fbpixel

Search icon
Search
Έρευνα Visitor Figures: Ποιο μουσείο βρίσκεται στην κορυφή για το 2022 και ποια η θέση της χώρας μας;
ARTS & CULTURE

Έρευνα Visitor Figures: Ποιο μουσείο βρίσκεται στην κορυφή για το 2022 και ποια η θέση της χώρας μας;

Η ετήσια έρευνα του The Art Newspaper και οι κεντρικοί παράγοντες επισκεψιμότητας


Ποια είναι τα κεντρικά στοιχεία, τα οποία χαρίζουν κίνητρο στο κοινό για να επισκέπτεται ένα μουσείο; Ποιους αποτελούν τους κύριους παράγοντες δημοφιλίας των συγκεκριμένων πολιτιστικών σημείων σε παγκόσμια κλίμακα; Πρόσφατα δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα του Visitor Figures, της ετήσιας έρευνας του The Art Newspaper, η οποία εστιάζει στους λόγους επισκεψιμότητας στους χώρους τους. Το Μουσείο του Λούβρου αγγίζει για ακόμη μια φορά την κορυφή σε μια λίστα, η οποία περιλαμβάνει 100 διευθύνσεις. Συγκεκριμένα ο αριθμός των επισκεπτών του κυμαίνεται στα 7,7 εκατομμύρια. Στη δεύτερη θέση συναντάμε τα Μουσεία του Βατικανού με παραπάνω από δυόμισι εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ ακολουθούν το Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου και η Tate Modern, με την πρώτη πεντάδα να συμπληρώνεται από το Εθνικό Μουσείο της Κορέας στη Σεούλ, το οποίο υποδέχτηκε περίπου ίδιο αριθμό ανθρώπων με αυτόν που το επισκέφθηκαν πριν από τον κορωνοϊό.

98743f89be30f89d29f5c32f4d3c61115e7730f5-1622x1067.webp
Εθνική Πινακοθήκη Σκωτίας, Φωτ: Neil Hanna

Η Θέση της Ελλάδας με το Μουσείο της Ακρόπολης

Στη λίστα με τα 100 δημοφιλέστερα μουσεία του κόσμου συναντάμε και το Μουσείο της Ακρόπολης, το μόνο ελληνικό μουσείο με μια θέση ανάμεσα στις πρώτες 100. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα του Artnewspaper, βρίσκεται στην 27η θέση με 1.451.727 επισκέπτες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας σε σύγκριση με το 2021, που είχε 547.910 επισκέπτες και βρισκόταν στην 46η θέση. Σημειώνεται ότι το 2020 το Μουσείο βρισκόταν στην 66η θέση, χάνοντας το 82% των επισκεπτών του.

Παράγοντας - πανδημία 

Είναι γεγονός ότι οι συνθήκες της πανδημίας έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιθυμία των επισκεπτών. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εφημερίδα "Μετά από δύο χρόνια αποκλεισμών και αβεβαιότητας, προσωπικών απωλειών και δημόσιας αναταραχής, το 2022 ήταν η χρονιά που οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούσαν και πάλι να επισκεφθούν την αγαπημένη τους Τέχνη ή να ταξιδέψουν κάπου αλλού, με σχετικά λίγους περιορισμούς στις περισσότερες περιπτώσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να πραγματοποιηθούν 141 εκατομμύρια επισκέψεις στα 100 κορυφαία μουσεία Τέχνης της έρευνάς μας. Έχουν επανέλθει τα πράγματα στην κανονικότητα; Όχι ακόμη. Αυτά τα 141 εκατομμύρια είναι διπλάσια από τον αριθμό που καταγράψαμε πέρυσι, και σχεδόν τριπλάσια από τον αριθμό του 2020. Αλλά υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος μέχρι να ξαναβρούμε το υψηλό όριο των 230 εκατομμυρίων επισκέψεων το 2019, το τελευταίο πλήρες έτος πριν από την πανδημία".

museum-research.PNG
Source: The Art Newspaper

Κίνα και Ρωσία

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εφημερίδας, η στρατηγική μηδενικής κυκλοφορίας της Κίνας σήμαινε ότι οι επισκέπτες των μουσείων της έπρεπε να διαπραγματεύονται τακτικές κλειδαριές και δρακόντειους κανόνες. Τα ρωσικά μουσεία είχαν να αντιμετωπίσουν το γεγονός ότι η χώρα τους έγινε διεθνής παρίας μετά την εισβολή της στην Ουκρανία και ο τουρισμός από και προς πολλά μέρη περιορίστηκε. Ο αριθμός των επισκεπτών και στις δύο χώρες ήταν παρόμοιος με το 2021, στην καλύτερη περίπτωση.

Sources: The Art Newspaper