πέρασε δυόμισι χρόνια για δουλειά. 

can2020skies5d-07.webp


Σε ηλικία σχεδόν 80 ετών πλέον, ο Prentice δε δημιουργεί πια έργα, αλλά αντ' αυτού γεμίζει τον χρόνο του μεταξύ επενδύσεων σε ιατρικές νεοφυείς επιχειρήσεις και της διεύθυνσης του Alta Arts, ενός ιδρύματος τεχνών στο Χιούστον του Τέξας, το οποίο ίδρυσε το 2020. Φτάνει στη Μαγιόρκα δύο φορές τον χρόνο, μία φορά τον Ιούλιο κι έπειτα τον Οκτώβριο για τη συγκομιδή του ελαιόλαδου του κτήματος, ενώ τον υπόλοιπο καιρό νοικιάζει το σπίτι.

Δείτε στην gallery περισσότερες φωτογραφίες!

Πηγή: House & Garden | Φωτογραφίες: Elliot Sheppard