Το Μia Ora είναι η πρώτη ιδιωτική δωρεάν πλατφόρμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε θέματα αλληλεγγύης και, όπως λέει η ίδια «ένα εκκολαπτήριο μεγάλων ιδεών που βασίζεται στην συνειδητοποίηση της ευθύνης που έχουμε όλοι». Η Ριάννα Χάιτα μας αναλύει το κοινωνικό πρότζεκτ της εταιρίας E-Marketing Clusters και εξηγεί πώς η καινοτόμα αυτή ιδέα ελπίζει να αλλάξει τη ζωή όσο περισσότερων ανθρώπων γίνεται. Και μάλιστα σε 60 μόλις λεπτά. Δηλαδή... μία ώρα!
Γιατί νιώσατε την ανάγκη να επικεντρωθείτε σε περισσότερους από έναν φορείς;
Όταν στην E-Marketing Clusters, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής μας ευθύνης, δυσκολευτήκαμε στην αναζήτηση ενός φορέα λιγότερο γνωστού και ως εκ τούτου «αδικημένου». Η πλειοψηφία έχει πολύ αδύναμη παρουσία στο διαδίκτυο, λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας και πόρων. Σιγά–σιγά ο στόχος έγινε η αναζήτηση μιας μεγάλης ιδέας, ικανής να βοηθήσει πολλούς. Ακολούθησαν συναντήσεις, Skype Meetings και τηλεφωνικές επικοινωνίες με πολλούς φορείς, κάθε μία από τις οποίες ήταν και μια αποκάλυψη για την αθέατη πραγματικότητα που βιώνουν συνάνθρωποι και το απίστευτο έργο των οργανώσεων. Η πρώτη μας διαπίστωση ήταν ότι, όσο καλή διάθεση και να έχουμε όλοι, μεμονωμένα δεν μπορούμε να καταφέρουμε αυτό που κάνει ένας οργανωμένος φορέας, που ασχολείται με κάτι συστηματικά. Έπρεπε να συνταχθούμε με κάποια συγκεκριμένη δράση, αλλά ποια; Τότε, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνογνωσία μας για να ευαισθητοποιήσουμε κοινό και επιχειρήσεις, ώστε να βοηθήσουμε όλες τις ΜΚΟ ταυτόχρονα και να μπορέσουμε έμμεσα να αλλάξουμε τη ζωή πολλών. Έτσι σύντομα η ιδέα μας έγινε κίνημα που μας αφορά όλους!
Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε;
Ήταν εξαιρετικά περίπλοκο ζήτημα τόσο σε τεχνικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο οργάνωσης της δομής και κατανόησης της ανάγκης, ώστε να πληροί τις βασικές προϋποθέσεις για να είναι εύκολη στην χρήση, αποτελεσματική και αξιόπιστη. Ξεκινώντας κινηθήκαμε σε δύο άξονες: την πλευρά των χρηστών, έπρεπε να είναι εύχρηστη, για όσους χρειάζονται βοήθεια και όσους θέλουν να βοηθήσουν. Από την άλλη έπρεπε να καταλάβουμε ποιες ήταν οι ανάγκες των οργανώσεων για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε αποτελεσματικά, πράγμα που οδήγησε την πλατφόρμα στο να γίνει ένα τριπλό εργαλείο -που περιλαμβάνει το ευρετήριο οργανώσεων, το forum, όπου οι οργανώσεις ενημερώνουν για τις ανάγκες τους και τέλος το “E-shop Μia Ora” που διευκολύνει τις ελληνικές επιχειρήσεις θέλουν να συνεισφέρουν. Το project δε θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, αν δεν βρίσκαμε συμπαράσταση από πολλούς μεμονωμένους ανθρώπους, που έβαλαν τα δυνατά τους για να στηρίξουν αυτήν την ιδέα.
Σίγουρα εντύπωση προκαλεί και το φιλανθρωπικό e-shop, μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις θα διατίθενται για φιλανθρωπικό σκοπό. Πώς γεννήθηκε αυτή η πρωτότυπη ιδέα;
Είναι πολλοί οι φορείς που κινδυνεύουν να κλείσουν, γιατί ενώ ξέρουν πως να οργανώνουν εθελοντές και να βοηθούν, δε γνωρίζουν πως να δημιουργούν τα απαραίτητα έσοδα για την επιβίωση της οργάνωσης. Λόγω της νομικής τους μορφής, αλλά και της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, δεν μπορούν να αποκτήσουν έσοδα μέσα από παράλληλη εμπορική δραστηριότητα ή να βρουν επαρκή αριθμό χορηγών. Έτσι, το E-shop Μia Ora οργανώνει την πώληση κάνοντας την διαδικασία εύκολη για τις επιχειρήσεις και ελκυστική για τον κόσμο, διασφαλίζοντας την διαφάνεια των συναλλαγών. Είναι το πρώτο ελληνικό eshop που τέτοιες ιδέες. Μέρος των κερδών όλων των προϊόντων που πωλούνται πηγαίνει σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Είναι μια καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα, που στήθηκε με στόχο την δημιουργία εσόδων για τους φορείς, αλλά και τη συντήρηση της πλατφόρμας.
Με ποια κριτήρια καταλήξατε στις κατηγορίες των προϊόντων αλλά και στα brands που θα συμμετέχουν;
Σκεφτήκαμε αρχικά να απευθυνθούμε σε ελληνικά brands για μια σειρά λόγων, όπως το να στηρίξουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις που μαστίζονται από την κρίση, αλλά και νέους Έλληνες επιχειρηματίες με πρωτοπόρες ιδέες και ανοιχτό μυαλό, βοηθώντας παράλληλα τον κόσμο να μάθει πόσα αξιόλογα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες υπάρχουν. Παράλληλα όμως δημιουργήσαμε με πολύ σεβασμό στην ιδέα της Μιας Ώρας, μια συλλογή κοσμημάτων με το logo της σε ασήμι 925 κατασκευασμένη εξολοκλήρου στη χώρα μας, ενώ τα κομμάτια από κορδόνι κατασκευάζονται από ανθρώπους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. 1€ από την πώληση κάθε κοσμήματος στηρίζει οργανώσεις και φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Τι ανταπόκριση είχατε μέχρι τώρα; Ο κόσμος έχει αγκαλιάσει το εγχείρημά σας;
Η πλατφόρμα είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, αλλά ο κόσμος φαίνεται ότι θα την αγαπήσει και θα τη βοηθήσει να μεγαλώσει. Είναι πολύ όμορφες οι αντιδράσεις των ανθρώπων. Μας ρωτούν λεπτομέρειες για τι ακριβώς είναι και πρόσφατα κάποιος ζήτησε να μπει στην ομάδα μας!
Μου άρεσε πολύ και το όνομα της ενέργειας. Όντως μέσα μια ώρα μπορεί κανείς να αλλάξει τη ζωή ενός άλλου;
Και σε πολύ λιγότερο! Μια ώρα συντροφιά σε ένα παιδί που νοσηλεύεται στο νοσοκομείο, μισή ώρα επίσκεψη σε ένα γηροκομείο, 20λεπτη αγκαλιά σε ένα ορφανό νεογέννητο μωράκι, μια ανάρτηση στα social media της έκλυσης ενός κουταβιού για σπίτι, 5 λεπτά για να δώσεις αίμα, 3 δευτερόλεπτα για να απλώσεις το χέρι σε έναν ναυαγό! Το πιο πολύτιμο πράγμα που έχουμε να πάρουμε και να δώσουμε, είναι στην πραγματικότητα ο χρόνος και μπορεί να αλλάξει ζωές.
Στο σάιτ αναφέρεται ότι το Mia Ora αποτελεί και πλατφόρμα αξιολόγησης των φορέων. Τι σημαίνει αυτό ακριβώς;
Η E-Marketing Clusters, είναι ιδιωτική επιχείρηση που φυσικά δεν νομιμοποιείται να αξιολογεί η ίδια τους φορείς. Όταν τέθηκε λοιπόν το θέμα της αξιοπιστίας των φορέων, εμείς κληθήκαμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνογνωσία μας, δηλαδή ολιστική προσέγγιση πάνω σε θέματα digital & internet για να βρούμε λύση. Η πιο ενδεδειγμένη ήταν να δημιουργηθεί η δυνατότητα σε όλους τους χρήστες κι εθελοντές που έρχονται σε επαφή με τις οργανώσεις, να τις αξιολογούν και να γράφουν το σχόλιο τους.
Πιστεύετε ότι αυτό θα βοηθήσει το κοινό να συμμετέχει πιο ενεργά και θα τον κάνει να αισθάνεται πιο ασφαλής για τα χρήματα που προσφέρει;
Είτε χαρίζοντας εθελοντική εργασία είτε χρήματα, όλοι θέλουμε να ξέρουμε ότι αξίζει τον κόπο. Οι άνθρωποι διαβάζουν τις αξιολογήσεις και επηρεάζονται με τον ίδιο τρόπο που θα επηρεαζόταν αν άκουγαν την γνώμη ενός φίλου, αλλά θέλουν και να μοιράζονται την άποψη τους για κάτι καλό ή κακό που τους συνέβη. Πιστεύω ότι αυτή η δυνατότητα αξιολόγησης είναι το σημείο κλειδί που θα συνδέσει όλο τον κόσμο με την ιδέα, αλλά και η καλύτερη διαφήμιση για όλους τους φορείς.
Ο εθελοντισμός στην Ελλάδα σε τι επίπεδο θεωρείτε ότι βρίσκεται;
Μιλώντας με τους ανθρώπους των οργανώσεων μάθαμε ότι η κρίση είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα από δωρεές, όμως αυξήθηκε ο αριθμός των δωρητών και οι εθελοντές! Αυτό σημαίνει ότι μπορεί πλέον οι άνθρωποι να μην μπορούν να διαθέσουν όσα διέθεταν παλαιότερα, αλλά η κρίση ενεργοποιεί όλο και περισσότερους ανθρώπους. Οι Έλληνες ανέκαθεν ήμασταν άνθρωποι της προσφοράς, ο νέος τρόπος ζωής όμως μας έκανε να μην βρίσκουμε διέξοδο στη διάθεση να προσφέρουμε. Εκεί είναι που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουμε. Στο μενού της πλατφόρμας υπάρχει το «Πως Να Βοηθήσω» με όλες τις πληροφορίες για να γίνει εύκολο για όλους να εκφράσουν τη διάθεση για προσφορά στο μέτρο που ο καθένας μπορεί.
Πώς σκοπεύετε να εξελίξετε το πρότζεκτ σας στο άμεσο μέλλον;
Η Mia Ora μεταφράζεται στα αγγλικά και σύντομα θα την ταξιδέψουμε όπου υπάρχουν Έλληνες και φιλέλληνες! Θα δώσουμε πρόσβαση σε όσους θέλουν να βοηθήσουν, όπου κι αν βρίσκονται. Θα είναι μια απόδειξη ότι στην Ελλάδα γίνονται όμορφα πράγματα, υπάρχουν ιδέες, υπάρχουν ελληνικές επιχειρήσεις, που όχι μόνο δημιουργούν ενδιαφέροντα προϊόντα, αλλά νοιάζονται για το κοινωνικό σύνολο. Το motto μας είναι “Ideas Worth Supporting” δηλαδή «Ιδέες που Αξίζουν Υποστήριξης». Αυτή η φράση δεν έχει όρια και περιορισμούς. Όποια ιδέα αξίζει να υποστηριχτεί -είτε είναι δραστηριότητα μιας ΜΚΟ, ενός ιδρύματος, μιας ΚοινΣΕπ ή ακόμα και μιας συμβατικής επιχείρησης που άμεσα ή έμμεσα βοηθά το κοινωνικό σύνολο, έχει θέση στην πλατφόρμα. Είναι υγιές οι επιχειρήσεις να βοηθούν την κοινωνία. Η ιδέα είναι να γίνει η αλληλεγγύη μέρος της καθημερινότητας και των επιλογών μας.
Την τελική μορφή που θα πάρει όμως η Mia Ora, θα τη δώσουμε όλοι μαζί. Άλλωστε, ξεκίνησε ως μια τρελή ιδέα, σαν αυτές που έχουμε όταν είμαστε πολύ νέοι, τότε που πιστεύουμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο -και ίσως τελικά να μπορούμε!
More: www.miaora.gr