Αποτελούσε πάντα κέντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος, κυρίως λόγω των διαχρονικών συζητήσεων και αντιπαραθέσεων σχετικά με την αυθεντική υπογραφή του δημιουργού του. Το δημοφιλές artwork με τίτλο "Saint Sebastian Tended By Two Angels" του Φλαμανδού ζωγράφου Peter Paul Rubens θα βγει σε δημοπρασία από τον Οίκο Sotheby's στο Λονδίνο στις αρχές Ιουλίου με υψηλή εκτίμηση 7,7 εκατομμύρια δολάρια, όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες της γνωστής πολυεθνικής εταιρείας. Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του Art News: «Θα είναι η πρώτη φορά που ο πίνακας θα βγει σε δημοπρασία από τότε που επιβεβαιώθηκε ότι έχει ζωγραφιστεί από τον Rubens. Όταν το έργο πωλήθηκε για τελευταία φορά σε δημοπρασία το 2008 - στον Οίκο δημοπρασιών Ivey-Selkirk, στο Saint-Louis έναντι 40.000 δολαρίων - είχε αποδοθεί λανθασμένα ως έργο του Γάλλου καλλιτέχνη Laurent de la Hyre. Εκείνη η δημοπρασία έφερε μεγάλη προσοχή στον μυστηριώδη πίνακα και, αμέσως μετά, οι μελετητές τον αναγνώρισαν ως έναν χαμένο Rubens».
Ο συγκεκριμένος πίνακας άφησε ισχυρή εντύπωση στον George Gordon, συμπρόεδρο του Sotheby's, όταν τον είδε για πρώτη φορά σε μια έκθεση. Ο ίδιος δήλωσε στο CNN: «Είναι η ζωντάνια της κάθε πινελιάς. Έτσι, ήταν εύκολο να εκτιμήσει κανείς την ταχύτητα και την αίσθηση της ρεαλιστικότητας, με τις οποίες ζωγραφίστηκε, κάτι που μου φάνηκε ότι μιλούσε πολύ έντονα για το πινέλο του ίδιου του Rubens.»
Αuthentic vs Copy
Για αιώνες, ο πίνακας θεωρούνταν αντίγραφο του πίνακα του σπουδαίου Φλαμανδού ζωγράφου και εκτίθεται στη Galleria Corsini στη Ρώμη. Ωστόσο, μόλις διορθώθηκε η υπογραφή του πραγματικού καλλιτέχνη, οι δύο πίνακες τοποθετήθηκαν δίπλα-δίπλα σε μια έκθεση του 2021 στη Στουτγάρδη της Γερμανίας, οπότε οι μελετητές έκριναν ότι ο άλλοτε λανθασμένα αναγνωρισμένος πίνακας ήταν στην πραγματικότητα το πρωτότυπο, ενώ ο δεύτερος ήταν αντίγραφο. Στο γραπτό του Sotheby's για το έργο, ο Οίκος δημοπρασιών επικαλείται την ιστορικό Τέχνης και εμπειρογνώμονα φλαμανδικής Τέχνης Anna Orlando, η οποία βοήθησε να καθοριστεί η προέλευση του έργου. Χαρακτηριστικά, αναφέρεται: «Η πολύ χρήσιμη άμεση σύγκριση [μεταξύ των δύο] με αφορμή την έκθεση στη Στουτγάρδη το 2021 φαίνεται να αποκαλύπτει την υψηλότερη ποιότητα του έργου που βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια. Μια ανάλυση με τη χρήση ακτίνων Χ επιβεβαίωσε αργότερα την άποψη των μελετητών».
The endless travel
Ένα ακόμη κεντρικό χαρακτηριστικό του πίνακα είναι ότι στη διάρκεια πολλών δεκαετιών μεταφέρθηκε από χέρια σε χέρια εύπορων οικογενειών. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ του Art News: «Οι μελετητές πιστεύουν ότι ο πίνακας είχε αρχικά παραγγελθεί από τον Γενοβέζο ευγενή και στρατιωτικό διοικητή Ambrogio Spinola, η οικογένεια του οποίου είναι μία από τις κύριες δυναστείες της Δημοκρατίας της Γένοβας. Αφού ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1600, παρέμεινε στην οικογένεια για κάποιο χρονικό διάστημα. Αλλά, τελικά, πέρασε σε έναν κληρονόμο του Σπινόλα, ο οποίος απέκτησε τέσσερις γιους, εκ των οποίων οι δύο πέθαναν και οι άλλοι δύο ήταν άτεκνοι. Στη συνέχεια, άρχισε να μεταβιβάζεται στη γυναικεία γραμμή καταγωγής, καθιστώντας αδύνατη την παρακολούθηση του πίνακα μέσω του ονόματος Spinola στη συνέχεια. Υπάρχει ένα κενό 230 ετών που οι μελετητές αγωνίζονται να καλύψουν. Ο πίνακας επανεμφανίστηκε στο Μιζούρι το 1963 και στη συνέχεια εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε δημοπρασία το 2008».