fbpixel

Search icon
Search
TikTok: Γιατί όλοι ασχολούνται με την πλατφόρμα-«κολοσσό» που έχει έρθει για να μείνει;
LIFE & CAREER

TikTok: Γιατί όλοι ασχολούνται με την πλατφόρμα-«κολοσσό» που έχει έρθει για να μείνει;

Το πιο viral app, τα στάδια της εξέλιξής του κι ένα αναπόσπαστο εικονίδιο από το μενού κάθε κινητή συσκευής


TikTok: Μια εφαρμογή, εκατομμύρια χρήστες ανά τον κόσμο πίσω από αυτήν. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πως το πρώην Musical.ly θα γινόταν η νέα μας «εμμονή», το app από το οποίο δε θα παίρναμε το βλέμμα μας, αυτό που θα μας κρατούσε συντροφιά τις στιγμές εκείνες που δε γνωρίζουμε πώς να «σκοτώσουμε» τον χρόνο μας. Ένας πραγματικός κολοσσός που αποδεικνύει τον ιλιγγιώδη ρυθμό με τον οποίο εξελίσσεται η τεχνολογία, δείχνει πώς το πιο ασήμαντο πράγμα μπορεί να γίνει viral σε ανύποπτο χρόνο, αλλά και το πώς μπορεί να μεταδώσει πριν από όλους την επικαιρότητα από κάθε γωνιά του πλανήτη. Μια πλατφόρμα που έχει έρθει για να μείνει, ένας παράλληλος digital κόσμος που για πολλούς λειτουργεί ως «καταφύγιο» και ψυχαγωγικό μέσω, ενώ για όλους αποτελεί κομμάτι της δουλειάς τους, ως μέρος της επαγγελματικής ενασχόλησής τους με τα social media.

Πόσο καλά γνωρίζετε, όμως, το app για το οποίο όλοι μιλούν τα τελευταία χρόνια;

Ο «εγκέφαλος» πίσω από το δημοφιλές app

zhang.jpg
Zhang Yiming

Περίπου έξι χρόνια πριν, ο Κινεζικός κολοσσός "ByteDance" (ιδρύθηκε το 2012) λάνσαρε για πρώτη φορά το TikTok (πρώην Musical.ly) και μερικά χρόνια αργότερα κατάφερε να το βοηθήσει να επεκταθεί στη διεθνή αγορά με ραγδαίους ρυθμούς.

Η Κίνα, άλλωστε, διατηρεί σπουδαία τη φήμη της ανά τα χρόνια και ξεχωρίζει παγκοσμίως για τη σπουδαία επιχειρηματικότητά της και τις καινοτόμες ιδέες που θέτει προ των πυλών έπειτα από πολλή, δοκιμασμένη και μεθοδευμένη σκέψη, που αφορά στην απήχηση που θα ληφθεί από το αγοραστικό κοινό, την πρακτικότητα που θα έχει καθετί καινούριο που πρόκειται να κάνει την εμφάνισή του, καθώς και κατά πόση επιτυχία θα ακολουθήσει ως προς τις πωλήσεις και τις κριτικές. Σε αυτό βασίστηκε και ο 38χρονος Κινέζος Zhang Yiming, ο οποίος είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της προαναφερθείσας εταιρίας και ο «εγκέφαλος» που βρίσκεται πίσω από τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, για την οποία γράφουμε σήμερα.

Μετρώντας στο ενεργητικό του πολλές επιχειρηματικές ιδέες τις οποίες εφάρμοσε ανά τα χρόνια και ακολουθώντας πιστά μια πρωτοπόρα τακτική που εναρμονίζεται πλήρως με τις τεχνολογικές και κοινωνικές εξελίξεις και αντικρίζει το μέλλον με updated ματιά, ο Yiming αντιμετώπισε με αμφιβολία τη θέση εργασίας που του προτάθηκε από τη Microsoft, θεωρώντας πως θα τον περιόριζε ως προς την επαγγελματική του πορεία και τις ιδέες του στο κομμάτι της τεχνολογίας που θα είχε την επιθυμία να φέρει εις πέρας -και, όπως αποδείχθηκε, τις πραγματοποίησε. Σύμφωνα με τη σκέψη του που πάντα εστιάζει στις συνθήκες του αύριο, αρνήθηκε την πιθανή επόμενη στάση στην καριέρα του, θέλοντας να πραγματοποιήσει κάτι δικό του, κάτι που θα ξεχώριζε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και η επιδραστικότητά του θα αφορούσε ολόκληρο τον κόσμο, κάτι που θα αύξανε εξαιρετικά πολύ τη φήμη του και τις «απαιτήσεις» που επιφυλάσσουν οι tech ρυθμοί.

Η πρώτη καραντίνα σήμανε μια ταχεία ανάπτυξη

shutterstock-1813822514.jpg

Αρχές του 2020. Ο κόσμος μένει ανέκφραστος μπροστά σε όσα βιώνει ο πλανήτης στο κομμάτι της υγείας. Μια νέα «απειλή» ήρθε από του πουθενά κι έμελε να ανατρέψει κυριολεκτικά τα πάντα. Κλειστήκαμε στα σπίτια μας, εκτιμήσαμε τα μικρά πράγματα της ζωής, ταραχτήκαμε από την πρωτόγνωρη κατάσταση, περάσαμε χρόνο με τον εαυτό μας αλλά και με το smartphone μας, που τελικά αποτέλεσε κάτι σαν διαφυγή για τους περισσότερους από εμάς.

Το TikTok ήταν ο πρωταγωνιστής σε όλη αυτήν την κατάσταση...

Users από κάθε γωνιά του κόσμου απέδειξαν τις ικανότητές τους στη μαγειρική, στις δουλειές του σπιτιού, μοιράστηκαν στιγμές από το lifestyle τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Εν ολίγοις, αποτέλεσε την «παρηγοριά» των media lovers αλλά και αυτών που σχεδόν αναγκάστηκαν να πληροφορηθούν για ό,τι «τρέχει» στον κόσμο του διαδικτύου, διότι διαφορετικά οι καταστάσεις εκείνων των μηνών είχαν εντάξει τους περισσότερους σε μια δικαιολογημένη απραγία.

Ένας παράλληλος digital κόσμος χωρίς σημάδια τέλους

shutterstock-1537174943.jpg

Το TikTok δε σταμάτησε ποτέ να μας εκπλήσσει. Με το πέρασμα του χρόνου γίνεται ολοένα και πιο «αποδεκτό» για κάθε χρήστη, ο οποίος σχεδόν αυτόματα έχει οδηγηθεί στο να πατήσει το "download". Μια σειρά από ασταμάτητα videos τριών έως εξήντα δευτερολέπτων. Το scroll down δείχνει να μη σταματά -και όντως δε σταματά! Το περιεχόμενο ποικίλει και η αλήθεια είναι πως εάν κανείς ανοίξει την εφαρμογή δε βγαίνει εύκολα από αυτήν.

Τα challenges έχουν μπει δυναμικά στο «παιχνίδι», οι TikTokers ολοένα και αυξάνονται, αποτυπώνοντας στιγμιότυπα από την καθημερινότητά τους. Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι ικανή να ρίξει ακόμα και το Instagram! Ποτέ άλλοτε δεν είχε γίνει τόσο μεγάλος ντόρος γύρω από ένα app, καθώς όλα ήταν παροδικά και μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα έχαναν την υπεροχή τους. Κάτι που στην περίπτωση του TikTok δεν ισχύει.

Viral σε χρόνο dt!

shutterstock-1757132165.jpg

Αυτό που ο κόσμος ξεχώρισε από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι η αμεσότητα που προσφέρει, η δύναμη του τώρα, της στιγμής που μιλάμε. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το γεγονός πως με κομμένη την ανάσα οι χρήστες παρακολουθούν videos που γίνονται τόσο γρήγορα viral! Τα likes «πέφτουν βροχή», τα views τρέχουν τόσο γρήγορα, ενώ πλέον μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως πολλοί από εμάς αναγνωρίζουμε ανθρώπους στον δρόμο αποκλειστικά και μόνο μέσω αυτής της εφαρμογής, κάτι που σπάνια συμβαίνει στην περίπτωση του Facebook ή ακόμα και του Instagram. Όλα δείχνουν πως τελικά ο Zhang Yiming πέτυχε τον στόχο του!

Υπάρχει τελικά συγκεκριμένο target group;

shutterstock-1817409923.jpg

Θα έλεγε κανείς πως ο Yiming στόχευε από την αρχή στο νεανικό κοινό, που καλώς ή κακώς είναι πιο «επιρρεπές» σε ό,τι καινούριο φέρνει η τεχνολογία. Παθιάζεται και ταυτίζεται πιο εύκολα, ενώ μπορεί να μεταδώσει το οτιδήποτε πολύ γρήγορα, κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εξοικείωσή του σε αυτόν τον digital κόσμο.

Ωστόσο, το κοινό τελικά ποικίλει, καθώς στην ομάδα του TikTok έχουν ενταχθεί και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας. Και αυτός φαίνεται πως ήταν ο απώτερος σκοπός του Yiming: Μια που δεν εστιάζει σε συγκεκριμένα age groups, κοινωνικά περιθώρια, θέσεις εργασίας και προσωπικές πεποιθήσεις.

Μια σκέψη για το μέλλον

apps-ginaikes.jpg

Άραγε τι επιφυλάσσει το μέλλον για το TikTok; Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά, αλλά όλοι μας κατά βάθος γνωρίζουμε πως πρόκειται για μια media platform που έχει «μπει» στα κινητά μας με σκοπό να μείνει. Τώρα εάν το μέλλον ανήκει στο TikTok ή σε κάποια αντίστοιχη πλατφόρμα, είναι κάτι που μόνο χρόνος μπορεί να το αποδείξει.

Το GLOW περνά σε μια νέα εποχή, σε αυτήν του TikTok!

How to use:

  • Κατεβάστε την εφαρμογή σε Android ή IOS
  • Ανοίξτε το app και δημιουργήστε τον δικό σας λογαριασμό
  • Αναζητήστε στο search icon το GLOW
  • Κάντε follow για να μη χάνετε το ξεχωριστό περιεχόμενο που ετοιμάζουμε για εσάς
Enjoy!