fbpixel

Search icon
Search
Τελικά είναι το Metaverse  το μέλλον της μόδας;
FASHION NEWS

Τελικά είναι το Metaverse το μέλλον της μόδας;

Το επόμενο βήμα ή μία κατασκευασμένη πραγματικότητα με ημερομηνία λήξης;


Ο όρος «Metaverse» έχει μπει στη ζωή μας πολύ έντονα στη διάρκεια των τελευταίων μηνών. Ουσιαστικά, πρόκειται για μία νέα πραγματικότητα, η οποία συναποτελείται από τον κανονικό κόσμο, το πεδίο της εικονικής πραγματικότητας κι αυτό της ενισχυμένης. Με λίγα λόγια, είναι το μέλλον ή αλλιώς, το next step του διαδικτύου, όπως το γνωρίζουμε σήμερα. 

Αυτό -ωστόσο- που ίσως δεν ξέρετε, είναι πως Μetaverse, ανοίγει νέους ορίζοντες και νέες ευκαιρίες για τους δημιουργούς της μόδας. Η Gemma Sheppard ήταν η πρώτη stylist που είπε ένα μεγάλο «ναι» σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, παρέχοντας εικονικές υπηρεσίες styling για τους λάτρεις της μόδας, μέσα από το Metaverse και πλέον, οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας παγκοσμίως, μπαίνουν σε μία νέα εποχή. Είναι όμως όντως αυτό το μέλλον του fashion world ή πρόκειται για κάτι ουτοπικό, που δε θα συναντήσει πολλούς υποστηρικτές;

karl-lagerfeld-nft-collateral-cover.jpg
Karl Lagerfeld NFT
Ο κόσμος εξελίσσεται, αλλά μήπως υπάρχει κάποιο όριο;

Ο όρος «Metaverse»

First things first, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε όλοι μας το τι ακριβώς είναι το Metaverse. Εκ πρώτης όψεως, μοιάζει με μια βελτιωμένη εκδοχή του Virtual Reality ή αλλιώς, της εικονικής πραγματικότητας, όμως τελικά, είναι πολλά περισσότερα. Για τους γνώστες του αντικειμένου, αποτελεί το μέλλον του ίντερνετ, καθώς, ουσιαστικά ο κάθε άνθρωπος, ο χρήστης θα μπορεί να χρησιμοποιεί ένα headset προκειμένου να εισέλθει σε έναν ψηφιακό κόσμο και να ζήσει σε ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον, βιώνοντας κάτι ξεχωριστό και -για πολλούς- πρωτόγνωρο. Αυτός ο ψηφιακός κόσμος -όμως- θα χρησιμοποιείται για όλα όσα μπορεί να φανταστεί κανείς. Για τη δουλειά, για τη διασκέδαση, για την αλληλεπίδραση, αλλά και για τη μόδα! Με λίγα λόγια, ο καθένας θα έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα τρισδιάστατο avatar του εαυτού του, που θα χρησιμοποιεί στο Μetaverse και θα απολαμβάνει όλα όσα θέλει. Αυτό το new reality μπορεί να ανοίξει νέους ορίζοντες και να αποτελέσει μια φανταστική ευκαιρία για τους σχεδιαστές μόδας, που για την ώρα, παρακολουθούν τις εξελίξεις με θετική σκέψη κι ετοιμάζονται να κάνουν το big step!

Η νέα εποχή στον fashion world

Η μόδα προσαρμόζεται πάντοτε στις εξελίξεις και στις καινοτομίες κι επιχειρεί να ανοίξει μία νέα σελίδα, που παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον, αλλά έχει και ρίσκο, ενώ η βιωσιμότητα κι η εξατομίκευση προϊόντων αποτελούν βασικά συστατικά της νέας αυτής εποχής. Η πρόσφατη συλλογή υψηλής ραπτικής Genesi από τον οίκο Dolce & Gabbana -για παράδειγμα- δημιουργεί ένα φόρεμα, αλλά και το ψηφιακό του ισοδύναμο NFT, που μπορεί να φορεθεί κι από ένα virtual avatar. Παράλληλα, ο οίκος Gucci κυκλοφόρησε πρόσφατα τις ψηφιακές του συλλογές στην εικονική αγορά με τα επώνυμα προϊόντα και τα ρούχα της στο Roblox και σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, κατάφερε να πουλήσει περισσότερες ψηφιακές τσάντες, από το φυσικό της κατάστημα! 

04dolce-nft1-articlelarge.jpg
Dolce & Gabbana

Ο Dior από την άλλη πλευρά, λάνσαρε πριν από λίγο καιρό μια σειρά με φίλτρα marketing, τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν μερικά pieces από τις πιο λαμπερές collections του οίκου, φορεμένα πάνω στο δικό τους σώμα. Έτσι, ακόμη κι άνθρωποι που δεν είναι σε θέση να αποκτήσουν την αγαπημένη τους τσάντα ή κάποιο item του γαλλικού οίκου, έχουν τη δυνατότητα να τα δοκιμάσουν -έστω και σε ένα παράλληλο σύμπαν- και μελλοντικά, να τα προσθέσουν στη συλλογή τους. Συνεπώς, όλο αυτό σημαίνει πως στο κοντινό μέλλον, ο κάθε χρήστης θα μπορεί να δημιουργεί το δικό του avatar, στο οποίο θα προσθέτει τα αγαπημένα του κομμάτια, επιλέγοντας luxury pieces από τους μεγαλύτερους οίκους, αναπτύσσοντας μία ιδιαίτερη σχέση μαζί τους, που θα είναι άκρως κερδοφόρα γι' αυτούς. Γι' αυτό το λόγο, τα γνωστά brands εισέρχονται σε αυτή τη νέα εποχή με μεγάλο ενδιαφέρον και θετική σκέψη, με φόντο το μέλλον.

Είναι πράγματι αυτό το big step εφικτό;

Όλα τα παραπάνω παρουσιάζουν σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον, ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό. Μπορεί όντως να γίνει αυτό το μεγάλο βήμα και να μπει σε μία νέα εποχή ο κόσμος της μόδας; Εκ πρώτης όψεως, ίσως να μοιάζει εύκολο να γίνει όλο αυτό, όμως, δε θα πρέπει να ξεχνάει κανείς πως ουσιαστικά πρόκειται μία εικονική συνθήκη. Ο κάθε άνθρωπος θα δημιουργεί το δικό του avatar και θα μπορεί να του προσθέτει τα items που θέλει, αλλά για να το κάνει αυτό, θα πρέπει να καταβάλλει σημαντικά ποσά στους γνωστούς οίκους, που μερικές φορές μπορεί να ξεπερνούν ακόμη και τα χρήματα που θα δαπανούσε για ένα αντίστοιχο piece στην πραγματική ζωή. Αυτό από μόνο του, είναι κάτι που μας κάνει λοιπόν να έχουμε αρκετά ερωτηματικά. Και φυσικά, προχωρώντας ακόμη περισσότερο, θα πρέπει να αναρωτηθούμε όλοι μας το εξής: Αξίζει να ζούμε μία ζωή μέσα από ένα ζευγάρι ειδικά γυαλιά, δημιουργώντας avatar κι απολαμβάνοντας μία εικονική πραγματικότητα;