Η Æquō είναι μια πλατφόρμα συλλεκτικού σχεδιασμού, με πυρήνα τις χειροποίητες συνεργασίες, που ιδρύθηκε από την Ινδή δημιουργό και επιχειρηματία, Tarini Jindal Handa. «Προέρχομαι από οικογένεια προστάτιδων της τέχνης», λέει η ίδια. Η γιαγιά μου ίδρυσε το Kanoria Centre for Arts, ένα κέντρο φιλοξενίας καλλιτεχνών στο Ahmedabad, και η μητέρα μου ίδρυσε το περιοδικό "Art India". Μεγαλώνοντας στη Βομβάη, ήμασταν πάντα περιτριγυρισμένοι από καλλιτέχνες και ενδιαφέροντες ανθρώπους από τον κόσμο της τέχνης. Στην πραγματικότητα σπούδασα μόδα στο Λονδίνο, αλλά όπως πολλοί άνθρωποι, το γούστο μου εξελίχθηκε. Η εκπαίδευσή μου στον σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική δεν είναι τυπική, αλλά προήλθε από τους δημιουργικούς ανθρώπους με τους οποίους περιβάλλομαι. Η γιαγιά μου με δίδαξε να το κάνω αυτό.»
Αυτό το ιδιαίτερο πλαίσιο ωθεί την Jindal Handa να εστιάσει στην πολιτιστική διατήρηση και την καινοτομία στον τομέα του σχεδιασμού και της χειροτεχνίας. Προσκαλώντας σχεδιαστές από όλο τον κόσμο να ταξιδέψουν και να εργαστούν στην Ινδία, η Jindal όχι μόνο δείχνει μια βαθιά αγάπη για τη χώρα της, αλλά και βοηθά τους δημιουργούς να οραματιστούν έργα με αρχαίες και παραδοσιακές τεχνικές - από το κέντημα, τα χειροποίητα υφάσματα, τη ξυλουργική, το papier-mâché και τα ασημικά.
Με έδρα την περιοχή Colaba (ιστορικό κέντρο της Βομβάης), η γκαλερί προτείνει έναν ισότιμο διάλογο μεταξύ κατασκευαστών, σχεδιαστών και υλικών για τη δημιουργία εκλεπτυσμένων επίπλων και αντικειμένων εσωτερικού χώρου. «Αποστολή μας είναι να αναδιαμορφώσουμε τη μεταξύ τους σχέση, να αποκαλύψουμε την αξία και τις δυνατότητές τους. Προσκαλώντας παγκόσμια μυαλά να εργαστούν εδώ σε τοπικό επίπεδο, υιοθετούμε και δημιουργούμε μοναδικές γλώσσες για να επανεξετάσουμε την ινδική κληρονομιά», σχολιάζει η Jindal Handa. Με αυτόν τον τρόπο, οι διεθνείς σύγχρονοι σχεδιαστές μπορούν να συναντήσουν τις ποικίλες και βαθιές τεχνικές της Ινδίας μέσω του εκτεταμένου δικτύου τεχνιτών της γκαλερί.
'Η Æquō δημιουργεί την αγορά για συλλεκτικό design στη χώρα μου, αλλά δημιουργούμε επίσης μια εντελώς νέα βιομηχανία παγκοσμίως για τις εκλεκτές τεχνικές των Ινδών τεχνιτών. Τελικά, θέλω η ινδική χειροτεχνία να λάβει τον σεβασμό που της αξίζει διεθνώς. Θα κάνουμε ονόματα blue-chip από άγνωστους μέχρι πρότινος αρχιτεχνίτες. Θέλω ο κόσμος να μάθει για τον Jeeveram τον ξυλουργό από το Alibag, για την καταπληκτική λιθοτεχνία του Frozen Music στην Jaipur ή για το bidri [μια τεχνική ασημένιας ένθεσης] του Mohammad Abdul Rauf", εξηγεί.
Το έργο της Louisy ήταν το επίκεντρο της έκθεσης "Raw", της πρώτης έκθεσης στο Æquō. Η Jindal Handa εξηγεί ότι «οφείλει τον τίτλο της σε έναν όρο που έχει τις ρίζες του στη λατινική λέξη crudus, η οποία μεταφράζεται ελεύθερα ως "ωμό". Σε ένα σχεδιαστικό πλαίσιο, ωστόσο, το "Raw" υπονοεί το πώς τα εν λόγω υλικά παραμένουν ανεπεξέργαστα, ανέγγιχτα ή αφημένα στην πιο ακατέργαστη μορφή τους.»
Η Louisy δημιούργησε οκτώ συλλογές για τα εγκαίνια της γκαλερί. Σε όλα τα pieces φαίνεται να πρωταγωνιστούν ιδιαίτερες ιστορίες που έχουν να διηγηθούν, εκτός από τη διατήρηση της «ομορφιάς και του βάθους των υλικών σχεδόν κοντά στη φυσική τους κατάσταση», προσθέτει ο Jindal Handa. Ο χώρος της γκαλερί (σχεδιασμένος από τον Γάλλο αρχιτέκτονα Ivan Oddos) είναι κομψός και φιλόξενος, ένα είδος λευκού καμβά όπου οι προσκεκλημένοι δημιουργοί μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα. «Είμαστε η πρώτη γκαλερί συλλεκτικού design στην Ινδία», υποστηρίζει η Jindal Handa, «και η φιλοδοξία μας για την Æquō είναι να είμαστε παγκόσμιας κλάσης σε ό,τι κάνουμε. Θέλω η γκαλερί να είναι ευέλικτη, παρουσιάζοντας σε ασυνήθιστους προορισμούς σε όλο τον κόσμο, καθώς και σε εκθέσεις design.»
Η Jundal Handa έχει μια αρκετά σταθερή ιδέα για τον εαυτό της. Όταν της ζητείται να περιγράψει την προσέγγισή της σε αυτό που κάνει, απαντά: «Είμαι περίεργη. Αν κάποιος πέσει με ένα όνομα που δεν γνωρίζω και ακούγεται ενδιαφέρον, θα μάθω περισσότερα. Είμαι γρήγορη. Μπορεί να εργάζομαι σε μια δημιουργική βιομηχανία, αλλά προέρχομαι από οικογένεια επιχειρηματιών. Κάνουμε τα πράγματα να συμβαίνουν. Και μου αρέσει να εξελίσσομαι. Όσο περισσότερα βλέπω, τόσο περισσότερο ακονίζεται το γούστο μου. Και φροντίζω να περιβάλλω τον εαυτό μου με αντικείμενα που μου προσφέρουν ευχαρίστηση. Η αρχιτεκτονική και οι εσωτερικοί χώροι μου δίνουν ιδιαίτερη χαρά. Αλλά υπάρχουν περισσότερα στη ζωή από την τέλεια αισθητική. Έχω οικογένεια, μου αρέσει να βλέπω τη ζωή στους δρόμους της Βομβάης. Είμαι προσγειωμένη.»
Μπορείτε να ανακαλύψετε περισσότερες φωτογραφίες των έργων στο gallery.
Info: Wallpaper